Operační systémy - seminární práce
Seminární práce16 s. / 1. roč. / doc
ÚvodTento text je určen pro čtenáře, kteří mají minimální představu o hardwaru počítače, zkusili si něco napsat anebo alespoň někdy viděli kousek nějakého programu. Znalost programovacího jazyka není podmínkou, ale vede k lepšímu pochopení toho, jak se určité věci implementují.Co je operační systém?Když si přivezete svůj první počítač domů, zjistíte, že vám nestačí mít klávesnici, myš, monitor a tu záhadnou hlučící bednu pod vaším stolem. Je ještě třeba něco, kde si napíšete svůj referát do škol...
|
|
0,3 |
3x |
|
Visual Basic v.5.0 pro začátečníky - učební texty
Studijní materiál43 s. / 1. roč. / pdf
Programovací jazyk Visual Basic je jedním z moderních programovacích nástrojů, které vznikly v souvislosti s rozvojem aplikací psaných pro Windows. Předevím v okamiku, kdy firma Microsoft rozhodla o universálním programovacím jazyku maker, pro který zvolila právě jazyk Visual Basic, je oblíbenost tohoto programovacího jazyku stále větí. Třetím moným vyuitím tohoto programovacího jazyku (či spíe jeho podmnoiny) je vyuití při tvorbě dynamických WWW stránek jako programovacího jazyku VBscri...
|
|
0,4 |
1x |
|
Prezentace z přednášek - Programování v C jazyku
Přednášky346 s. / 1. roč. / pdf
Základní charakteristika jazyka C » Univerzální programovací jazyk nízké úrovně
»
Není specializován na jednu oblast používání
»
Není vázán na konkrétní počítač či operační systém
»
C byl navržen a implementován pod operačními systémy UNIX a téměř celý UNIX je v C napsán
»
Často efektivnější a rychlejší než jiné jazykyZákladní charakteristika jazyka C
»
Velmi úsporné vyjadřování
»
Strukturovaný
»
Velký soubor operátorů
»
Hlavní výhody:
»
Snadné vytvoření překl...
|
|
2,3 |
0x |
|
Základy programování - studijní opora
Studijní materiál300 s. / 1. roč. / rar
Cíle předmětu:Naučit se analyzovat vybrané problémy a stanovit elementární algoritmy k jejich řešení. Seznámit se s principy a vlastnostmi vyšších programovacích jazyků a zvolený jazyk ovládnout na úrovni nezbytné pro implementaci algoritmů. Seznámit se s organizací dat při řešení problémů. Aktivně ovládnout základní algoritmy a umět je aplikovat v praktických problémech. Seznámit se s hodnocením složitosti algoritmů. Seznámit se s principy testování programů. Naučit se používat prostředky pro l...
|
|
5,8 |
0x |
|
Studijní opora - Asemblery IAS
Studijní materiál45 s. / 1. roč. / rar
1 PŘEDMLUVA1.1 Organizační informaceTato studijní opora je pomocným učebním textem pro stejnojmenný předmět, pokrývá přibližně 80 % obsahu předmětu a je zdrojem minimálního rozsahu znalostí potřebných pro úspěšné absolvování tohoto předmětu. Její text by měl být skutečnou „oporou“, to znamená, že by měl pouze doplňovat ostatní studijní materiály předmětu, a proto tato studijní opora nenahrazuje knižní učebnici.Předmět se skládá z přednášek a z vedených počítačových cvičení. Účast na přednáškách ...
|
|
0,6 |
2x |
|
Prezentace z přednášek předmětu Programování
Prezentace460 s. / 1. roč. / rar
Organizační informaceAgendaÚvod do programování - základní pojmyHistorický úvodZákladní charakteristika jazykaZpůsob zpracování programuZákladní struktura programuUkázka jednoduchého programuZákladní pojmy» AlgoritmusPostup vedoucí k řešení určitého úkolu» ProgramSoustava příkazů vložených do počítače za účelem provedení určitého algoritmu» PodprogramDílčí program
|
|
1,6 |
0x |
|
Procesy v Linuxu - projekt
Projekt7 s. / 1. roč. / doc
Proces je program, je složen z jednoho nebo více vláken a běží ve svém vlastním paměťovém prostoru. Je identifikován pomocí PID, může mít potomky, má své předky - spuštěné procesy tedy tvoří strom. Po ukončení rodičovského procesu jsou automaticky ukončeni i potomci, v jiném případě je „adoptuje“ proces init.Pro komunikaci mezi procesy se používají tyto prostředky:Signály - umožňují zasílat asynchronně ostatním procesům zprávu určitého typu, pro práci se signály slouží příkaz kill Roury - poskyt...
|
|
0,1 |
0x |
|
Programování - sbírka vypracovaných úkolů
Projekt30 s. / 1. roč. / rar
Program 1:Program sčítá členy nekonečné konvergentní řady, závislé na x, do doby, než se součet této řady rovná přirozenému logaritmu 1+x. Při rovnosti se využívá přesnost ε.Program 2:Přečtěte ze vstupního souboru Input (klávesnice) text. Pokud neobsahuje malá písmena, překopíruje jej do výstupního souboru Output (výpis na obrazovku) beze změny. Pokud ano, napiště za každé písmeno tečku.Program 3:Červená 36. Je daná matice řádu n, jejimž prvky jsou přirozené čísla. Nájděte maximální prvek ve vyz...
|
|
0,7 |
0x |
|
Programování ve strojovém kódu procesorů Intel 386/486 a vyšších - přehled instrukcí s výkladem a příklady
Manuál28 s. / - roč. / pdf
1 Úvodní informace - nutné pro další výklad1. segmentace paměti2. adresační techniky3. přerušení4. chráněný režim5. režim V866. programátorské modely CPU IntelArchitektura CPU Von Neumann1.1 Stručný náhled na funkci CPU• program pro CPU - (dále strojový program) je uložen v operační paměti• strojový program sestává ze strojových instrukcí• instrukce sestávají z operačního znaku (někdy označováno operačního kódu) - povinně a operandu, které obsahují doplňková data a další informace - dle typu ins...
|
|
0,4 |
0x |
|
Programování I - přednášky
Přednášky90 s. / 1. roč. / rar
1 Základní pojmyV této kapitole uvedeme některé základní pojmy z oblasti programování.Protože jde o pojmy základní, nelze je formálně definovat pomocí jiných pojmů,ale musíme se uchýlit k jejich intuitivnímu zavedení pomocí jednoduchýchpříkladů.Prvním pojmem je akce. V tomto smyslu je akce děj, který trvá konečnědlouho a má přesně definovaný účinek. Každá akce má určitý efekt, který seprojeví obecně změnou stavu objektů, kterých se týká. Každou akci lze popsatpomocí pojmů nějakého jazyka nebo pr...
|
|
1,6 |
0x |
|
IAS FITKIT
Prezentace11 s. / 1. roč. / pdf
Účel• Každý student by měl svůj kompaktní a jednoduchý kit, obsahující mikrokontrolér, rozsáhlé univerzální hradlové pole a řadu běžných periferií• Na tomto kitu by mohl experimentovat od počátku svého studia (od prvního ročníku bakalářského studijního programu)• Ke konci bakalářského programu by dokázal na svém kitu experimentovat s účelově vytvořenými vestavěnými systémy, které jsou schopny interakce s okolím• Zvládl by moderní technologie jako je- HW-SW Codesign- programování hradlových polí ...
|
|
0,6 |
1x |
|
Algoritmy a datové struktury (přednášky a tahák)
Přednášky150 s. / 1. roč. / rar
Přednášky na algoritmy a datové struktury p. Sýkorové, + menší tahák. Archiv obsahuje 15x PDF + 1x Doc.
|
|
1,4 |
16x |
|
Základy programování - prezentace
Prezentace200 s. / 1. roč. / rar
Úvod do algoritmizace- Co je algoritmus?- Algoritmy a řešení problémů- Vlastnosti algoritmů- Vyjadřování algoritmů- Úloha strukturalizace v programování- Programovací paradigmataCo je algoritmus?Algoritmus je konečná, uspořádaná množina úplně definovaných pravidel pro vyřešení nějakého problému.- postup, který nás dovede k řešení úlohy- jedná se o přesně definovanou konečnou posloupnost příkazů (kroků), jejichž prováděním pro každé přípustné vstupní hodnoty získáme po konečném počtu kroků odpoví...
|
|
4,9 |
1x |
|
Příkazy Visual Basic
Studijní materiál21 s. / 1. roč. / doc
Stavba jazyka
Soubory:.VBP (projekt), FRM (formulář s ovládacími prvky), .FRX (obrázky a ikony formuláře), BAS (programový modul)SyntaxePoznámky: Na řádku vše co je za apostrofem, řádek uvozený slovem REM.Dvojtečka odděluje dva příkazy na jednom řádku.Návěští: Slovo ukončené dvojtečkou. I číslo řádku (volitelně ukončené dvojtečkou) se chápe jako návěští.Automatické formátování zdrojového textu se provádí po opuštění řádku.Pokračování na dalším řádku je naznačeno podtržítkem po mezeře.Typové p...
|
|
0,2 |
0x |
|
Systémy monitorování a řízení (čvičení) - prezentace
Prezentace15 s. / - roč. / ppt
Microsoft .NET Framework Co je .NET? - nové rozhraní pro programování aplikací (API) v systému Windows. Čím je systém Windows pro vývojáře? - Především knihovnou. - Je to množina všech funkcí v rozhraní Windows API, dostupných při programování - např. zobrazení dialogů, tvorba vláken. - Prostředím, v němž jsou aplikace spouštěny. - Operační systém. Čím je .NET pro vývojáře? - Knihovnou, která je stejně rozsáhlá a kompletní jako rozhraní Windows API. - Knihovnou, kterou lze použít k volání stej...
|
|
0,3 |
0x |
|
Assembler - články z PC Revue
Manuál80 s. / - roč. / pdf
Prvá část: ÚvodDóvodom vzniku tohto seriálu bol záujem čitatelov PC-REVUE. Ked som si čítal výběr e-mailov, takmer vždy som narazil na čitatela, ktorý mal záujem o assembler. A tak som sa rozhodol niečo v tomto směre urobiť. Pretože sa o tuto problematiku zaujímám už niekoDco rokov, pustil som sa do písania tohto seriálu. Mal by mať přibližné nasledujúci obsah:■ základné pojmy,■ opis inštrukčného súboru,■ programovanie v assembleri (praktické příklady).ZÁKLADNÉ POJMYAssemblerAssembler je matersk...
|
|
0,9 |
0x |
|
Programovací jazyk C - prezentace
Prezentace200 s. / - roč. / rar
Algoritmus a jeho vlastnosti• Definice- postup při řešení určité třídy úloh, který je tvořen seznamem jednoznačně definovaných příkazů a zaručuje, že pro každou přípustnou kombinaci vstupních dat se po provedení konečného počtu kroků dospěje k požadovaným výsledkům• Vlastnosti- hromadnost měnitelná vstupní data- determinovanost každý krok je jednoznačně definován- konečnost a resultativnost pro přípustná vstupní data se po provedení konečného počtu kroků dojde k požadovaným výsledkůmAlgoritmus•...
|
|
4,3 |
0x |
|
Algoritmy a datové struktury
Domácí úkol14 s. / 1. roč. / rar
Domácí úkoly, algoritmy a datové struktury DSA FEL ČVUT STMAdam Šimek
DSA-HW1 Mehlhorn - 3.19
Úkolem bylo popsat jak implementovat frontu pomocí dvou zásobníku a dokáazat konstantní amortizovanou složzitost operací push a pop (více jich není).
DSA-HW2 Mehlhorn 2.7
Úkolem bylo změnit běh algoritmu, tak aby funkce compare rozlišovala pouze mezi stavy "větší nebo rovno" a "menší než".
DSA-HW3 Mehlhorn 2.14
2.1 Obecny vztah pro pravdepodobnost chyby - Na ulohu je treba pohlížet jako na...
|
|
0,5 |
35x |
|
Programování v C
Skripta102 s. / - roč. / pdf
Úvodní lekceCíl lekce Cílem léto lekce je vás seznámit s organizací výukového kurzy a požadavky na udělení zápočtu.Po absolvování lekce budete:- vědět, jaké lekce kurz obsahuje a kdy by jste je měli absolvovat- vědět, kdy odevzdat samostatné práce- vědět, jaké jsou požadavky na udělení zápočtu z předmětu "Programování v C"Časová náročnost lekce: 30 minutPro zdárné absolvováni kurzu "Programování v C" jsou vhodnými základními předpoklady znalosti z předmětu ALDS1, ALDS2. Dále jsou vhodné znalosti...
|
|
1,3 |
2x |
|
Přednášky - úvod do programování
Přednášky80 s. / 1. roč. / zip
Přednášky k předmětu "úvod do programování, aneb do nitra stroje"
|
|
19,4 |
0x |
|
Dokumentace Mealeho automatu na odstranění komentářů z kódu jazyka C/C++
Poznámky2 s. / - roč. / odt
I. ZadáníS použitím přednášky Zpracování textů - automaty,gramatiky navrhněte a naprogramujte konečný Mealyho automat, který ze vstupního souboru v jazyce C/C++ odstraní poznámky (tzn.vše mezi znaky /* */ nebo // \n).Nezapomeňte ošetřit vstupy typu:• "Toto je řetězec //a toto ani /* toto */ neni poznámka"• putchar('"'); /* Toto byl znak uvozovky, ne řetězec. Takže toto je poznámka */Automat pak implementujte standardním způsobem s tím, že výsledný program bude jakoVstup programu :• soubor zadaný...
|
|
0,1 |
3x |
|
Databázové systémy
Semestrální práce10 s. / - roč. / doc
Vytvořte databázi, která bude sloužit pro technickou podporu např. sw firmy. Evidujte jména zákazníků, kategorie problémů, jednotlivé problémy, požadavky na technickou podporu. Odpovědného pracovníka, který řeší daný nahlášený problém a stav požadavků - čekající, vyřízen atd.Vytvořte funkční a použitelnou databázi, která bude obsahovat:1. Minimálně 4 tabulky s logicky definovanou strukturou. Pokud realizace vybraného tématu vyžaduje větší počet tabulek, vytvořte je. Při návrhu databáze normalizu...
|
|
0,2 |
1x |
|
Programování C
Domácí úkol1 s. / 1. roč. / zip
Programovací úlohy v jazyce C, Python
|
|
0,1 |
0x |
|
Programovatelné automaty - závěrečný projekt
Počítačové zadání4 s. / - roč. / zip
V programovém prostředi MOSAIC vytvořte sedmisegmentový displej na kterém se budou postupně zobrazovat čísla od 0 do 9 nejdříve vzestupně a pak sestupně. Pri pretečení proměnné číslo zobrazte na displej E.
|
|
0,1 |
1x |
|