Popis:
PŘÍPRAVA NA VYUČOVACÍ HODINU
a) Předmět: Výchova ke zdraví
Třída: 8. A
b) Téma hodiny: RODINA, 1 vyučovací hodina
c) Výukové cíle:
Kognitivní: Žák vyjmenuje druhy rodin, umí rozlišit systém státní sociální podpory.
Afektivní: Žáci si umí naslouchat, respektují názory spolužáků, chápou hodnotu rodiny.
Psychomotorický: Žák se prezentuje v roli rodiče a dítěte v rodině.
d) Úlohy k tématu a k dosažení cílů
» úlohy na kognitivní cíle - vyřeš tajenku, vyjádři svými slovy, co pro tebe znamená pojem rodina, vyjmenuj základní členy rodiny, rozliš rodinu základní a širší, vyjmenuj druhy rodin, urči hlavní funkce rodiny, jak se dělí systém státní sociální podpory.
» úlohy na psychomotorické cíle - nakresli na tabuli společnou myšlenkovou mapu, zahraj roli matky, otce a dítěte, vyjádři vlastní myšlenky do pětilístku, obhaj si vlastní názor v diskuzi.
» úlohy na afektivní cíle - respektuj názor spolužáka, dodržuj pravidla diskuze, popiš pocity v roli otce, matky a dítěte, spolupracuj se spolužáky v pracovní skupině.
e) Prostředky, organizace a struktura hodiny
» Didaktická technika a pomůcky: nakopírovaná tajenka, učebnice, sešit, psací pomůcky, tabule, křídy na tabuli
» Metody: diskuzní, skupinová, vysvětlování, výklad.
Klíčová slova:
vyučovací hodina
kurikulární dokumenty
organizační schéma
aktivity školy
reflexe
autorita učitele
Obsah:
- Seznam skutečně prostudované literatury
Příprava na vyučovací hodinu
1. Charakteristika školy:
1.1. Základní charakteristika školy
1.2. Kurikulární dokumenty
1.3. Výčet plánů školy
1.4. Organizační schéma školy
1.5. Poradní orány školy
1.6. Školská rada
1.7. Oficiální aktivity školy
1.8. Prezentované aktivity školy
1.9. Výčet základních vnitřních předpisů školy
1.10. Informační systém školy
1.11. Kontrola čši
2. Celková reflexe praxe
Autorita učitele a kázeň žáků
Reflexe osobní: