Profesní kompetence učitele
«»
Popis:
PROFESNÍ KOMPETENCE UČITELE
- předmětová (oborová)
- didaktická a psychodidaktická
- pedagogická
- diagnostická a intervenční
- sociální, psychosociální a intervenční
- manažerská a normativní
- profesně a osobnostně kultivující
- ostatní předpoklady
KOMPETENCE PŘEDMĚTOVÁ (OBOROVÁ)
Učitel:
• má osvojeny systematické znalosti aprobačního předmětu v rozsahu a hloubce odpovídajícím potřebám ZŠ/SŠ,
•
je schopen transformovat poznatky příslušných vědních oborů do vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů,
•
dovede integrovat mezioborové poznatky do vyučovacích předmětů a vytvářet mezipředmětové vztahy,
•
umí vyhledávat a zpracovávat informace zejména v rámci aprobačních předmětů, disponuje uživatelskými schopnostmi informační a komunikační technologie
•
je schopen transformovat metodologii poznávání daného oboru do způsobu myšlení žáků v daném vyučovacím předmětu.
Klíčová slova:
kompetence učitele
didaktika
psychodidaktika
diagnostika
intervence
kultivující osobnost
Obsah:
- Profesní kompetence učitele
Kompetence předmětová (oborová)
Kompetence didaktická a psychodidaktická
Kompetence pedagogická
Kompetence diagnostická a intervenční
Kompetence sociální, psychosociální a komunikativní
Kompetence manažerská a normativní
Kompetence profesně a osobnostně kultivující
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.