Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Studijní text ze Strategického řízení

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
7087
Poslední úprava
14.12.2015
Zobrazeno
1 212 x
Autor:
pacha
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Strategické řízení
Strategické řízení patří svým způsobem k vrcholným dovednostem managementu. V závislosti na systému organizování se jím zabývá užší či širší skupina manažerů. Pojem strategie byl použit a více rozšířen již v dobách antického Řecka a souvisel s uměním vojevůdce. Později byl změněn smysl tohoto termínu a byl chápán ve vztahu k vedení a správě. K „modernějšímu“ převedení tohoto pojmu do civilního života dochází až po 2. světové válce, kdy vracející se veteráni začínají využívat a aplikovat válečné strategické dovednosti v řízení podniků (např. Robert McNamara, pozdější prezident Ford Motor Company).
Význam slov strategie a strategický management zaznamenal, stejně jako řada jiných oborů, vývoj a lze jej vysvětlit řadou způsobů dle jednotlivých myšlenkových směrů. Co tedy slovo strategie znamená?
Strategii je možné chápat jako komplot (ploy), neboli plánovaný manévr [8], nebo model chování organizace (pattern) ve vztahu k jeho historickému vývoji nebo jako pozici (position), vyzdvihující význam výrobků dodávaných na specifický trh a konečně jako charakter organizace. Podstatou poslední koncepce jsou následující předpoklady:
• strategie je koncept, abstrakce v myslích zainteresovaných stran;
• strategie je perspektiva sdílená všemi členy organizace (jedná se o kolektivní mysl, sjednocení jednotlivců ke společnému způsobu myšlení a jednání) [6].

Klíčová slova:

řízení

poslání

podnik

strategie

změny

neúspěch



Obsah:
  • Strategické přístupy v řízení 3
    Strategické řízení 3
    Poslání podniku 5
    Záměry a cíle podniku 6
    Proces formulace podnikové strategie 6
    SWOT analýza 15
    Volba strategie 17
    Výběr alternativy jako budoucí strategie 19
    Typy strategií 19
    Řízení změn 23
    Cíle změn 23
    Model procesu řízení změn 26
    Aktéři změn 27
    Příčiny neúspěchu změny (odpor ke změnám) 28
    Předpoklady úspěchu změny 28
    Aplikace řízení změn v zemědělských podnicích 29
    Přílohy 33
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše