Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Žák a motivace

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
9889
Poslední úprava
13.03.2017
Zobrazeno
369 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Zákon motivace se řadí k základním zákonům učení. Motivace se vztahuje k těmto faktorům, které zvyšují nebo snižují intenzitu jedincovy aktivity. Často se motivaci připisuje mimo energizující aspekt také aspekt směrový, pod kterým rozumíme zaměřenost aktivity jedince na cíl. Úroveň motivace je také ovlivněna výsledkem jedincovy aktivity. Výsledný úspěch nebo neúspěch ovlivňuje zpětně aktivitu a směrovost jedincovy činnosti. V běžném pojetí jsou často místo termínu motivace používány termíny jako úsilí, vůle apod. Ve většině případů nedochází bez motivace k efektnímu učení.

Motivace se nejčastěji vymezuje jako souhrn faktorů, které energizují, řídí a udržují průběh chování, jednání nebo činnosti jedince. Úroveň motivace je výsledkem kombinace stavu jedince (jeho potřeb, zájmu apod.) a vnějších podnětů (incentiv), které tyto vztahy mohou vzbuzovat nebo ovlivňovat. Vnitřní stavy nebo pohnutky k činnosti jsou označovány termínem motivy. Motivem je nejčastěji potřeba jedince. Incentivem může být lákavý cíl (hračka, dobré jídlo).

Klíčová slova:

motivace

úspěch

neúspěch

bezmocnost

tresty

odměny



Obsah:
  • Zákon motivace se řadí k základním zákonům učení
    Motivace
    Úspěch a neúspěch
    Naučená bezmocnost
    Použití trestů
    kategorií trestů
    Zkušený učitel používá více odměn než trestů
    Aby byl trest účinný, měl by mít následující charakteristiky
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše