VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele
Skripta300 s. / - roč. / rar
ÚVODEMBýt učitelem znamená poznat, rozumět a umět - poznávat a rozumět svitu, vzdělávacímu prostředí, žákům a studentům, i sobě samému na pedagogickém poli. Umět s citem reagovat na školní situace, navrhovat a realizovat optimální vzdělávací strategie, vespolně jednat ve skupině kolegů. Psali jsme tento text, který vám předkládáme, abychom přispěli k poznání a porozumění - jakožto základům onoho umět.Z charakteristiky současného světa, tendencí ve vzdělávání, jedinečností učitelské osobnosti a s...
|
|
0,9 |
11x |
|
Introduction to the Literature
Přednášky17 s. / 1. roč. / doc
1. Literární věda a její součásti. Teorie literatury z hlediska historického vývojeLiterary science - lit. theory - lit. history - lit. metodology - lit. criticism Literary theory3 points of view - general characteristic (fiction, novels, …) - structure of literary work ( differs in forms) - lit. proces of creation (what was the first approach?, influencing)Robert Frost - Immigrants - ship Mayflower, pilgrims - formal English, official language, retoricalPatt Mora - Immigrants - “chicanos“ - mex...
|
|
0,1 |
0x |
|
Úvod do studia dějepisu
Přednášky31 s. / 1. roč. / doc
Velký třesk - uvědomění si sama sebe, smrtelnosti a času- minulost nelze objektivně zachytit, nekryje se s dějinami- o minulosti se záměrně/nahodile dochová jen omezený počet informací - pro dochování kritériem důležitost - kritérium důležitosti je proměnlivé - přikládání významu je subjektivní - proměny mentalit- po té konstruujeme obrazy minulosti = dějiny- dějepis - se zabývá dějinami (aplikovaná disciplína) Proč se zabýváme dějinami?- uvědomění si své biologické existence - vytvoření kolekti...
|
|
0,2 |
1x |
|
Bibliografické citace dokumentu podle CSN ISO 690 a CSN ISO 690-2
Projekt16 s. / 1. roč. / pdf
1.1 Monografická publikaceMonografické publikace patrí k základním typum dokumentu. Jedná se predevšímo knihy, sborníky, ruzné brožury a další jednorázove vydávaný materiál.Pod tento odstavec patrí i tzv. Šedá literatura, která má níže samostatné príklady.Model:Primární odpovednost. Název díla: podnázev díla. Alternativní odpoved- nost;Sekundární odpovednost. Oznacení vydání. Místo vydání: Jméno nakladatele,Rok vydání. Rozsah díla. Edice. Poznámky. Standardní císlo.Pozn. Podtržené položky jsou p...
|
|
0,2 |
0x |
|
Morfologie Anglického jazyka
Přednášky35 s. / 1. roč. / doc
Introduction to morphology1) Approach: - is going to be a synchronic (different aspects) - time - present form of the language - diachronic - from the very beginning until now (changes of language) - descriptive - describe how language works for native speakers - perspective - how the language should be use; to know native speakers - structural approach - not appears only in language, but also in painting - to identify the different structures as forms of language, cooperating of each other - fu...
|
|
0,2 |
0x |
|
Angloamerická kulturní studia - přednášky
Přednášky11 s. / - roč. / doc
PRESIDENTIAL ELECTION- Presidents candidates are mostly senators (B. Obama was senator too)- Some people don´t like senators like presidents, because they don´t have the right experiences, they just make laws- Most president were before governors, mostly of some big state- George Bush I. Was the vice president for Reagan - he was republican president- The turn for president if four years, and they are usually president for two times- Just Carter was president for one time, because he was democra...
|
|
0,1 |
0x |
|
Od dvanácti let se učíme jinak
Projekt4 s. / - roč. / doc
Často to vypadá, že dítěti řeknete stokrát: „Tohle nesmíš!“ nebo „Takhle je to špatně!“ A ono to stejně udělá znova. Anebo naopak chválíte a chválíte… a výsledky se stejně nedostavují. Vědci přišli na to, že je třeba zohlednit jejich věk. Osmileté děti mají na rozdíl od dvanáctiletých dětí anebo dospělých zásadně odlišnou strategii učení.ˇOsmileté děti se učí zejména prostřednictvím pozitivní zpětné vazby (takže pochvala má mnohem silnější účinek), zatímco negativní zpětná vazba („Takhle ne!“) j...
|
|
0,1 |
0x |
|
Aristoteles - O Duši
Seminární práce6 s. / - roč. / docx
Řecký idealistický filosof, jeden z největších myslitelů v dějinách filosofie, nejvšestrannější učenec starověku a zakladatel vědeckého myšlení. Narodil se v roce 384.př.n.l. ve Stageiře v Thákii. Jakožto syn makedonského dvorního lékaře měl samozřejmě možnost vysokého vzdělání. Proto v sedmnácti letech odešel do studovat do Athén. Zde studoval u Platóna, jehož ,,Akademie“ byla mezinárodním střediskem vědy a filosofie.
|
|
0,1 |
7x |
|