Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vybrané teorie motivace k vedení lidí

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
6510
Poslední úprava
07.09.2015
Zobrazeno
1 452 x
Autor:
jiri.hosko
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vybrané teorie motivace k vedení lidí
Určitě víte, jak důležitá je motivace při vedení lidí: nejen odměna za odvedenou práci je to, co nás a ostatní motivuje k tomu, abychom něco dělali, nebo abychom se něčemu vyhnuli.
Pro leadery je absolutně nezbytné vědět o motivaci více, než bývá „v kraji zvykem”. Leader musí vědět, co motivuje jeho samotného, musí se sám umět motivovat a teprve pak může začít inspirovat a motivovat ostatní. Musí znát i umět. Teprve pak může vést.
V této kapitole si probereme několik pohledů na otázku motivace. Předtím však slovo varování: pokud očekáváte nějakou jednoznačnou odpověď, na to, jak motivovat lidi, nedostanete ji. Motivace lidí není technika, je to spíše umění. A jak to již bývá, na umění jednoznačná odpověď nebývá. Je to totiž hodně i otázka citu a nikoliv pouze logiky.
A navíc: kdybychom přesně věděli, co a jak člověka motivuje, kdyby to byla pouze otázka techniky, stal by se člověk v podstatě deterministický. Sice by byl svět mnohem předpověditelnější, uspořádanější, ale také o dost nudnější. Nemyslíte?

Klíčová slova:

motivace

vedení lidí

teorie

pozitivní posílení

teorie rovnováhy



Obsah:
  • Vybrané teorie motivace k vedení lidí
    Některé užitečné pojmy teorií motivace
    Teorie motivace
    Maslowova hierarchická teorie potřeb
    Další teorie potřeb
    Hezbergova dvoufaktorová teorie
    Vroomova teorie očekávání
    Adamsova teorie rovnováhy
    Skinnerova teorie pozitivního posílení
    McClellandova teorie získaných potřeb
    Emoce
    Závěrečná doporučení
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše