Prognóza nákladů, výnosů a zisku odbytového střediska
«»
Popis:
Při realizaci nového podniku musí manažer vždy zvážit, jaké investice do podniku vloží a správně rozlišit co je investicí a co nákladem fixním a co variabilním. Na mysli musí pochopitelně mít ziskovost podniku a návratnost investic. Ještě těžší je odhadnout výši tržeb.
1. Vycházíme z těchto předpokladů výše tržeb:
a) obvyklé v daném gastronomickém zařízení,
b) v daném regionu, v dané lokalitě
c) ve vztahu k sortimentní nabídce a její skladbě
d) v daném čase.
2. Můžeme použít i ukazatelů jako jsou obrátka na hosta a průměrná výše tržby na hosta. Obrátka se mění podle typu zařízení. Nejvyšší obrátku mají bistra a kavárny. Nejnižší vinárny a restaurace. Rozdíl bude i v odhadu financí, které je host ochoten za služby v daném podniku utratit.
Jejich výše bude vymezena hned několika faktory:
a) úrovní prostředí - atmosférou
b) sortimentem - schopností nabídky
c) cenovou hladinou
Klíčová slova:
prognóza nákladů
náklady
investice
suroviny
tržba
doprava
restaurace
podnikání
Obsah:
- Prognóza nákladů, výnosů a zisku odbytového střediska
Příklad z praxe:
Vstupní náklady = investice
Fixními náklady:
Variabilní náklady:
Ostatní náklady:
Náklady na suroviny
Odhad měsíční tržby
Příklad z praxe- restaurace :
Rozpis portfolia
Časté manažerské chyby v podnikání v oboru
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.