Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Směry zlepšování procesů v podnikovém nákupu

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
3844
Poslední úprava
28.07.2014
Zobrazeno
1 240 x
Autor:
eliskabila
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Základní možnosti zlepšování procesů v podnikovém nákupu je zapotřebí hledat v průběhu všech jeho procesů a v zajištění jejich účinných vzájemných vazeb. Za vhodné cesty zlepšení lze v současné době považovat zejména realizaci koncepce Supply Chain Management (v procesu logistika), výběr vhodné metody volby optimálního dodavatele (proces marketing s přímými dopady na průběh logistických procesů nákupu), splnění aktuálních požadavků norem ISO 9000:2002 v procesech nákupu, sledování výsledků samohodnocení dodavatelů a respektování nákladových a výkonových parametrů nákupu, jehož významnou součástí je také řízení zásob (které tradičně patří do procesu logistika).
reklama
Uvedené možnosti zlepšování nelze efektivně realizovat bez nasazení informační podpory nákupu (proces informatika), znalostí lidí (personalistika) a jejich energetizace manažery.
KONCEPCE ŘÍZENÍ DODAVATELSKÉ SÍTĚ
Koncepce Supply Chain Management (SCM - řízení dodavatelských řetězců) vyžaduje nový přístup k řízení nákupu průmyslového podniku. Podnik nesleduje jen optimalizaci vlastních procesů, ale musí dojít k optimalizaci procesů v rámci celého dodavatelského řetězce za účelem řízení sítě tvorby hodnot pro zákazníka. Řízení dodavatelsko-odběratelských vztahů znamená úplnou integraci zúčastněných partnerů do společného řetězce logistických procesů (od nákupu surovin až po dodávku konečnému zákazníkovi). Proces řízení toků materiálu prostřednictvím dodavatelského řetězce se označuje jako MRP druhé generace (Second Generation Materials Requirements Planning). K prognózování poptávky dochází v každé SKU (Stock Keeping Unit), tzn. v každé jednotce, která udržuje zásoby, a je vzájemně provázané směrem od nejvzdálenějšího bodu - konce sítě. (Za SKU považujeme například výrobní závod, mezičlánky distribučního řetězce, konečného zákazníka.) Mezi základní efekty řízení dodavatelských řetězců patří vyšší úroveň služeb zákazníkům, redukce zásob, minimalizace nákladů celého logistického řetězce, redukce času objednávek, vyšší schopnost reakce na tržní změny a sdílení informací s partnery v dodavatelském řetězci.

Klíčová slova:

procesy

podnikový proces

nákup

řetězec

optimalizace



Obsah:
  • Koncepce řízení dodavatelské sítě
    VÝběr vhodné metody volby dodavatele
    Samohodnocení dodavatele
    Informační podpora nákupu
    Celková optimalizace nákupu
    Outsourcing a jiné formy organizace nákupu
    Závěrem
    Prameny:

Zdroje:
  • Baily, P., Farmer, D., Jessop, D., Jones, D. Purchasing. Principles and Management. London: FT Prentice Hall, 2005.
  • Lukoszová, X. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004.
  • Lysons, K. Zakupy zopatrzeniowe. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2004.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše