Studijní text k předmětu - Sociální pedagogika
Popis:
1 Práva dítěte v sociální pedagogice
1.1 Historický úvod
1918 v Londýně založena organizace Safe of Children - Zachraňte děti
1924 přijat koncept Deklarace o právech dětí Shromážděním společnosti národů.
1945-46 myšlenka deklarace začleněna do Charty Spojených národů a do Všeobecné deklarace lidských práv
1959 Deklarace práv dítěte přijata Valným shromážděním OSN
1989 VS OSN schválilo Úmluvu o právech dítěte
1990 Světový summit pro děti - připojení ČSFR k Úmluvě
1991 Úmluva ratifikována FS ČSFR
1993 tento závazek přejala ČR
1.2 Co jsou lidská práva dítěte?
Dne 20. listopadu 1989 se sešli v New Yorku zástupci různých zemí, aby v Organizaci spojených národů (OSN) přijali společně Úmluvu o právech dítěte. Je to významný mezinárodní dokument o dětech a mládeži do 18 let. K uvádění Úmluvy do života se zavázala již naprostá většina států světa.
Dítě jako každá lidská bytost má svou hodnotu, důstojnost a základní práva, navíc vzhledem ke svému tělesnému i duševnímu vývoji, bezbrannosti a zranitelnosti potřebuje zvláštní péči, pomoc, ochranu, porozumění a lásku.
Klíčová slova:
sociální pedagogika
lidské práva
úmluvy
negativní vlivy
problematika
nezaměstnanost
student
Obsah:
- 1 Práva dítěte v sociální pedagogice
1.1 Historický úvod
1.2 Co jsou lidská práva dítěte?
1.3 Stručný obsah Úmluvy o právech dítěte
2 Negativní vlivy a projevy
2.1 Základní pojmy k dané problematice
2.2 Problematika závislostí
2.3 Agresivita, šikana, přestupky, úloha školy
3 Sexuální výchova
4 Nezaměstnanost a její sociální důsledky
4.1 Základní pojmy
4.2 Nezaměstnanost opět vzrostla
5 Úkoly pro studenty
6 Literatura k předmětu
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.