Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Projektování komunikací - studijní materiál pro prezenční studium

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
17,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
4657
Poslední úprava
01.12.2014
Zobrazeno
1 747 x
Autor:
northfinder
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.2. Další pojmy
Pěší provoz! - (Ne pěší doprava, protože není dopravní prostředek)

Doprava v klidu - pojem pro parkování a odstavení vozidel a s tím spojené plochy

Dále: individuální (IAD), veřejná, na vlastní účet, hromadná doprava osob (MHD, VHD).
1.3. Dělba přepravní práce
Rozdělení přepravního výkonu mezi jednotlivými druhy dopravy. Udává se v relativních jednotkách vztažených k celkovým dopravním vztahům na území (v %), nebo v absolutních jednotkách (při přepravě osob oskm, při přepravě zboží tkm).
Osobní doprava
Osobní doprava: největší podíl má IAD (78%), následuje železniční (9%) a autobusová doprava (7%).
V ostatních zemích je obvykle 9x - 17x vyšší podíl silniční dopravy k železniční. Výjimkou je např. Španělsko a Japonsko, kde jsou výkony téměř vyrovnané.
Podíl ostatní dopravy je vzhledem k silniční a železniční zanedbatelný.

Nákladní doprava
U nás se roku 1993 změnil poměr silniční a železniční dopravy ve prospěch silniční. Od té doby růst přepravních výkonů silniční dopravy až na cca 70%.
Ve světě obvykle rovněž vyšší výkony na silnicích. Výjimkou např. Švýcarsko, kde železnice přepraví 55 % přepravních výkonů.
Silnice u nás sehrávají významnější úlohu v přepravě cestujících i zboží.

Klíčová slova:

doprava

komunikace

silnice

križovatky

městská hromadná doprava

metro

železnice



Obsah:
  • 1. Doprava a její rozdělení 1
    1.1. Dělení dopravy 1
    1.2. Další pojmy 1
    1.3. Dělba přepravní práce 2
    2. Pozemní komunikace 3
    2.1. Kategorie pozemních komunikací 3
    2.2. Plánovaný rozvoj dálniční sítě ČR 5
    3. Projektování a stavba silnic 6
    3.1. Silniční trasa 6
    3.2. Směrové řešení 9
    3.3. Oblouky 10
    3.4. Výškové řešení 12
    3.5. Změna příčného sklonu 15
    3.6. Těleso silniční komunikace 16
    3.7. Zemní těleso 18
    3.8. Objekty 20
    4. Křižovatky 21
    4.1. Úrovňové křižovatky s křižnými body 21
    4.2. Úrovňové křižovatky bez křižných bodů - okružní křižovatky 23
    4.3. Mimoúrovňové křižovatky 26
    5. Místní komunikace 31
    5.1. Rychlostní komunikace (funkční třída A1, A2) 31
    5.2. Městský bulvár (funkční třída B2 nebo C1) 32
    5.3. Obslužná komunikace (funkční třída C) 34
    5.4. Zklidněné komunikace (funkční třída D1) 36
    6. Městská hromadná doprava 38
    6.1. Obecné požadavky na systém MHD 38
    6.2. Autobusová a trolejbusová MHD 40
    6.3. Tramvajová MHD 42
    6.4. Systémy metra 48
    7. Železniční stavby 53
    7.1. Současný stav železničních tratí a potřeba modernizace 53
    7.2. Modernizace tratí v Česku 53
    7.3. Průjezdný průřez 54
    7.4. Příčný řez železničních tratí 55
    7.5. Geometrické uspořádání koleje 56
    7.6. Trasování železničních tratí 58
    7.7. Železniční svršek 61
    7.8. Železniční stanice 63
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše