Popis:
Zavedení procesní organizace
Jedním z významných trendů v získávání větší konkurenceschopnosti, dosahování vyšší produktivity, efektivnosti firem a udržení jejich postavení v dnešním dynamickém tržním prostředí je zavádění procesní organizace firem a zákaznické orientace jejích procesů.
Procesy se v organizaci se vyskytovaly již od dob prvních manufaktur, pouze nebyly "viditelné", byly zamaskované složitými organizačními strukturami hierarchického typu. Postupně si začali odborníci v jednotlivých oblastech znovu uvědomovat existenci a význam procesů pro řízení organizace. V dnešní době je od funkčního uspořádání postupně upouštěno a je nahrazováno procesní orientací. Další směr, který vedl k procesně řízené organizaci, byl směr ústící k systému norem ISO 9000:2000, které sloužící jako podklad pro vybudování integrovaného systému jakosti. Tyto normy nahradily funkční orientaci podniku orientací procesní.
Procesní organizace
Procesní organizace se snaží organizovat a řídit práci v podnicích jako ucelený proces, který je dále dekomponován na jednotlivé, vzájemně logicky provázané subprocesy, tzv. strom procesů, které jsou orientovány na výsledek, tj. na hodnotu, kterou přinese podnik pro zákazníka.
Klíčová slova:
organizace
management
řízení
procesy
optimalizace
verifikace
Obsah:
- Zavedení procesní organizace
Procesní organizace
Základní přínosy procesní organizace
Postup implementace procesní organizace a procesního managamentu
ETAPA 1: Vytvoření týmu procesní organizace a harmonogramu projektu
ETAPA 2: Analýza stávajícího stavu organizace
ETAPA 3: Optimalizace procesů SBU podle kriteriální funkce
ETAPA 4: Definice a implementace nové procesní organizace
ETAPA 5: Pravidelná verifikace implementované procesní organizace