Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Rating a oceňování podniku

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
2 x
Velikost
4,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
12497
Poslední úprava
09.08.2018
Zobrazeno
844 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cílem předkládané studijní podpory je provést studenty provést procesem ocenění podniku výnosovou metodou a to případové studii ocenění konkrétního podniku. Součástí této podpory je soubor v excelu, který obsahuje veškeré výpočty k popisované studii. Protože součástí předmětu je i téma ratingu je větší pozornost věnována i tématu o finanční analýzy a bankrotních modelů.
Společností, jejíž ocenění je zde prezentováno, jsou Třinecké železárny. Jedná se o největší českou huť s domácím kapitálem a vyrábíme nejvíce oceli v České republice. Společnost je oceněna k datu 1. 1. 2012 a to na základě veřejně dostupných dat, jakými jsou výroční zprávy a dále veřejně dostupné statistiky. Společnost je oceňována za účelem případného prodeje předem nespecifikovanému kupujícímu, jedná se tedy o ocenění společnosti objektivizovanou hodnotou.

Klíčová slova:

strategická analýza

rentabilita

prognóza tržeb

náklady kapitálu

pokračující hodnoty



Obsah:
  • 1 Úvod 3
    2 Představení společnosti 4
    3 Strategická analýza 4
    3.1 Analýza vnějšího potenciálu TŽ 5
    Graf 2, Vývoj tržeb odvětví 6
    4 Finanční analýza 8
    4.1 Analýza stavových ukazatelů 9
    4.1.1 Analýza majetku 9
    4.1.2 Analýza zdrojů financování 10
    4.1.3 Analýza výkazu zisků a ztrát 11
    4.2 Analýza poměrových ukazatelů 12
    4.2.1 Analýza likvidity 13
    4.2.2 Analýza zadluženosti 15
    4.3 Analýza rentability 16
    4.3.1 Souhrnné ukazatele 19
    4.4 Zhodnocení finanční analýzy TŽ 24
    4.4.1 Přednosti finančního situace TŽ 24
    4.4.2 Nedostatky finančního situace TŽ 24
    5 Rozdělení majetku na provozně potřebný a nepotřebný, vymezení korigovaného provozního výsledku hospodaření 25
    6 Prognóza generátorů hodnoty 25
    6.1 Prognóza tržeb 27
    6.1.1 Přístupy k prognóze tržeb podniku 27
    6.1.2 Postup prognózy tržeb podniku 29
    6.1.3 Prognóza pomocí metod časových řad 29
    6.1.4 Kvalita modelu a volba vhodného trendu 30
    6.1.5 Prognóza tržeb TŽ 32
    6.1.6 Prognóza pomocí metod regresní analýzy 36
    6.1.7 Prognóza ziskové marže 42
    6.1.8 Investice do pracovního kapitálu a dlouhodobého majetku 44
    6.2 Předběžné ocenění pomocí generátorů hodnoty 51
    6.3 Sestavení finanční plánu 52
    6.3.1 Postup a vazby mezi jednotlivými částmi finančního plánu 54
    6.3.2 Členění položek výkazů pro účely oceňování 55
    6.3.3 Finanční plán TŽ pro období 2011 až 2015 56
    6.3.4 Nejčastější chyby při sestavování finančního plánu 64
    6.3.5 Náklady kapitálu TŽ 65
    6.4 Výsledné ocenění TŽ metodou DCF entity 70
    6.4.1 Stanovení FCFF pro TŽ pro první fází 71
    6.4.2 Výpočet pokračující hodnoty 72
    6.4.3 Iterativní výpočet kapitálové struktury - stanovení výsledné hodnoty vlastního kapitálu 74
    7 Závěr případové studie 76
    8 Možnosti využití programové podpory - EVALENT a STRATEX 77
    8.1 EVALENT a jeho prostředí 77
    8.1.1 Finanční plán a historie podniku 77
    8.1.2 Náklady kapitálu 78
    8.1.3 Podpůrné veličiny 79
    8.1.4 Stanovení hodnoty firmy 79
    8.1.5 Samotná práce s programem EVALENT 80
    8.2 STRATEX a jeho prostředí 84
    8.2.1 Načtení vstupních dat a nastavení základních údajů 84
    9 Použité zdroje 89
    10 Seznam příloh 91
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše