Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Studijní text ku předmětu Úvod do managementu

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
4,9 MB
Jazyk
český
ID projektu
6207
Poslední úprava
20.07.2015
Zobrazeno
1 363 x
Autor:
agata.kucova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Co je to management?
Souhrn všech činností, které je potřeba udělat, aby byl zabezpečen chod organizace.
Trojí význam slova management
1. Specifická aktivita (profese) - vertikální a horizontální propojení (vazby podřízenosti/nadřízenosti, spolupráce se stejně postaveným spolupracovníkem)
2. Skupina řídících pracovníků (personifikace pojmu)
3. Vědní disciplína (s prvky umění)
Klíčová slova: management, manažer, manažerské funkce, úrovně managementu, prostředí managementu
Rozdíl mezi managementem a řízením - pokud jsou dobře chápány, tak mezi nimi rozdíl není.
Management
- Souhrn všech činností, které je třeba udělat, aby byla zabezpečena funkce organizace
- Umění dosáhnout toho, aby lidé udělali to, co je třeba
- Umění rozdělit práci jiným
- Soubor názorů zkušeností doporučení přístupů a metod, kterých vedoucí pracovníci (manažeři) užívají k zvládnutí specifických činností (manažerských funkcí), jež jsou nezbytné k dosažení cílů organizace (podnikatelských záměrů)
- Mobilizace a aktivace všech zdrojů a podstupování rizik s cílem dosáhnout žádoucích přínosů pro řízenou instituci
Typické rysy soudobého managementu
− Specifické aktivity zaměřené na to, aby lidé dělali, co je třeba
− „tah na branku“ - vše je podřízeno cíli při zohlednění výkonnosti organizace
− Priority, hierarchie cílů
− Rychlé změny, turbulentní globalizované prostředí (prostředí náhlých, prudkých změn s riziky globalizace)
− Riziko - identifikace, podstupování, respektování, minimalizace
Úrovně managementu
- Manažeři první linie (lower management) - předáci, mistři, vedoucí dílen apod. Jsou přímo v kontaktu s nejnižšími pracovníky.
- Střední manažeři (middle management) - manažeři závodů, vedoucí různých útvarů (prodej, nákup, personální oddělení,…)
- Vrcholoví manažeři (TOP management) - reprezentují firmu, koordinují všechny činnosti, vytvářejí strategie a koncepce, zodpovídají za výsledky podniku

Klíčová slova:

management

plánování

organizování

profil manažera

řízení lidských zdrojů

kontrola

motivace



Obsah:
  • Úvod do managementu
    Historický pohled na management
    Manažerské funkce
    1) Plánování
    2) Organizování
    Profil manažera
    Řízení lidských zdrojů
    3) Kontrola
    4) Motivace
    5) Komunikace
    Identita a image organizace
    Informační systémy
    6) Manažerské rozhodování
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše