Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Souhrn z předmětu Úvod do teorie masové komunikace

«»
Přípona
.docx
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
11189
Poslední úprava
04.12.2017
Zobrazeno
1 020 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Tři pohledy na roli médií ve společnosti resp. způsoby hodnocení síly či slabosti jejich účinků
A/ silné účinky (např. teorie injekční jehly nebo letící střely) -
B/ omezené účinky (např. teorie dvoustupňové komunikace)
C/ sílící resp. silné účinky (např.teorie nastolování mediální agendy či teorie spirály mlčení)
Působení - Dopad (stav) > vliv (proces) > účinek (krátkodobý)
1. etapa - démonizace masových médií - Nietzsche, Le Bon, Ortega, Adorno
- Orson Welles - 1938 na Halloweena inscenoval v rozhlase hru Válka světů - demonstroval tak vliv rozhlasu - S-O-R model
2. etapa - ospravedlnění - a) analýza marketingu - Harold Lasswell a jeho komunikační model (důraz na komunikátora)
- b) analýza propragandy - H. Lasswell - klasik vědeckého zkoumání propagandy (Propaganda Technique in the World War 1927) Lasswell se pokouší asi jako první popsat mechanismus, taktiku a strategii propagandy, kterou chápe jako kontrolu mínění prostřednictvím významných symbolů - příběhy, pověsti, reportáže, obrázky a další formy sociální komunikace.
- c) výzkum veřejného mínění - zakladatel Walter Lippmann (Public Opinion 1922 - pseudoprostředí, The Phantom Public 1925, Public Opinion Quarterly 1937) Lippmann provedl první analýzy amerického tisku, kde popsal mechanismus, při kterém dochází ke zkreslení vnějšího světa právě na základě individuálních představ. Postupně pak začíná zdůrazňovat význam nezávislého experta či organizace, která by byla schopná činit neviditelné fakty viditelnými pro ty, kteří musí činit rozhodnutí. Zde se rodí argument pro nahrazení tisku sociálními vědci, kteří budou schopni interpretovat veřejné mínění, a to na základě objektivní analýzy.

Klíčová slova:

společnost

reklama

sociální percepce

mechanismy

distribuce

spirála mlčení

agrese



Obsah:
  • Tři pohledy na roli médií ve společnosti
    Percepce v MK
    Reklama
    Sociální percepce
    Teorie přesvědčení (persuaze)
    Vliv interpersonální komunikace
    Mechanismy distribuce informací
    Působení médií a politická komunikace
    Agenda setting
    Spirála mlčení
    Média jako nástroj socializace
    Agrese a násilí v médiích
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše