Popis:
Význam průmyslového marketingu
Průmyslový marketing zahrnuje veškeré marketingové aktivity (metody, nástroje, strategie, průzkumy aj.), které uplatňují průmyslové podniky při svém podnikání. Toto podnikám je součástí tzv. průmyslového řetězce, zahrnujícího všechny sektory průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku a přidávají mu hodnotu. Je to proces od těžby surovin, přes polotovar, k výrobě a distribuci finálního výrobku spotřebiteli.
Základní charakteristika průmyslového trhu:
Průmyslový trh zahrnuje všechny subjekty nakupující zboží a služby v průmyslovém řetězci za účelem výroby dalších výrobků a služeb, které se pak prodávají.
Hlavní oblasti, které vytváří průmyslový trh:
• zemědělství, lesnictví, rybářství
• těžební průmysl
• zpracovatelský průmysl
• stavebnictví
• doprava a spoje
• bankovnictví, finance a pojišťovny
• služby
Klíčová slova:
průmyslový marketing
marketing
management
marketingový plán
strategický marketing
globalizace trhu
Obsah:
- 1. ZÁKLADNÍ PRVKY PRŮMYSLOVÉHO MARKETINGU -7-
1.1 MARKETING - obsah pojmu -8-
1.2 Místo a úloha marketingu v praxi průmyslového podniku -15-
1.3 Marketingová analýza -22-
1.4 Marketingový výzkum -36-
1.5 Segmentace trhu a segmentace výrobků -47-
1.6 Marketingový projekt -54-
2. MARKETING MANAGEMENT -62-
2.1. Marketingový plán -68-
2.2 Marketingový informační systém -77-
2.3 Osobnost marketingového pracovníka -85-
2.4 Místo a úloha marketingu v procesním řízení průmyslové firmy -91-
3. ZÁKLADY MARKETINGOVÉ STRATEGIE -100-
3.1. Strategický marketing -102-
3.2. Konkurenční výhoda -102-
3.3 Globalizace trhu a integrační procesy -122-