Popis:
Řízení lidských zdrojů
= proces přijímání rozhodnutí v oblasti zaměstnaneckých vztahů
- vše, co se týká zaměstnanců a jejich problémů, dovolené, komunikace, znalostí, doškolování, konfliktů na pracovišti nebo mezi týmy či mezi jednotlivci,…
Personální útvar
- v každé organizaci, která má více zaměstnanců (nad 50) už by mohla mít personální útvar
- stará se spíše o administrativu a její problematiku (řeší výplatu, smlouvy, dovolené,….), ale nezabývá se motivací zaměstnanců
- př.: soudy, sociální zařízení, malé podniky, státní a veřejná správa, netvoří strategii personální politiky
- v malých podnicích neexistuje personální útvar, vlastník malé firmy je v roli personalisty, dělá sám ekonomiku, provoz,….
Útvar řízení lidských zdrojů
- ve větších organizacích (nad 150)
- zejména se starají o celkovou personální politiku té firmy, která se skládá zejména z motivačních nástrojů, kterými se působí na zaměstnance
-motivační nástroje:
- odměny za vykonanou práci - systém kateferie (stravenky, služební auto,…)
- za rok je daná částka, u které si můžeme vybrat, jak s ní naložíme -pracovní postup, dovolená, vzdělávání, jazykové a počítačové kurzy, školení na zvýšení kvalifikace
- organizuje školení či kurzy zdarma a třeba i v pracovní době
Klíčová slova:
lidské zdroje
plánování
personál
sociální péče
zaměstnanci
vlastní proces
Obsah:
- Úvod do problematiky řízení lidských zdrojů
Vlastní proces plánování
Získávání personálu
Nábor personálu
Výběr personálu
Cíle a získávání výběru personálu
Výběr personálu
Personální rozvoj zaměstnanců
Sociální péče o zaměstnance