Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vnější a vnitřní prostředí firmy

«»
Přípona
.docx
Typ
studijní materiál
Stažené
1 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
11042
Poslední úprava
07.11.2017
Zobrazeno
552 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 VNĚJŠÍ PROSTŘEDÍ FIRMY
Cílem kapitoly je vymezit vnější prostředí firmy, uvést rozdíly v jeho člení ve vazbě na použití vhodných analýz k jeho posouzení. V rámci kapitoly budou představeny dílčí analýzy vnějšího prostředí, vždy nejprve z teoretického hlediska, poté zakončeny rastrem popř. návodem k jejich praktickému použití. Pochopení a aplikace těchto analýz je nezbytná pro realizaci zadaného projektu typu podnikatelský plán.
1.1 STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ FIRMY V TRŽNÍ EKONOMICE
Podnikatelský úspěch v tržním hospodářství závisí na:
• včasném předvídání příležitostí;
• řešení potenciálních problémů strategického charakteru.
Ve strategickém řízení je třeba vyhodnocovat především faktory podnikového okolí, nelze však samozřejmě zanedbávat faktory související s interním prostředním podniku.
 VNĚJŠÍ PROSTŘEDÍ FIRMY - „vše, co se nachází vně podniku“
Zahrnuje faktory, jejichž působení může:
• vytvářet nové podnikatelské příležitosti nebo může se jednat o potenciální hrozby
Proto je nutno okolí firmy důkladně monitorovat a systematicky analyzovat!
1.1.1 STRATEGICKÁ ANALÝZA OKOLÍ FIRMY
• proces, pomocí něhož stratégové okolí firmy monitorují, a zjištěné skutečnosti vyhodnocují tak, aby v konečné fázi byli schopni určit příležitosti a hrozby, které jednotlivé faktory okolí pro podnik představují.
• měla být zaměřena především na odhalení vývojových trendů, které mohou firmu v budoucnu významněji ovlivňovat.

Klíčová slova:

prostředí firmy

tržní ekonomika

strategická analýza

globální prostředí

analytické nástroje



Obsah:
  • 1 Vnější prostředí firmy
    1.1 Strategické řízení firmy v tržní ekonomice
    1.1.1 Strategická analýza okolí firmy
    1.2 Strategická analýza vnějšího prostředí
    1.2.1 Vztah mikro a makro vnějšího prostředí
    1.3 Globální prostředí
    1.3.1 Pest analýza
    1.4 Prostředí odvětví
    2 Strategická analýza vnitřního prostředí
    2.1 Analýza vnitřního prostředí
    2.2 Možné analytické nástroje
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše