Úvod do železnic - studijní materiál
Popis:
1. Vývoj železniční sítě na našem území od jejího vzniku po současnost
7. 9. 1824 obdržel profesor vídeňské polytechniky František Antonín Gerstner (rodilý Pražan) povolení zřídit koněspřežnou dráhu z Českých Budějovic do Mauthausenu na Dunaji. Privilegium prohlašovalo novou dráhu za veřejnou silnici, čímž získala určité výhody. Trať byla 129 km dlouhá, stavěná 7 let, zprovozněna 1. 8. 1832.
V Evropě to byl 1. drážní podnik pro pravidelnou přepravu nákladů a sezónní přepravu osob ze země do země. Poté nastává rozmach výstavby parostrojních železnic.
Klíčová slova:
železnice
tratě
koleje
železniční spodek
průjezd
dopravna
grafikon
Obsah:
- 1. Vývoj železniční sítě na našem území od jejího vzniku po současnost
2. Trasování železničních tratí
3. Geometrické uspořádání koleje
4. Konstrukce železniční trati
4. 1 Železniční svršek
4. 2 Železniční spodek
5. Průjezdný průřez
5. 1 Průjezdný průřez základní
6. Dopravny na dráze
7. Grafikon vlakové dopravy
8. Dopravní projekty současnosti
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.