Popis:
2.1. Uplatnění absolventa
Absolvent studijního oboru zdravotnické lyceum je připraven ke studiu všech oborů na lékařských fakultách a vyšších zdravotnických školách, dále na zdravotně-sociálních fakultách, fakultách připravujících učitele zdravotnických předmětů nebo sociální pracovníky, případně na jiných souvisejících vysokých školách či studijních oborech.
Absolvent byl vzděláván tak, aby získal vědomosti, dovednosti a návyky potřebné nejen pro terciární vzdělávání, ale i pro celoživotní vzdělávání a uplatnění se na trhu práce. Pokud absolvent nebude pokračovat ve studiu, mohl by získat formou akreditovaných kvalifikačních kurzů oprávnění k výkonu některých nelékařských povolání, např. zdravotnický asistent, ošetřovatel, zubní instrumentářka. Uplatnění může najít i v sociálních službách a v různých organizacích zabývajících se sociální nebo charitativní činností.
2.2. Obecné vědomosti, dovednosti a postoje
Vzdělávání směřovalo k tomu, aby absolvent:
- uměl číst s porozuměním texty různého druhu, stylu a žánru a efektivně zpracovával získané informace,
- rozuměl ikonickým textům, tj. vyobrazením, mapám, schématům atp.,
- vyjadřoval se kultivovaně a v souladu s normami českého jazyka, a to ústně i písemně,
- disponoval znalostí dvou světových jazyků na úrovni běžné hovorové komunikace a dovedností číst s porozuměním a pomocí slovníků odborné nebo populárně odborné texty,
- měl základní znalosti o fungování demokratické společnosti a o evropské integraci, osvojil si vědomosti a dovednosti potřebné k aktivnímu občanskému životu,
- dovedl využívat poznatků o historii k porozumění své současnosti,
- uvědomoval si svou národní, regionální a evropskou identitu, svá práva, respektoval práva jiných lidí i kulturní odlišnosti příslušníků jiných národností, etnik a náboženství, nepodléhal rasismu, xenofobii a intoleranci,
...
...
...
Klíčová slova:
absolvent
vzdělávací program
materiální zabezpečení
učební plán
osnova předmětů
Obsah:
- 1. Úvodní identifikační údaje -3-
2. Profil absolventa -4-
2.1. Uplatnění absolventa -4-
2.2. Obecné vědomosti, dovednosti a postoje -4-
2.3. Odborné vědomosti, dovednosti a postoje -5-
2.4. Způsob ukončení vzdělávání, potvrzení dosaženého vzdělání a kvalifikace -5-
3. Charakteristika školního vzdělávacího programu -6-
3.1. Celkové pojetí vzdělávání -6-
3.2. Organizace výuky -6-
3.3. Způsob hodnocení žáků -8-
3.4. Vzdělávání žáků se speciál. vzděl. potřebami a žáků mimořádně nadaných -8-
3.5. Realizace bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární prevence -9-
3.6. Podmínky pro přijímání ke vzdělávání -9-
3.7. Způsob ukončení vzdělávání -9-
4. Rozpracování vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů v RVP do ŠVP -11-
5. Personální a materiální zabezpečení vzdělávání -13-
6. Spolupráce se sociálními partnery při realizaci ŠVP -15-
7. Učební plán -16-
7.1. Poznámky k učebnímu plánu -17-
7.2. Přehled využití týdnů ve školním roce -17-
8. Učební osnovy předmětů -18-
8.1. Český jazyk a literatura -18-
8.2. Anglický jazyk I -30-
8.3. Anglický jazyk II -47-
8.4. Německý jazyk I -63-
8.5. Německý jazyk II -79-
8.6. Dějepis -93-
8.7. Občanská nauka -99-
8.8. Biologie -106-
8.9. Fyzika -116-
8.10. Chemie -123-
8.11. Zeměpis -133-
8.12. Matematika -142-
8.13. Tělesná výchova -151-
8.14. Informační a komunikační technologie -161-
8.15. Ekonomika -169-
8.16. Klinická propedeutika -175-
8.17. Výchova ke zdraví -183-
8.18. První pomoc -190-
8.19. Psychologie -197-
8.20. Latinský jazyk -205-
8.21. Osobnostní výchova -209-
8.22. Ošetřovatelská propedeutika -213-
8.23. Seminář z občanského a společenskovědního základu -217-
8.24. Seminář z matematiky -221-
8.25. Seminář z biologie -230-
8.26. Seminář z chemie -231-
8.27. Seminář k písemné maturitní zkoušce -235-