Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Základní principy učení

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
10622
Poslední úprava
08.08.2017
Zobrazeno
383 x
Autor:
quadra
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Základní principy učení - podmínky

Učení závisí na motivaci, výsledcích předchozího učení, vlastnostech jedince, jeho přítomném stavu, vnějších podmínkách a vzájemném působení vnitřních a vnějších činitelů (viz úspěch/neúspěch žáka ve škole).
Týkají se všech elementů učení: učícího se jedince, učitele, prostředí, ve kterém k učení dochází, procesu učení, metod učení.

Průběh učení se zpravidla sestává z řetězce osmi událostí, z nichž některé se odehrávají v učícím se a jiné v jeho okolí:
1. motivace - neboli očekávání (souhrn vnitřních i vnějších pohnutek, které aktivují lidské jednání a chování, zaměřují toto jednání, řídí ho k dosahování výsledků)
2. rozpoznání - jedinec vnímá látku a odlišuje ji od ostatních podnětů usilujících o jeho pozornost
3. vštípení - jedinec kóduje poznatek
4. uchování - jedinec skladuje poznatek v krátkodobé nebo dlouhodobé paměti
5. vybavení - jedinec vybírá látku z paměti
6. zobecnění - látka je přenášena do nových situací, kde umožňuje jedinci vytvářet strategie, jak se s těmito situacemi vyrovnat
7. výkon - tyto strategie se prakticky uplatňují
8. zpětná vazba - jedinec získává informaci o výsledcích

Klíčová slova:

principy učení

zákony

transfer

motivovaní

odměny

tresty



Obsah:
  • Základní principy učení - podmínky
    Zákony učení
    Transfer
    Odměny a tresty
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše