Popis:
Na začátek je nutno konstatovat, e oblast měření výkonnosti podniku je v teorii i praxi českého managementu nepopulární a považuje se za samozřejmou a vyřešenou v rámci stávajících informačních systémů podniku.
Pracovníci teorie považují za daleko snazší prosadit se v rámci aktuální a závažné problematiky, jako je např. podnikání na internetu, reengineering, vlivy globalizace, a dalí vybrané oblasti. Manaeři podniků pak neměli v dosavadních nepřehledných vlastnických vztazích zájem na zavedení efektivních systémů měření výkonnosti, protoe by jednoznačně zprůhlednily odpovědnost managementu za špatné výsledky a nedostatky v řízení.
Obecně je vak možno konstatovat, že bez základní zpětné vazby, kterou systémy pro měření výkonnosti podniku vytvářejí, nemohou fungovat jakkoliv progresivní systémy řízení, protoe stará pravda co neměřím to neřídím je stále platná.
Klíčová slova:
měření
výkonnost
procesy podniku
komunikace
implementace
strategické učení se
Obsah:
- 1. Kapitola: Měření výkonnosti podniku základní přístupy a problémy
2. Kapitola: Ukazatelové systémy pro měření výkonnosti podniku
3. Kapitola: Měření finanční výkonnosti podniku
4. Kapitola: Měření spokojenosti a hodnot zákazníků
5. Kapitola: Měření výkonnosti interních procesů podniku
6. Kapitola: Měření výkonnosti procesů učení se a růstu
7. Kapitola: Propojení ukazatelového měřícího systému
8. Kapitola: Systém strategického řízení podniku založený na využití strategického systému měření výkonnosti
9. Kapitola: Komunikace strategie dosahování strategické angažovanosti shora dolů
10. Kapitola: Stanovení záměrů, alokace zdrojů, strategické iniciativy a rozpočty
11. Kapitola: Zpětná vazba a proces strategického učení se
12. Kapitola: Tvorba a implementace programu BSC