Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Řízení znalostí v organizaci

«»
Přípona
.docx
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
12060
Poslední úprava
14.05.2018
Zobrazeno
357 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Úvod do tématu
• Jelikož společnost v posledních letech stále více prochází změnami, musí se podnik neustále tomuto měnícímu se prostředí přizpůsobovat, připravovat se na další změny, respektovat nové trendy a využívat všech možností, které doba nabízí. Organizace potřebují udržet své postavení na trhu, proto musí hledat způsoby, jak být konkurenceschopné. Hlavním předpokladem pro získání výhody je i znalostní management, tedy kvalita lidí, které má firma k dispozici. Znalostní management je nástroj pro zpřístupňování stávajícího a generování nového znalostního kapitálu
• V zemědělské společnosti byla nejdůležitější půda a fyzická práce, v průmyslové společnosti potom kapitál. Přechodem z industriální společnosti k dnešní společnosti došlo ke změně systému tvorby bohatství. V dnešní globální společnosti dochází k vzestupu lidského kapitálu. Člověk se stává nositelem intelektuálního kapitálu (tedy i znalostí) a stává se tak nejdůležitějším prvkem podniku a základem úspěchu společnosti. Lidské zdroje jsou unikátní a jedinečný zdroj úspěchu firmy. Výkonnost a úspěch firem závisí ve velké míře právě na lidech, kteří v nich pracují
• Podle Trunečka prošel člověka v organizaci třemi etapami:
člověk - stroj - Taylor - vědecké řízení, Ford - pásová výroba - málo pohybů, pečlivě naučené, rutina, žádné velké dovednosti ani kvalifikace, dělníci jako nemyslící stroje vykonávající přesně svoji práci, lidské vlastnosti pro výrobu škodlivé
člověk - zdroj - Fayol - vědecké řízení stále + ale důraz na morálku, Mayo - poprvé lidská stránka výroby - výkon dělníků vyšší, pokud měli pocit, že se o ně vedení zajímá, neformální pracovní skupiny, v podnikové praxi - personální administrativa, v tržním hosp - personální management
člověk - znalost - smývání tradiční hranice mezi bílými a modrými (dělníci) límečky - přesouvání znalostí i mezi dělníky, dělení na znalostní a obslužné pracovníky (Mintzberg)
(Truneček - Znalostní podnik ve znalostní organizaci)

Klíčová slova:

znalosti

definice

dělení znalostí

souvislost

zavedený management

organizace



Obsah:
  • 1. Úvod do tématu
    2. Co je to řízení znalostí?
    3. Definice
    4. Základní pojmy
    5. Dělení znalostí:
    6. Metody podporující tvorbu a sdílení znalostí
    7. Řízení znalostí + strategie práce se znalostmi
    8. Souvislost s organizační kulturou
    9. Přínosy zavedeného managementu znalostí

Zdroje:
  • BUREŠ, V. 2004. Klasifikace znalostí, znalostní strategie a styly znalostního managementu, Liberec: Ekonomie a Management
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše