Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Studijní text - Základy marketingu

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
8249
Poslední úprava
20.06.2016
Zobrazeno
1 029 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Marketing a marketingové aktivity pronikly v posledních letech do činnosti prakticky všech organizací, institucí i celé společnosti. Z toho důvodu se stávají znalosti týkající se marketingu nezbytnými pro odborníky téměř ze všech oborů. Ukazuje se, že velká část studijních programů a oborů na nejrůznějších fakultách má ve svých curriculech zařazen předmět Marketing.

Předkládaný studijní materiál Základy marketingu byl zpracován v rámci rozvojového projektu MŠMT Modulární skladba ekonomických disciplin na UP v Olomouci. Je určen především studentům základního kurzu marketingu, zejména fakult a škol s „neekonomickým“ zaměřením. Představuje stručný, ale ucelený souhrn základních informací a poznatků o marketingu a může být dále rozvíjen v jiných prohlubujících předmětech - marketingový výzkum, strategický marketing a další předměty v oblasti aplikovaného marketingu - marketing služeb, marketing zdravotnictví, marketing neziskového sektoru apod. Obsah a struktura skript odpovídá základnímu kurzu marketingu v rozsahu 25-30 hodin přednášek (2 kredity).

Snažili jsme se, aby studijní text dopovídal současným směrům a tendencím, které se v marketingu projevují. Je zřejmé, že oblast marketingových aktivit se rozvíjí velmi dynamicky, a proto praxe mnohdy „předbíhá“ teorii. Proto jsme zařadili i kapitolu Nové trendy v marketingu. Učební text obsahuje v závěru každé kapitoly shrnutí, klíčová slova a kontrolní otázky. Umožňuje tak studentům prověřit si získané znalosti.

Naším přáním je, aby učebnice byla vyhledávaným zdrojem informací pro všechny studenty, kteří se s marketingem setkávají jak v rámci studia, tak i pro ty čtenáře, které marketing zajímá a chtěli by o něm získat ucelené a aktuální informace.

Klíčová slova:

marketing

segmentace

marketing

informační systém

marketingový mix

nové trendy



Obsah:
  • Úvod -5-
    1 Marketing - základní pojmy, geneze marketingu -7-
    1.1 Marketing - vymezení pojmu -7-
    1.2 Základní pojmy v marketingu -8-
    1.3 Marketing v kontextu vývoje podnikatelských koncepcí -8-
    1.4 Nová ekonomika a nový přístup k marketingu -9-
    2 Segmentace trhu -11-
    2.1 Přístupy k trhu -11-
    2.2 Etapy segmentace trhu -12-
    2.3 Segmentace trhu -12-
    2.4 Kvantifikátory -16-
    2.5 Strategie rozvoje -17-
    3 Marketingový informační systém -19-
    3.1 Marketingový informační systém -20-
    3.1.1 Podnikový informační systém -22-
    3.1.2 Personální informační systém -23-
    3.2 Metody marketingového výzkumu -26-
    3.2.1 Marketingový výzkum -27-
    3.2.2 Metody -28-
    3.2.3 Primární metody -29-
    3.2.4 Sekundární metody marketingového výzkumu -33-
    3.2.5 Metoda SWOT -34-
    4 Marketingový mix -37-
    4.1 Prvky marketingového mixu -37-
    4.2 Produkt (Product) -38-
    4.2.1 Vymezení a klasifikace produktů -38-
    4.2.2 Komplexní produkt -39-
    4.2.3 Název, značka -40-
    4.2.4 Design -42-
    4.2.5 Obal, etikety -42-
    4.2.6 Tvorba sortimentu -43-
    4.2.7 Strategie životního cyklu produktu -43-
    4.2.8 Vývoj nových produktů -45-
    4.3 Cena (Price) -46-
    4.3.1 Způsoby stanovení cen -47-
    4.3.2 Strategie stanovení ceny -50-
    4.3.3 Formy cen, vlivy na velikost ceny -52-
    4.4 Distribuce (Placement) -56-
    4.4.1 Formy prodeje -56-
    4.4.2 Způsoby distribuce -57-
    4
    4.5 Marketingová komunikace (Promotion) -59-
    4.5.1 Komunikační strategie -60-
    4.5.2 Reklama -60-
    4.5.2.1 Určení komunikačních cílů -61-
    4.5.2.2 Rozhodnutí o rozpočtu -61-
    4.5.2.3 Tvorba reklamního sdělení -61-
    4.5.2.4 Reklamní média -62-
    4.5.2.5 Hodnocení reklamní kampaně -64-
    4.5.3 Podpora prodeje -64-
    4.5.4 Public relations (Vztahy s veřejností) -66-
    4.5.5 Přímý marketing - Direct marketing -67-
    4.5.6 Osobní prodej -67-
    5 Nové trendy v marketingu -71-
    5.1 Guerillový marketing -71-
    5.2 Virální marketing -71-
    5.3 Event marketing -73-
    5.4 Digitální marketing -73-
    5.5 Mobilní marketing -73-
    5.6 Direct marketing v elektronických médiích -74-
    5.7 Product placement -74-
    6 Literatura -77-
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše