Seminární práce na téma Metodická příprava na hodinu
Seminární práce33 s. / 1. roč. / docx
ÚvodV následujícím dokumentu je stručně a přehledně zpracovaná příprava na hodinu psychologie a komunikace. Jedná se představení učebních osnov a rámcových plánů pro středoškolské vzdělávání ve zdravotnických oborech. Jako příklad je kompletně zpracovaná jedna vzorová hodina, která vychází ze zmiňovaných dokumentů. Jedná se o hodinu psychologie a pedagogiky pro třetí ročník zdravotnické školy. Její podrobné zpracování je začleněné v textu a zároveň přehledně zpracované v příloze.
|
|
0,1 |
6x |
|
Somatologie s didaktikou somatologie
Státnicové otázky130 s. / 5. roč. / rar
Somatologie s didaktikou somatologie otázka č. 1• Buňka - tvar a velikost, organely, plazmatická membrána (složení a funkce, transport látek přes membránu, iontové kanály), dělení buněk. • Tělní tekutiny (rozdělení, složení, funkce), homeostáza, tlak osmotický a onkotický, acidobazická rovnováha. Krev - obecné charakteristiky, hematopoesa. • Didaktika somatologie - vymezení pojmu, vztah k ostatním pedagogickým a biologickým vědám. Didaktické zpracování tématu. SOMATOLOGIE - vymezení pojmu- nauka...
|
|
105,2 |
9x |
|
Příprava učitele na výuku - Didaktika ošetřovatelství
Studijní materiál7 s. / 1. roč. / rtf
Cíle: - Kognitivní - žák bude schopen:o Definovat roli sestry při podávání lékůo Znát pravidla pro podávání lékůo Vyjmenovat jednotlivé formy lékůo Popsat jednotlivé způsoby aplikace lékůo Znát nástup účinku léků při různých způsobech aplikace - Afektivní - žák bude schopen:o Uvědomit si riziko spojené se záměnou lékuo Chápat důležitost správného postupu setry před podáním lékuo Rozlišovat vhodnost a nevhodnost správného způsobu podání léků vzhledem k době nástupu účinku- Psychomotorické - žák b...
|
|
0,2 |
5x |
|
Vypracované otázky ke státnicím - Ošetřovatelství s didaktikou ošetřovatelství
Státnicové otázky200 s. / 5. roč. / rar
1) Charakteristika období, myšlenkové předpoklady a východiska• v období po 2. svět. válce se v USA vytvořily optimální podmínky pro změny v pojetí oboru ošetřovatelství• byly zdokonaleny teorie, rozvíjeny vědecké poznatky, rozvoj ošetřovatelské vědy• v tomto období byl nedostatek sester a lékařů => obavy státních institucí o zajištění kvalitní péče• vznik konceptuálních modelů, nebo-li paradigmat ošetřovatelství• začala vznikat koncepce ošetřovatelské diagnostiky• v roce 1950 se v odborné za...
|
|
12,0 |
10x |
|
Školní vzdělávací program - Praktická sestra
Skripta592 s. / 1. roč. / doc
Uplatnění absolventaAbsolvent oboru zdravotnický asistent se uplatní ve zdravotnických zařízeních lůžkového i ambulantního charakteru, v oblasti domácí péče, v léčebnách pro dlouhodobě nemocné, v sociálních službách především v ústavech sociální péče, v domovech pro seniory, ve stacionářích pro handicapované osoby. Je připraven pro týmovou práci při preventivních, diagnostických, léčebných, ošetřovatelských, rehabilitačních a dispenzárních činnostech (v rozsahu své kvalifikace odborné způsobilos...
|
|
14,2 |
25x |
|
Problematika komunikace a přístupy k pacientům s agresivními projevy
Seminární práce8 s. / 1. roč. / docx
Komunikace mezi zdravotníkem a agresivním pacientem je vždy velice náročná. Proto je při tomto jednání nutné zachovat profesionální přístup a dodržovat určitá pravidla, díky čemuž se nám podaří tuto situaci adekvátně zvládnout. Je nutné pochopit, že ne každý pacient dokáže zvládnout novou a zejména problémovou situaci. Často prožívá úzkost, má strach, je nespokojený s průběhem léčby, je zklamán z prognózy nebo trpí bolestmi. Tyto okolnosti, a mnoho dalších, mohou způsobit nepříznivou reakci nemo...
|
|
0,1 |
1x |
|
Hospitační náslech - didaktika klinické praxe
Poznámky3 s. / 1. roč. / doc
Téma vyučovacího bloku: aplikace a formy léků Cíle: Kognitivní - žák bude schopen:o Definovat role sestry při podávání lékůo Znát pravidla pro podávání lékůo Vyjmenovat jednotlivé formy lékůo Popsat jednotlivé způsoby aplikace lékůo Znát nástup účinku léků při různých způsobech aplikace - Afektivní - žák bude schopen:o Uvědomit si riziko spojené se záměnou lékuo Chápat důležitost správného postupu setry před podáním lékuo Rozlišovat vhodnost a nevhodnost správného způsobu podání léků vzhledem k ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Role zdravotní sestry při podávání léku
Poznámky5 s. / 1. roč. / docx
Role sestry při podávání léků• Lékař- ordinuje lék a sestra lék podá• Sestra zodpovídá za správné bezpečné podání léků• Rozezná chybu v ordinaci• Sledování účinku léků žádoucích i nežádoucích- informuje pacienta• Chyby a opomenutí musí včas ohlásit• Provádí kontrolu léku, které si soběstačný pacient bere sámZnalosti sestry• Způsob aplikace a správný postup při ní• Hlavní farmakologický účinek léků- indikační skupiny• Obvykle dávkování• Frekvenci podávání• Požadovaný účinek• Kontraindikace • Pote...
|
|
0,1 |
2x |
|