Využití motivačních faktorů v rámci řídící role ředitelů mateřských a základních škol
Popis:
Úvod
Zvolené téma spadá do oblasti personálního managementu. Vedení lidí, jejich motivování a znalost motivačních faktorů se řadí mezi měkké formy řízení lidských zdrojů. Motivační faktory jsou z pohledu mnoha odborníků základem pro úspěch organizace. Jejich analýza a znalost je předpoklad pro dobrého manažera. Pokusila jsem se analyzovat motivační faktory v mateřských a základních školách v kraji Vysočina.
Cílem mé práce je podrobně analyzovat motivační faktory řídících pracovníků a pedagogů v mateřských a základních školách. Z mého pohledu je znalost účinných motivačních faktorů pro řídící pracovníky velmi důležitá. Zajímavý bude i soulad nebo nesoulad názorů na toto téma z pohledu pedagoga a ředitele školy. Podstatná je i závislost motivačních faktorů na typu školy. Chtěla bych vytipovat pět nejúčinnějších faktorů u skupiny pedagogů a ředitelů mateřských škol. V analytické části jsem se zaměřila i na užití motivačních faktorů, které nejsou v odborné literatuře tak obvyklé. Téma je z oblasti vedení lidí - motivování lidí - motivačních faktorů.
V odhalování účinných motivačních faktorů se snažíme porozumět chování lidí. Každé chování má svůj motivační faktor. Dle Vebera (15), Plamínka (10), Vodáčka (16 ) lze každého jedince stimulovat tak, aby realizoval požadavky řídícího pracovníka. Peníze, o kterých se často hovoří jako o nejvýznamnějším motivačním faktoru, mají svou významnou roli, ale pokud existenčně nechybí, ztrácejí svou dominantní pozici.
Klíčová slova:
motivace
motivační faktory
pedagog
ředitel
mateřská škola
pedagogické centrum
základní škola
techniky motivace
Obsah:
- Úvod 6
1 Vymezení pojmu motivace 8
1.1 Přehled nejčastějších motivačních faktorů 9
2 S.W.O.T analýza motivačních faktorů ředitele a pedagogů v Mateřské škole a Speciálně pedagogickém centru Jihlava 19
2.1 Popis využitých motivačních faktorů ředitele a pedagogů v Mateřské škole a Speciálně pedagogickém centru Jihlava 21
3 Analýza využívaných motivačních faktorů ředitelů a pedagogů mateřských a základních škol 26
3.1 Cíl výzkumu, hypotézy, zvolené metody a techniky, místo šetření 27
3.2 Závěr šetření 47
Závěr 50
Seznam příloh 53
Seznam literatury 54
Přílohy 56
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.