Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Publicistické žánry v tištěných médiích

«»
Přípona
.docx
Typ
studijní materiál
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
11219
Poslední úprava
11.12.2017
Zobrazeno
1 051 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Co je to publicistika?
- publicistika (z lat. publicus = veřejný)
o souhrné označení žurnalistických projevů, základní složka prostředků masové komunikace
o cílem publicistiky je přiblížit a ozřejmit recipientům aktuální informace ze života společnosti

terminologické problémy
- žurnalistu
o lze vymezit jako činnost v hromadných sdělovacích prostředcích (zvl. v novinách, časopisech, rozhlase, televizi, apod.), novinářství, dále také jako obor zabývající se touto činností
o jindy se tím rozumí pouze denní tisk, noviny
- publicistika
o je často chápána také jako žurnalistická nebo spisovatelská činnost v hromadných sdělovacích prostředcích, která slouží k informaci o aktuálních otázkách a komentuje je
o výrazem publicistika můžeme pojmenovat též souhrn časopisů (určitého směru, ve vymezeném období, aj.), a to včetně osob, které je potom redigují, apod.

žurnalistika x lingvistika
- teoretici žurnalistiky rozdělují tvorbu novinářů na zpravodajství a publicistiku
- terminologie česé stylistiky pro činnost hromadných sdělovacích prostředků a rovněž pro sféru příslušných textů užívá pojmenování jak urnalistika, tak také publicistika

zpravodajství x publicistika
- separace na zpravodajství a publicistiku, jak v oblasti obsahové, tak formální (včetně jasného označení a odlišení stránek novin a časopisů a pořadů elektronických médií), je jedním z předpokladů lepšího pochopení toho, co je náplní žurnalistiky a jak mají být tato náplň a sama žurnalistika vnímány
- odlišování obou sfér, které by se zjednodušeně dalo definovat jako jasné oddělení zprávy a názoru na zprávu, může přispět k tomu, co máme nazvat vyvážeností
- zatímco zpravodajství (news) má být prosté jakýchkoli subjektivních postojů, názorů a stanovisek, do publicistiky patří naopak ty novinářské žánry, které postoje, stanoviska a názory (views) obsahují
- vztah mezi zpravodajstvím a publicistikou je vztahem mezi faktem a názorem na něj

Klíčová slova:

publicistika

názorové žánry

reportáže

fejetony

ostatní žánry



Obsah:
  • Co je to publicistika?
    Publicistický styl
    Publicistika v médiích
    Publicistické žánry
    Názorové žánry
    Reportáž
    Reportážní žánry: reportáž, feature, črta
    Fejetonistické žánry
    Ostatní žánry
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše