Spotřební chování a segmentace trhu
Popis:
Obsah a cíle předmětu
Předmět je věnován bližšímu, zevrubnějšímu pohledu na spotřebitele, tak jak je znalost spotřebního chování zásadním předpokladem a východiskem marketingové orientace. Seznámí s hlavními přístupy ke sledování spotřebního chování z marketingového hlediska.
Pro cílený marketing je pak velmi podstatná segmentace trhu. Pozornost se zde soustředí na hlavní fáze poznávání tržních segmentů. V kurzu jsou probírány příklady ze spotřebního marketingu.
Témata v kurzu probíraná jsou:
• Kulturní podmínění spotřebního chování
• Sociální a psychické predispozice spotřebitele
• Kupní rozhodovací proces
• Kritéria segmentace trhu
• Odkrývání tržních segmentů a výběr cílových segmentů.
Souvislosti předmětu v rámci modulu
Tak jak je pro marketing zásadní otázkou znalost zákazníků a rozdílů mezi nimi, navazuje v tomto směru kurz Spotřební chování a segmentace trhu na kurz Základy marketingu. Zatímco v ZM jde o seznámení z marketingem jako takovým, v kurzu Spotřebního chování jde o postižení toho, jak chování zákazníků podmiňuje marketingové rozhodování.
Část předmětu věnovaná segmentaci trhu pak seznamuje s důsledky diferencí mezi zákazníky pro marketingu strategii. a hlavními strategickými možnostmi. V obou částech kurzu se dané polohy opírají o znalost nejen Základů marketingu, ale i znalost Marketingových nástrojů - dalšího kurzu modulu.
Klíčová slova:
spotřební chování
segmentace trhu
spotřebitel
rozhodovací proces
predispozice spotřebitele
Obsah:
- Část Spotřební chování
Část SEGMENTACE TRHU
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.