Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Výškové pístové spalovací motory, princip přeplňování, turbodmychadlo

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
1 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
12617
Poslední úprava
10.09.2018
Zobrazeno
608 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Výškové pístové spalovací motory, princip přeplňování, turbodmychadlo
Princip práce pístového zážehového/vznětového motoru: Do válce se nasaje směs vzduchu s palivem, směs se stlačí, a buď zapálí pomocí výboje ze svíčky (zážehový motor), nebo po dosažení určitého tlaku vybuchne sama (vznětový motor). Při hoření směsi se objem plynu zvětší, zatlačí píst válce směrem dolů při tzv. pracovním taktu. Následně dojde k otevření výfukového ventilu a spaliny jsou vytlačeny z válce při pohybu pístu do horní úvratě.
Objem nasáté směsi je konstantní a rovná se zhruba násobku průřezu válce a jeho délky.
K hoření, jak známo, je potřeba kyslík. S rostoucí nadmořskou výškou ale vzduch řídne. Např. ve 20 000ft (asi 6km) hustota vzduchu dosahuje jenom asi poloviny své hustoty u hladiny moře. To znamená, že směs vzduchu a paliva nasátá do válce motoru v této výšce obsahuje o polovinu méně kyslíku než směs, kterou by motor do stejného válce nasál u mořské hladiny. Nutně tak dochází k zhoršení podmínek pro hoření, snížení tepelné účinnosti spalované směsi a poklesu výkonu motoru, který je nedostatečný pro pohon letadla v této výšce. S tímto nedostatkem se u pístového motoru vyrovnáváme pomocí přeplňování.

Klíčová slova:

pístové motory

spalovací motory

přeplňování

turbodmychadlo

vznětový motor

zážehový motor

kompresor


O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše