Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Žák jako subjekt edukace

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
3 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
9891
Poslední úprava
13.03.2017
Zobrazeno
1 368 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Teze
• Rozdílnost v inteligenci a nerovnost ve vzdělávání
• Sociální a jazyková determinovanost vzdělávání
• Kognitivní determinanty
• Sexové rozdíly jako edukační determinanta
• Některé současné trendy
(Průcha, J. Moderní pedagogika 1997)

Rozdílnost v inteligenci a nerovnost ve vzdělávání
U nás v minulost silně tabuizováno, nekorespondovalo to s ideologií a teorií stejného přístupu ke vzdělání.
Pojem inteligence chápán dříve jako “to, co lze měřit inteligenčními testy”. Dnes spíše jako “obecná mentální kapacita”, tj. vybavenost člověka nejen pro abstraktní myšlení, ale i pro kreativní výkony nejrůznějšího typu. Objev emocionální inteligence (Daniel Goleman 1997)

Objev vícesložkovosti inteligence (Howard Gardner z Harvardu 1983 a1993, Robert Sternberg, Yale 1996)
Sedm nezávislých druhů inteligence:
• Lingvistická
• Logicko-matematická
• Hudební
• Vizuálně prosorová
• Tělesná (kinestetická)
• Sociální (interpersonální)
• Osobní (intrapersonální)

Klíčová slova:

rozdílnost

nerovnost

diskriminace

kognitivní determinanty

sebehodnocení

rozdílný přístup



Obsah:
  • Teze
    Rozdílnost v inteligenci a nerovnost ve vzdělávání
    Sedm nezávislých druhů inteligence:
    Etnické rozdíly v inteligenci žáků:
    Pozitivní diskriminac
    Teorie kulturního a jazykového zaostávání menšin
    Vliv rodinného prostředí na výsledky edukačního procesu:
    Bernsteinova teorie determinovanosti vzdělání
    Kognitivní determinanty (Bloomova teorie)
    Kognitivní vstupní determinanty žáků:
    Afektivní vstupní determinanty žáků:
    Sexové rozdíly jako edukační determinanta
    Rozdílné schopnosti chlapců a dívek:
    Výzkum postojů a motivace k učení (Švanda 1989)
    Byly rozdíly:
    Rozdílné učební výkony (vzdělávací výsledky)
    Rozdílný přístup učitelů k chlapcům a dívkám
    Děti se speciálními vzdělávacími potřebami
    Handicapovaní žáci
    Neúspěšný žák
    Vnější činitelé: učivo, učitel, rámec učení
    Vnitřní činitelé:
    Podíl učitele na neúspěchu žáka zaviněn
    Průzkum:
    Reálné sebehodnocení
    Metoda sebeoceňování
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše