Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Tahák z předmětu Železniční doprava

«»
Přípona
.pdf
Typ
tahák
Stažené
0 x
Velikost
0,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
12881
Poslední úprava
29.10.2018
Zobrazeno
968 x
Autor:
winnetou
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Měřící řetězec, měřící sestavy, přístroje
MĚŘÍCÍ ŘETĚZEC: snímač (převádí měřenou veličinu na elektrický signál), zesilovač (zesiluje el. Signál), horní + dolní propustnost (filtrování - pásmová propustnost), zesilovač, analogicko/digitální převodník- převádí signál na posloupnost hodnot, dvojice čas a příslušná veličina např. zrychlení (t1 a a1,…., tnan), hodnota se převádí na binární číslo (8-24 bitové převodníky)
MĚŘÍCÍ SESTAVY:Distribuovaný způsob měření- signály z čidel se převádí přímo v místě čidla (digitalizace) a pošle se po sběrnici do PC (odolnější vůči rušení). Centralizovaný způsob měření- z čidel do jednotky v PC, zde se přizpůsobí a převede.

2. Metody analýzy dat
V ČASOVÉ OBLASTI:efektivní hodnota(RMS)= peak/ √2, průměrná hodnota(průměrná velikost amplitudy, average)= 2*peak/ π, destruktivní vlastnosti dignálu (crestfactor) = √2=peak(amplituda)/RMS
Analýza signálu v časové rovině: měřený signál můžeme popsat většinou pouze popisem průběhu měřené veličiny a statisticky•Nejsme schopni zjistit které frekvenční složky (sin a cos vlny) se v signálu vyskytují. •Nejdůležitější parametry jsou: globální/lokální maximum/min., globální a lokální útlumy.
FREKVENČNÍ ANALÝZA :Klasická fr. analýza je založena na Fourierově teorii =každá periodická křivka je určena součtem sinusových křivek f(t)= A0 + A1*sin(ωt + φ1) + A2*sin(ωt + φ2) +… Určujeme jí spektra nebo spektrální (výkonové) hustoty měřených signálů užitím Fourierovy transformace. Přenosovou fcí popisujeme odezvu na neznámé buzení.
ČASOVĚFREKV. ANALÝZA :metody: A) lineární (krátkodobá fourierova transformace, transformace wavelet, ostatní). B)nelineární(cohenovy, afinní, hyperbolické, ostatní). Základní princip= rozklad na tzv. časově frekvenční jednotky.

Klíčová slova:

řetězec

analýza dat

silniční doprava

dopravní konstrukce

vážení vozidel

silniční kryt



Obsah:
  • 1. Měřící řetězec a jeho parametry, popis
    2. Metody analýzy dat, 3 roviny hodnocení
    3. Měření hluku dopravy (silniční, železniční), snímače, postupy, veličiny, limity
    4. Modelování hluku od dopravy, modely, vstupy, možnosti použití, výstupy
    5. Strategické hlukové mapy, akční plány, limitní hodnoty, hygienické limity
    6. Metody měření a analýza akustického výkonu, intenzitní sonda, akustická kamera
    7. Silniční doprava, protihluková opatření, srovnání, výhody, možnosti, účinnost
    8. Železniční doprava, protihluková opatření, srovnání, výhody, možnosti, účinnost
    9. Měření vibrací od dopravy (silniční, železniční), snímače, postupy, veličiny, limitní hodnoty
    10. Silniční a kolejová doprava, protivibrační opatření, srovnání, vhodnost aplikace
    11. Experimentální modální analýza konstrukcí, principy, typy (co to je, k čemu slouží, možnosti využití, jak se provádí)
    12. Analýza velmi rychlých dějů, principy, metody, možnosti
    13. Měření mechanických vlastností dopravních konstrukcí, snímače, postupy (pohybové chování, šíření vibrací, silové a tlakové působení), snímače, vlastnosti, analýzy - popis
    14. Principy tenzometrických měření, měřící řetězec, typy tenzometrů, jejich aplikace na konstrukci
    15. Zkušební budící systémy stavebních (dopravních) konstrukcí, typy, vlastnosti, možnosti využití
    16. Vážení vozidel za jízdy, silniční doprava, snímače, metody, organizace, využití
    17. Vážení vozidel za jízdy, železnice, snímače, metody, organizace, využití
    18. Měření a analýza pohltivosti materiálů, metody měření akustických vlastností silničních krytů
    19. Analýzy dynamického chování kolejového roštu, možnosti, metody, veličiny, in-labo, in-situ
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše