Popis:
Řízení strategické změny
- Strategická změna: Organizační příprava na zavedení strategie
- nutné znát organizační možnosti podniku, popř. bariéry, které by mohly zavedení strategie komplikovat
- schopnost podniku splnit strategické úkoly závisí na 3 základních organizačních předpokladech:
o koordinace VP jednotek
o motivace pracovních skupin i jednotlivců splnit strategický úkol
o technické a manažerské schopnosti řešit problémy a koordinovat řešení
- Řízení změny: Rekonfigurace operačních procesů
- zaměření na výrobní procesy
o většina podniků řídila jednotlivé podnikové fce odděleně - funkcionální efektivnost (F. Taylor)
o IT byly využívány max. k mechanizaci, popř. automatizaci stávajících výrobních postupů
o nedostatky: může optimalizovat výkon jednotlivých funkcionálních činností, ale vede k zaměření na jednotlivosti a vytrácí se z něho pojetí celku; postrádá jakousi strategickou soudržnost, která poskytuje rámec pro řízení podniku
- zaměření na procesy: Procesně orientovaný přístup
o podnikové procesy - řazení činností nebo úkolů v průběhu času zahrnujících přijetí vstupu, přidání hodnoty a předání specifického výstupu
o nový přístup - nové řazení činností v horizontálním toku dodavatelů, zpracovatelů a zákazníků; každá jednotka slaďuje své cíle se sousedícími jednotkami ve snaze max. uspokojit zákazníka
o důraz na procesy orientované k zákazníkovi, manažeři se musí více zaměřit na procesy, které zajišťují vytvoření hodnoty, kterou podnik dodává zákazníkovi
Klíčová slova:
strategické změny
diverzifikace
výrobní orientace
benchmarking
výrobní orientace
analýza trhu
Obsah:
- Řízení strategické změny
Obsazování rolí
Současné trendy v podnikovém řízení a jejich vliv na strategické rozhodování
Internacionalizace
Globalizace
Diverzifikace
Reengineering
Benchmarking
Strategické aliance (SA)
Teorie podniku, manažerské teorie podniku
Definice podniku
Hodnotové řízení podniku
Kriteria efektivního řízení
Pojmy podnikatelství, podnikatel a jeho individuální vlohy pro podnikání, podnikatelská příležitost
Marketingový management
Marketingová filosofie
Výrobní orientace:
Prodejní orientace:
Výrobková (inovace výrobku)
Marketingová orientace
Sociálně etický marketing
Podstata marketingu
Analýza trhu, parametry trhu
Marketingový výzkum
Formální a neformální informační toky
Vazby mezi MIS a marketingovým výzkumem
Proces marketingového výzkumu
Zdroje a techniky sběru dat
Kvalitativní versus kvantitativní mrk. výzkum
MIX
Výrobkový mix
Výrobkové programy
Životní cykly výrobků