Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Souhrn z předmětu Didaktika odborných předmětů

«»
Přípona
.docx
Typ
studijní materiál
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
11142
Poslední úprava
27.11.2017
Zobrazeno
991 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vzdělávání v historickém pohledu
1. Vzdělávání za Karla IV. - kláštery, církevní školy, hlavně náboženství, jen muži (nerovnoprávnost), vyšší vrstva
2. Vzdělávání v době Marie Terezie - povinná školní docházka, vynuceno společenským vývojem - začátek industrializace, průmyslu, bylo potřeba vzdělanosti lidí, prázdniny, první všeobecné vzdělávání celé populace, v 19.stol. vznikly střední odborné školy
3. Vzdělávání v polovině min.století (1950-1970) - do 10% populace studovalo VŠ
4. Vzdělávání v polovině 21. století - 40% populace studuje VŠ, vzdělanost se posouvá

3 etapy vzdělávání dle Kellera:
Vzdělání jako chrám /Keller, 2008/
» středověk - výjimečné se vzdělávat

Vzdělání jako výtah /Keller, 2008/
» vzdělávat se může každý

Vzdělání jako pojišťovna /Keller, 2008/
» všichni to mají, abych se pojistil, že nepropadnu níž, musím to mít taky

*Dosažené vzdělání člověka v roce 1920X2015
» vyučen zedníkem - všestrannost x specializace (nové technologie, školení)

Jaké rysy měla škola 20. století?
• Učitel byl autorita
• Učitel byl klíčem k vědomostem (kde najít knihy - monopol učitele, dnes je již pryč = je internet)
• Změnilo se postavení učitele a často si s tím neví rady

Klíčová slova:

vzdělávání

didaktika

koncepce

obecná témata

kurikulum

povinné součásti



Obsah:
  • Vzdělávání v historickém pohledu
    3 etapy vzdělávání dle Kellera:
    Informační společnost
    Vzdělávací systém
    Didaktika
    Co je to paradigma
    Změny paradigmat
    Průmyslový model školy (videa na moodle)-dokoukat video a vyjádřit názor
    Mýty ve vzdělávání
    Symptomy uvolňování paradigmat
    Modely školy budoucnosti
    Koncepce výchovy a vzdělávání
    Milníky národní politiky:
    Rozštěpení strategického řízení - vznik dílčích koncepcí:
    Decentralizace vzdělávací politiky (důležité)
    Vzdělávací systém ČR
    Klasifikace kmenových oborů vzdělání - KKOV (ČR)
    Evropský kvalifikační rámec - EQF
    Národní soustava kvalifikací
    Didaktika odborných předmětů
    Zařazení didaktiky
    DiOP jako vědní disciplína
    Struktura DiOP
    Didaktický trojúhelník
    Obecná témata didaktiky
    Rámcový vzdělávací program - RVP
    Kurikulární reforma - RVP
    Kurikulum
    RVP
    Rizika kurikulární reformy 1 - učitelé
    RVP
    RVP základní koncepce
    Delorsovy cíle - nejvyšší cíle zakotvené v každém RVP
    RVP - klíčové kompetence
    RVP - odborné kompetence
    ŠVP
    Východiska pro tvorbu ŠVP
    Postup tvorby ŠVP
    Povinné součásti ŠVP
    Výchovně vzdělávací cíle
    Rozdělení cílů z hlediska:
    Proč výchovně vzdělávací cíl?
    VVZ směřuje k:
    Bloomova kategorizace vzdělávacích cílů:
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše