Popis:
KOMPONENTY PROCESNÍHO ŘÍZENÍ
• určení klíčových (hlavních) procesů včetně určení vlastníků a zákazníků těchto procesů
• v rámci popisu procesů i jejich mapování a tvorbu procesních map (procesního modelu podniku) pro zachycení procesního systému řízení
• využití procesních map (modelů), pro hodnocení nákladové náročnosti procesů a zvyšování jejich efektivnosti
• trvalé zlepšovaní procesů a měření jejich výkonnosti
• kvalita je ve společnosti chápána hlavně jako požadavek standardů kvality, které vychází z procesního modelu
• informační technologie ve společnosti jsou podporou procesů
• zatímco procesní model tvoří základnu procesního řízení, strategické řízení je chápáno jako vrchol „pyramidy“ procesního řízení
• řízení kompetencí je chápáno jako systém umožňující obsazovat role v jednotlivých procesech (řídících i klíčových) takovými pracovníky, kteří pro ně mají adekvátní znalosti a schopnosti.
CHARAKTERISTIKA PROCESNĚ ŘÍZENÉ FIRMY
Dle ISO 9001 je proces: ucelená sestava vzájemně souvisejících (či působících) činností, které mají vstupy a výstupy, jenž má přidanou hodnotu pro svého vnitřního či vnějšího zákazníka, je opakovatelný,………………
Cílem procesního řízení je rozvíjet a optimalizovat chod společnosti
způsobem, který:
- definuje pracovní postup (proces) jako ucelený sled aktivit napříč podnikem,
- pro každý proces definuje jeho vstupy, výstupy a odpovědnosti,
- definuje osobní zodpovědnost za proces i za každou aktivitu,
- nastavuje systém měření výkonnosti procesů,
- sleduje a vyhodnocuje každý proces,
tak, aby:
- byla dodržována kvalita produkce daná měřenými parametry,
- byly optimálně využívány dostupné zdroje,
- byla průběžně zvyšována výkonnost podniku dle předem známých a měřených kritérií.
Klíčová slova:
procesní řízení
charakteristika
modelování
kvalita
procesy
popis funkcí
Obsah:
- Komponenty procesního řízení
Základní typy (skupin) procesů
Charakteristika procesně řízené firmy
Charakteristika procesně řízené firmy
Základní fáze:
Modelování podnikových procesů
Rozdělení nástrojů pro analýzy podnikových procesů
Hodnotový řetězec dle tvůrců bsc
Y model prof. scheera
4 Perspektivy bsc
Efqm
Tqm - definice
Zásady (pilíře) tqm :
Rozdíly pojetí bpr a bpm