Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Nevypracované testy z Mikroekonomie

«»
Přípona
.rar
Typ
testy
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
8376
Poslední úprava
19.07.2016
Zobrazeno
1 899 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Test č. 1: ÚVOD DO EKONOMIE

a) správně doplňte následující tvrzení
1) Ekonomie zkoumá člověka s jeho …………….. potřebami ve světě …………. zdrojů.
2) Pozitivní ekonomie přijímá ekonomickou realitu takovou, jaká ………, jejím cílem je tuto realitu ……………. a hledat v ní zákonitostí jejího fungování, zatímco normativní ekonomie zjištěnou skutečnost …………… .
3) Matematická větev ekonomické teorie prosazuje názor, že kritériem pravdivosti a vědeckosti v ekonomické teorii je možnost …………………. důkazu, zatímco společenská větev klade důraz, že ………………… nelze vtěsnat do matematických vzorců
4) Ekonomické statky jsou charakteristické svojí ……………… .
5) Ekonomická vzácnost v sobě obsahuje dva aspekty, a to ……………… a …………….
6) Zákon klesajících výnosů platí pouze za předpokladu, že výstup roste vlivem růstu objemu ……………….. výrobního zdroje a objem dalších faktorů je ……………… .
7) Výsledkem použití výrobních faktorů jsou ………………, které u půdy představuje ……………, u práce …………….. a u kapitálu ………….. a………………. .
8) V ekonomii se omezenost produkčního potenciálu země znázorňuje pomocí
………………………………………………. .
9) Člověk volí mezi příležitostmi tak, že porovnává jejich …………………
a ……………., snaží se alokovat (rozmístit) své ……………….. tak, aby z nich dosáhl maximálního …………….. s minimálními ………………
10) Náklady ušlé příležitosti jsou …………………………….další nejlepší
alternativy užití daného ekonomického statku.

Klíčová slova:

ekonomie

dělba práce

vznik trhu

chování firmy

elasticita

konkurence

tržní selhání



Obsah:
  • Test č. 1 úvod do ekonomie
    Test č. 2 dělba práce a vznik trhu
    Test č. 3 základní tržní kategorie
    Test č. 4 elasticita poptávky a nabídky
    Test č. 5 chování spotřebitele a formování poptávky
    Test č. 6 chování firmy a formování nabídky
    Test č. 7 chování firmy na dokonale konkurenčním
    Test č. 8a nedokonalá konkurence i
    Test č. 8b nedokonalá konkurence ii
    Test č. 9 trh výrobních faktorů
    Test č. 10 tržní selhání a mikroekonomická politika
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše