Transfer v učení
«»
Popis:
1. Pojem transferu.
Smyslem učení je, aby vedle rozvíjení poznatků, dovedností a vedle formování osobnosti usnadňovalo učení v pozdějších situacích. Transfer (přenos) je proces, v němž dříve naučené formy učení ovlivňují pozdější učení (kdy učení v nových situacích je ovlivňováno na základě předchozího učení.
2. Druhy transferu.
Pozitivní transfer je proces, kdy předchozí učení usnadňuje učení v následujících situacích. Pozitivní transfer ještě dělíme na specifický transfer a nespecifický transfer.
Specifický transfer (někdy také substantivní) vzniká přenosem konkrétních dovedností, vědomostí či faktů z jednoho učení do druhého (např. znalost vztahů přímé úměrnosti osvojené v matematice aplikovaná pro výpočet v chemii nebo ve fyzice, kdo se naučil bruslit, zvládne lépe lyže ap.).
Klíčová slova:
transfer
učení
pojem
druhy
teorie
inteligence
schopnosti
pedagogická praxe
Obsah:
- 1. Pojem transferu.
2. Druhy transferu.
3. Teorie transferu
4. Transfer chování
5. Vztah transferu k inteligenci, schopnostem a učebním postojům.
6. Vliv transferu na učení.
7. Závěry pro pedagogickou praxi
Obecné doporučení pro učitele
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.