Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Psychologie lidské komunikace - základní studijní témata

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
1 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
4751
Poslední úprava
18.12.2014
Zobrazeno
1 976 x
Autor:
northfinder
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
I. Různé přístupy ke komunikaci
Komunikace v systému sociální interakce
Sociální komunikace - charakteristiky, cíle, podstata, funkce, význam


Komunikace - proudění informací z jednoho bodu (ze zdroje/produktor) k druhému bodu (k příjemci)
Z lat. „komunico“ = spojovat
„participare“ = spoluúčastnit se
Definice
Komunikace je srdcem (jádrem) sociální interakce a jejím základním prostředkem. Spočívá ve výměně informací (sdělování a přijímání) mezi dvěma, nebo více partnery s cílem informovat a působit na jiné.
Podstatou je sdělování informací.

PLK -
= spec. psychologický obor o zákonitostech LK z hlediska osobnosti komunikujícího ve společenských podmínkách

- zajímají ho záměry komunikujících, funkce jejich komunikace a motivace k ní, dorozumění i nedorozumění v procesu komunikace a účinky na psychiku jak příjemce, tak produktora, k nimž dochází při předávaní sdělení (slovních i neslovních) či při společném sdílení situace.

Klíčová slova:

komunikace

psychologie

extrasenzory

komunikace

jednání

transakce



Obsah:
  • 1. Různé přístupy ke komunikaci
    Komunikace v systému sociální interakce
    Sociální komunikace - charakteristika, cíle, podstata, funkce, význam
    2. Struktura a proces komunikace
    3. Verbální složka komunikace
    Psychologie řeči a jazyka, jazyk a pohlaví
    Syntax, sémantika, pragmatika
    4. Nonverbální složka komunikace
    5. Činnostní složka komunikace
    Metakomunikace, metakomunikační faktory. Řečový registr
    Extrasenzorická komunikace
    Formy (druhy) komunikace
    Distanční komunikace
    6. Struktura kompetence komunikovat (základní komunikační dovednosti a jejich stručná analýza)
    Typy komunikujících
    Oblasti komunikace
    Komunikační kontexty - situace - motivy - styly - klima
    7. Poruchy komunikace
    Nesprávné představy o komunikaci
    Zásady správné komunikace - efektivní způsoby komunikování (včetně oslovení)
    8. Asertivní komunikace
    Transakční analýza
    9. Komunikace v řízení lidí
    Základní chyby v profesní komunikaci
    10. Vedení rozhovorů (aplikace na mládež, dospělé, seniory a nemocné)
    Příkazy, instrukce, kontrola
    11. Jednání a vyjednávání
    12. Vedení porad a veřejného shromáždění
    Prezentace
    13. Zásady úspěšného jednání s lidmi
    Příčiny neúspěšného jednání a jak mu čelit
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše