Vyhledávání informací I. - Umění či věda ?
Seminární práce15 s. / 1. roč. / docx
1. Digitální společnost, organizace vědomostí a jejich vytěžování Klíčem k úspěchu je dnes schopnost inovovat a neustále zdokonalovat, pružně podnikat a vzdělávat. Klasické byrokratické hierarchie se mění. Pro organizace nového typu existuje několik pojmenování. Peter DRUCKER ji nazývá "síťová organizace", Peter SENGE vytvořil pojem "učící se organizace", jiní jako DAVIDOW přichází například s názvem "virtuální podnik", Tom PETERS "bláznivá organizace", James Brian QUINN "inteligentní podnik" [T...
|
|
0,2 |
0x |
|
Marcela Buřilová - Identifikační popis
Skripta93 s. / 1. roč. / pdf
Předmět Identifikační popis je jedním ze základních předmětů studia knihovnictví. Cílem předmětu je poskytnoutstudentům soustavu poznatků a praktických dovedností a návyků nutných při jmenném zpracování dokumentů.V předkládaném učebním textu se autorka pokusila uvést adepty knihovnictví do problematiky identifikačního popisu.Snažila se přehledným způsobem popsat nejdůležitější zásady tvorby bibliografických záznamů. Ve svém výkladu seomezila na výklad obecné metodiky a tu v dalších částech speci...
|
|
0,8 |
1x |
|
Platonova kritika demokracie
Seminární práce19 s. / 3. roč. / pdf
Tato seminární práce se bude zabývat Platónovým pojetím demokracie, přesněji jeho kritikou tohoto politického systému. Zvolil jsem si toto téma, jelikož si myslím, že žijeme v době, kdy se vyspělý západní svět snaží onu demokracii vybudovat a ve velké míře také propagovat do všech končin naší země. Proto mě začalo velmi zajímat, co na oné demokracii vadilo tak velkému mysliteli jako byl Platón a hlavě proč. Pokusím se tedy interpretovat jeho postoj vůči demokracii a také poukázat na možné důvody...
|
|
0,4 |
5x |
|
Vypracovaný zkouškový okruh Specifické poradenské problémy ke státnicím
Státnicové otázky24 s. / 3. roč. / doc
1. SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ JEJICH DIAGNOSTIKA A NÁPRAVADyslexie• Detekce problému• Je to dril pro rodiče, děti i učitele• SPU - porucha projevující se v oblasti nabývání vědomostí nebo dovedností• Vzdor klasickým postupům inteligenci a podnětnému sociokulturnímu prostředí• Druží se s ADHD, někdy i s lehkým intelektovým podprůměrem• Vyskytuje se i u smyslového poškození - brýle mohou zlepšit výkon• Zcela individuální• ETIOLOGIE :• nepřímé příčiny• genetické vlivy - mohou být přirozeně kompenzová...
|
|
0,2 |
1x |
|
Vypracované státnicové okruhy ke zkoušce - Sociální deviace
Státnicové otázky78 s. / 3. roč. / rar
1. SOCIALIZACE A ALTERNATIVNÍ/ODCHYLNÁ SOCIALIZACE, DESOCIALIZACE, DESOCIALITA.SOCIALIZACE JEDINCE: (Jitka Čížková: Přehled sociální psychologie, Olomouc: Univerzita Palackého, 2000)• Významné místo ve vývoji lidského jedince zaujímá socializační působení ve společnosti. • Teprve v přizpůsobování se sociálním požadavkům se utváří ty vlastnosti osobnosti, které člověk musí mít, aby se stal plnoprávným členem určitého společenství.• Člověk přichází do dané kulturní společnosti jako biologická byto...
|
|
0,2 |
3x |
|
Vypracovaný okruh Teorie a metody sociální pedagogiky - ke státnicím
Státnicové otázky150 s. / 3. roč. / rar
1. Paradigmata pomáhání, terapeutické a poradenské pomáhající systémy- sociální = potřeba pomoci těm, kteří jsou v obtížné životní situaci- sociální = vztah k celé společnosti, důraz na výchovu všech kategorií- sociální pedagogika se zaměřuje na roli prostředí ve výchově, rozvíjí sociální kreativitu a snaží se aktivizovat člověka- zaměřuje se na jedince, u kterých se vyskytuje odchylka v sociálním chování, snaží se najít a naučit své klienty zvládat sociální situace- opírá se o koncept sociálníh...
|
|
7,6 |
3x |
|
Vypracované otázky z okruhu Sociálně pedagogické teorie ke státnicím
Státnicové otázky58 s. / 3. roč. / doc
1. Paradigmata pomáhání, terapeutické a poradenské pomáhající systémy4 PARADIGMATA POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ :I. terapeutické paradigma - doprovázení, pomoz mi se poznat, cílem je zmenšení trápení a biopsychosociální pohoda klienta, je to paradigma orientované na klientaII. poradenské paradigma - nauč mě dovednosti, otevření možností, behaviorální přístupIII. reformní paradigma - orientované na změnu prostředí, prosadil se v 60.letech v Latinské Americe, je to antiapresivní pedagogika, má osvobozujíc...
|
|
0,5 |
11x |
|
Vypracované otázky ze státnicového okruhu Sociální deviace
Státnicové otázky27 s. / 3. roč. / doc
1. SOCIALIZACE A ALTERNATIVNÍ ODCHYLNÁ SOCIALIZACE, DESOCIALIZACE A DISOCILITA SOCIALIZACE• široké pojetí - formování a růst osobnosti pod působením vlivu výchovy• výchovou je míněno cílevědomé soustavné působení výchovných činitelů - rodičů, učitelů, atp.• celoživotní proces - souvisí s přizpůsobování se změnám a událostem v jednotlivých životních etapách• socializace je pojem širší, zahrnuje všechny vlivy, které působí na formování osobnosti• pojem vrůstání do společnosti, přijímání kultury, j...
|
|
0,9 |
1x |
|
Sociální pedagogika I. - Sociální deviace a její prevence - distanční text
Studijní materiál31 s. / 3. roč. / doc
1. ÚvodKriminalita, závislosti na drogách, týrání dětí, rasismus, xenofobie, prostituce a řada dalších sociálně deviantních jevů se dostaly do našeho slovníku a zdá se, že v něm velmi rychle zdomácněly. Představují totiž sociální jevy, které se pro společnost staly problémem a pro občana ohrožením.Cílem předkládaného textu je snaha přiblížit sociálně deviantní či sociálně patologické projevy očima sociálních pedagogů a poskytnout studentům sociální pedagogiky základní orientaci v problematice so...
|
|
0,2 |
0x |
|
Zápisky z přednášek - Ústavní právo
Poznámky25 s. / 2. roč. / docx
Moc soudní- 4.hlava Ústavy- 5.hlava LZPS („Právo na soudní a jinou právní ochranu“)- V minulosti byla moc soudní svázána s mocí výkonnou- Samospráva soudnictví -> v některých státech jsou na to Soudcovské rady (ministr spravedlnosti ale ještě stále rozhoduje např. o personálním obsazení soudů, prezident rozhoduje o amnestii, milosti…)- Články 62 (e, f, g), 63, odst.1, i - prezidentovy pravomoci2 důležité zákony pro moc soudní : - 6/2002 Sb. „O soudech a soudcích“ - obsazení soudů, období soud...
|
|
0,1 |
0x |
|
Druhy sociálních deviací u dětí
Poznámky15 s. / 3. roč. / doc
Deviace negativní a pozitivní - jedná se o snahu postihnout skutečnost, že každá odchylka od normy je deviací, tedy nejen porušení normy, ale i její přehánění a dovádění do krajnosti. • negativní sociální deviace - bezdomovectví, drogy, alkoholismus, gamblerství, prostituce, kriminalita, promiskuita, sexuální zneužívání, nefunkční rodina, sekty, migrace, sebevražednost, korupce, rasismus…• pozitivní sociální deviace - striktní dodržování např. pravidel silničního provozu, abstinence, striktní do...
|
|
0,1 |
0x |
|
Specifické poradenské problémy
Vypracované otázky64 s. / 3. roč. / rar
Specifické vývojové poruchy učení, diagnostika a způsob nápravy- různorodá skupina poruch, které se projevují obtížemi při nabývání a užívání takových dovedností, jakými jsou mluvení, porozumění řeči, čtení, psaní, matematického usuzování a počítání- neschopnost naučit se číst, psát, počítat za pomocí běžných výukových metod, při běžných podmínkách za průměrné inteligence a přiměřené sociokulturní příležitosti. - v názvu se označují pomocí předpony dys-, což značí vážné nebo menší narušení funkc...
|
|
6,3 |
2x |
|
Přednášky z Ústavního práva
Přednášky44 s. / 2. roč. / doc
Ústavní zákony č. 4/1993 a č. 29/1993:• ústavní zákon o nejvyšší právní síla, ústavní zákony existují od roku 1920, kategorie rakouské školy - možné měnit a doplňovat ústavu• součástí ústavního pořádku o čl. 112 - výčet ústavního pořádku („ÚPČR tvoří tato Ústava, LZPaS, ústavní zákony přijaté podle této Ústavy a ústavní zákony Národního shromáždění ČR, Fed. shromáždění Československé soc. republiky a ČNR upravující státní hranice ČR a ústavní zákony ČNR přijaté po 6. červnu 1992“)o soubor všech ...
|
|
0,4 |
0x |
|
Dějiny mezinárodních vztahů
Studijní materiál16 s. / 3. roč. / odp
Zápisky z předmětu Dějiny mezinárodních vztahů formou přehledné prezentace. Obsahuje vše od Třicetileté války až po sjednocení Itálie.• Středověké státy nejsou dle Webera státy - neexistuje státní suverenita ani pevná státní hranice v moderním pojetí - podoba státu se odvíjí od panovníka a jeho vazalů
•
V Evropě funguje dualismus, kdy jedním centrem moci je papež jako hlava katolické církve, a druhým centrem je císař Svaté říše římské => konflikty a zároveň závislost papeže a císaře
•
S...
|
|
12,3 |
3x |
|
Česká politická historie I.
Studijní materiál47 s. / 1. roč. / ppt
Thomas Hobbes• Zakladatel úvah o moci prosazující stabilitu řádu
•
Přirozený stav je pro něj nebezpečný svou divokostí a barbarstvím (svoboda za cenu boje všech proti všem)
•
Přirozený stav musí být zrušen společenskou smlouvou, na základě které se jedinec podvolí řádu (Leviathan)
•
Leviathan (státní moc - stát = společnost) stojí nad církví, je podřízen Bohu, ale nepotřebuje jej ke své mociJohn Locke
•
Prosazoval liberalismus a ochranu soukromého vlastnictví jako základ parlament...
|
|
11,8 |
3x |
|
Komparativní politologie
Studijní materiál33 s. / 2. roč. / odp
Historie (komparativní) politologie• Comparative politics - zakladatel Philippe Schmitter (počátek už u Aristotela - srovnávání ústav)• 1903 - založena APSA (T. W. Willson, J. Bryce) - snaha zlepšit americký politický systém (základ v německé státovědě 19. stol.) - hlavním zájmem byly formální instituce (ústavy, vlády, zákony atd.) => STARÝ INSTITUCIONALISMUS• Byly studovány jednotlivé státy (států bylo míň) a západní svět (dějiny bílých mužů); nestudovaly se politické strany, protože v té do...
|
|
6,2 |
4x |
|
Psychosomatické poruchy u dětí školního věku
Poznámky9 s. / 3. roč. / docx
Somatická nemoc:• Můžeme ji obecně chápat jako narušení určitých funkcí organismu, které nepříznivě ovlivňují kvalitu života nemocného jedince.• Jakékoli závažné onemocnění je velikou životní zátěží, která nějakým způsobem ovlivní psychiku nemocného.• Mnohé tělesné potíže mohou v závislosti na špatném psychickém stavu nemocného vzniknout být udržovány či zhoršovány, ale dobrý psychický stav může také přispět k jejich zlepšování či vymizení. • Mezi tělesnou a psychickou složkou existuje recipročn...
|
|
0,1 |
0x |
|
Rizika počítačových her a videoher
Referát13 s. / 1. roč. / doc
Prezentace "Rizika počítačových her a videoher" k předmětu Rétorika
|
|
0,1 |
24x |
|
Energetická stránka pomáhání, syndrom vyhoření, hranice pracovníka
Poznámky6 s. / 3. roč. / docx
Tělo jako zdroj poznání a energie:Co plní funkci středu v našem osobním prostoru? Naše tělo. Tělové prožitky dávají jistotu, že žijeme. Tělem poznáváme svět. Vše, co se s námi děje, má svou odezvu v těle. Tělo je prvořadým nástrojem našeho poznání. Zejména v kontaktu s lidmi nám tělo poskytuje důležité průběžné zprávy. V těle rozpoznávám, jak na nás druhý člověk působí. Registrujeme jemné tělové projevy vztahu druhého člověka k nám a rozumíme jim skrze naši vlastní zkušenost ve svém vl. těle. Te...
|
|
0,1 |
1x |
|
Metody Competitive Intelligence v prostředí externích informačních systémů
Studijní materiál7 s. / - roč. / pdf
1. ÚvodÚspěšnost a schopnost obstát v konkurenci (která navíc může přijít odkudkoliv díky digitalizovanému a síťovému prostředí) záleží především na managementu organizací, a to organizací a institucí všech typů. J. B. HARRELD [1998, s.60-76] přisuzuje 3 důležité role managementu v „digitalizované“ společnosti:• řídit informační toky• řídit inovace a tvorbu intelektuálního vlastnictví• řídit neustálé procesy učeníK tomu bude využita zákonitě celá řada technologických nástrojů a metod, a to přede...
|
|
0,3 |
0x |
|
Marshall McLuhan: Jak rozumět médiím
Poznámky10 s. / 4. roč. / doc
Understanding Media: The Extension of Man (česky Jak rozumět médiím: Extenze člověka. Praha 1991), stěžejní práce Marshalla Herberta McLuhana (1911-1980) vyšla poprvé v New Yorku roku 1964. Vzápětí vzbudila velký ohlas a zájem o ostatní McLuhanovy práce, jež až do konce sedmdesátých let podstatně určovaly akademický diskurs o médiích, vytvářejíc v něm specifické paradigma, založené na » chápání aplikace technologie jako zdroje restrukturace společnosti » prioritě formy sdělení před jeho obsahem ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Emoční poruchy u dětí školního věku
Jiné7 s. / 3. roč. / docx
Emoce jsou výrazem našeho subjektivního vztahu ke světu i k sobě samému. Slouží jako prostředek aktuální orientace a s tím související regulace chování. Vyjadřují, zda je nám něco příjemné, nebo vyvolávají určité reakce a aktivizují naše jednání, nebo je naopak tlumí. Emoce i jejich poruchy lze velmi zjednodušeně rozdělovat dle jejich intenzity, délky trvání či kvality emočního prožitku.EMOČNÍ PORUCHY:1. Poruchy afektůMají značnou intenzitu, ale kratší trvání.a) Patický afekt• Velmi silný emoční...
|
|
0,1 |
1x |
|
Sociálně deviantní životní styl v kontextu fenoménu každodennosti
Poznámky6 s. / 3. roč. / doc
Sociálně deviantní životní stylŽivotní styl chápeme jako hierarchizovaný systém činností lidí (jedinců, skupin), odrážející se ve vědomí, hodnotách a životních cílech. Životní styl s jeho komponentami: práce, společenská existence, vědomí, působí jako zobecňující a vztažný prostor pro existující různorodost charakteristik. V rámci životního stylu - jako individualizovaného životního způsobu - existují i vzájemně rozporné kvality a skutečnosti. Existují také různé úrovně sociálně deviačního život...
|
|
0,1 |
1x |
|
Primární prevence sociálních deviací - Principy, metody, projekty, instituce
Poznámky4 s. / 3. roč. / doc
Primární prevence (PP)- konkrétní aktivity realizované s cílem předejít problémům a následkům sociálně patologických jevů, případně minimalizovat jejich negativní dopad , včetně dalšího šířeníFormy PP1. NespecifickáNespecifickou primární prevencí se rozumí aktivity, které tvoří nedílnou součást primární prevence a jejímž obsahem jsou všechny metody a přístupy umožňující rozvoj harmonické osobnosti, včetně možnosti rozvíjení nadání, zájmů a pohybových a sportovních aktivit. Programy nespecifické ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Úvod do filozofie
Přednášky41 s. / 3. roč. / doc
1. ÚVOD DO FILOZOFIEfillein = milovat, sofia = moudrost1.filozofický problém - Co je filozofie?nikdy se neshodnou všichni, není vymezen předmět filozofiefilozof má být milovník filozofie - to neznamená vlastnit ji!starořecká legenda o třínožce (o poháru moudrosti) - má ji podle Delfské věštírny dostat ten nejmoudřejší - dostal ji Tháles, poslal ji Solónovi, ten ji poslal do Delf, ať ji dají bohům - zplna moudrým může být jedině bůh Platón: filozofie se zrodila z údivuprvní údivy nad běžnými zále...
|
|
0,3 |
3x |
|
Problematika agresivity a šikany
Poznámky12 s. / 3. roč. / doc
Agresivita a šikana v různých prostředích, znaky šikany, vývojová stadia šikany, charakteristika aktérů šikany, možnosti odhalení šikany, depistáž, zásady a postup vyšetřování a nápravy šikany, prevence v oblasti agresivity a šikany.► Agresivita a šikana v různých prostředích• Agresivita K. Lorenz tvrdí, že agresivita je spontánní pudová tendence (nepotřebuje vnější podnět). J. Dollard je autorem teorie, že agresivita je reakcí na frustraci. Volavkovo vymezení: Agresivitou a násilím se rozumí ma...
|
|
0,1 |
2x |
|
Bio-psycho-sociální příčiny rozvoje sociální deviace
Poznámky5 s. / 3. roč. / doc
Teorie sociálních deviacíZ velkého množství existujících teorií deviace lze vyčlenit tři základní teoretické proudy, a to: biologický (nacházející příčinu deviace v genetických, anatomických a fyziologických faktorech), psychologický (kladoucí důraz na osobnost člověka, motivaci, agresi, frustraci či sílu ega) a sociologický (zdůrazňující rozhodující vliv prostředí a sociokulturních či skupinových faktorů). Přesto, že některé teorie působí v současné době poněkud archaicky, je vhodné se s nimi, ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Děti ohrožené prostředím - Syndrom CAN, diagnostika, preventivní a východná opatření
Poznámky4 s. / 3. roč. / docx
• Tzv. riziková mládež se jako vážný sociální problém historicky objevuje až v novověku.• Na vzniku fenoménu rizikové mládeže se podílejí různé společenské změny probíhající v západních společnostech v posledních dvou stoletích.• Slábnou systémy sociální kontroly, které tradičně ovlivňovaly ty sféry života, jež se dnes pokládají za soukromé (byl to vliv církve, vliv „vrchnosti,“ vliv širší rodiny, vliv sousedů.).• Rodina je dnes zakládána výhradně kvůli emočnímu uspokojování dospělých, je málo s...
|
|
0,1 |
0x |
|
Budování a řízení značky v prostředí sociálních médií
Diplomová práce111 s. / 5. roč. / pdf
Předložená práce se zabývá působením obchodních značek v prostředí sociálních médií. Značka, která má kromě funkčního významu i symbolický význam, slouží jako spojnice mezi produktem, službou nebo firmou a (potencionálními) zákazníky. Na její hodnotu má tak vliv řada faktorů. Jak by měla být značka vedena v sociálních médiích, v prostředí, které je tak odlišné od prostředí masových médií, řeší následující text, který počínání značky zasazuje do širšího teoretického kontextu nástupu nové formy ko...
|
|
2,5 |
1x |
|
Analýza podnikových informačních systémů na českém trhu
Diplomová práce121 s. / 5. roč. / pdf
Diplomová práce se zabývá analýzou tuzemských podnikových informačních systémů, které jsou primárně nabízeny podnikům střední velikosti. Cílem práce je poskytnout relevantní informace pracovníkům, kteří stojí před rozhodnutím, jaký podnikový informační systém vybrat. První část práce se věnuje teoretické rovině ERP systémů. Charakterizuje ERP systémy, jejich historii, architekturu a problematiku při jejich implementaci. Další kapitoly jsou zaměřeny na oblast českého trhu s podnikovými informační...
|
|
2,8 |
0x |
|
Estetika v kontextu filozofie
Přednášky39 s. / 3. roč. / zip
Termín estetika byl do filozofie zaveden asi v polovině 18. století - německý filozof Alexander G. Baumgarten, navazoval na Leibniziánsko-Wolfskou školu; chtěl vybudovat disciplínu, která by se zabývala smyslovým poznáním (nižším)Estetické = vnímatelné.V 18. století můžeme sledovat proud diskuzí - problémy jako otázka vkusu, tradice myšlení, tázání se po otázkách krásy, otázky vztahující se k umění, …Proud diskuzí se přeléval různými směry, termín estetika se na úkor těch ostatních prosadil.Baum...
|
|
0,7 |
8x |
|
Supervize v pomáhajících profesích, její cíle, formy a metody
Poznámky4 s. / 3. roč. / docx
Supervize• "supervision" jako "dohled, dozor, kontrolu, říze¬ní, inspekci" apod.• metoda zaměřená na zvyšování kvality a profesionality práce, u nás rozvoj v 90. letech• je to určitá celoživotní forma učení zaměřená na rozvoj profesionálních dovedností a kompetencí, kdy je důraz kladen na aktivaci vlastního potenciálu v bezpečném a tvořivém prostředí• namísto hodnocení, striktní kontroly, upozorňování na chyby či jednostranného udílení rad, nastupuje vzájemná spolupráce mezi supervizorem a super...
|
|
0,1 |
1x |
|
Specifické poruchy učení, diagnostika a náprava
Poznámky4 s. / 3. roč. / doc
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ, DIAGNOSTIKA A NÁPRAVA• souhrnné označení různorodé skupiny poruch, které se projevují zřetelnými obtížemi při nabývání a užívání takových dovedností, jako je mluvení, porozumění mluvené řeči, čtení, psaní, matematické usuzování nebo počítání• pod pojmem specifická porucha učení (SPU), ale také vývojová porucha učení či specifická vývojová porucha učení můžeme zahrnout celou skupinu poruch a dysfunkcí, které jsou příčinou výukových obtíží dítěte ve škole• jedná se o hand...
|
|
0,1 |
1x |
|
Komunitní práce a komunitní projekt
Poznámky4 s. / 3. roč. / doc
Komunita • lidé, kteří žijí v geograficky definované oblasti a mezi nimiž existují vzájemné sociální vazby (ve smyslu příbuzenství, přátelství, známosti a také ve smyslu účasti na aktivitách a některých formách ekonomické směny - kupování zboží a služeb, práce pro místní zaměstnavatele apod.) a kteří jsou citově vázáni k sobě navzájem a k místu, kde žijí. (Mattessich, Monsey, Roy, 1997)• komunita je vymezena hranicemi (geografické, politické, ekonomické, sociální), postavena na pilířích (sdílené...
|
|
0,1 |
1x |
|
Úvod do muzeologie
Studijní materiál9 s. / 2. roč. / docx
ÚVOD DO MUZEOLOGIEČetbaFridrich Waidacher: Priručka všeobecnej muzeológieJ. Žalman: Příručka muzejníkova I. a II.Z.Z. Stránský: Úvod do studia muzeologieUčební texty ŠMP (kol. autorů)Vlastivědné muzeumKořenyTémataSmysl muzea, muzejní fenomén a jeho dějiny (test), jak se tvoří sbírka muzejní povahy - správa a ochrana, komunikace muzea s veřejnostíPoznámkyČlověk má imanentní (= nezávislá na lidské vůli) potřebu hledat odpověď na „věčnou otázku“ (kdo jsme, kam směřujeme, odkud přicházíme)Muzealita ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Bakalářské zkoušky - Politické teorie
Vypracované otázky27 s. / - roč. / docx
1) Pojem svobody v různých podáních: Berlinovo rozlišení negativní a pozitivní svobody; republikánské pojetí svobody; Cohenův neomarxistický rozbor vztahu smluvní a strukturní svobody.a) Berlinovo rozlišení negativní a pozitivní svobody:* 4 eseje o svoboděVe třetí stati se objevují termíny pozitivní a negativní svobodaNegativní vymezení svobody: Jaký prostor je subjektu ponechán, aby v něm dělal, to co chce dělat, bez vměšování jiných subjektů?Pozitivní vymezení: Co nebo kdo je zdrojem řízení ne...
|
|
0,1 |
6x |
|
Aktuální otázky didaktiky psychologie
Rigorózní práce214 s. / 5. roč. / pdf
Didaktice psychologie zatím není věnována velká péče. Tato rigorózní práce je možným příspěvkem do dané problematiky. Navazuje na diplomovou práci "Aktuální otázky didaktiky psychologie na středních školách" obhájenou v roce 2004, rozvíjí ji a rozšiřuje jak v části teoretické, tak praktické; zcela nová je část aplikovaná. Část Teoreticko - praktická východiska tvoří nejduležitější aspekty výuky psychologie. V souladu se záměry práce jsme se snažili podchytit a zmapovat nejvýznamnější témata dida...
|
|
6,2 |
0x |
|
Komunitní škola a komunitní vzdělávání
Poznámky4 s. / 3. roč. / docx
Komunitní vzdělávání• komunitní vzdělávání zahrnuje programy, jejichž cílem je rozvoj určitého společenství; rozvoj lidských zdrojů• kladen důraz na rozvoj kritického myšlení a zvýšení tolerance cílem je vzdělávat lidi v komunitě, šíření informací, komunikačních dovedností• prováděno ve vzdělávacích střediscích (komunitní vzdělávání by mohlo probíhat ve školách ve večerních hodinách, kdy jsou tyto prostory nevyužité)• pojato jako celoživotní vzdělávání, zahrnuje kurzy, rekvalifikace, programy na...
|
|
0,7 |
0x |
|
Syndrom ADHD a ADD
Poznámky5 s. / 3. roč. / doc
Syndrom ADHD a ADDTermín ADHD je vytvořen z anglického Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder, což česky znamená s poruchou pozornosti s hyperaktivitou. V České republice se pro tuto poruchu stále ještě v terénu často užívá termín LMD.Termín ADD - (Attention Deficif Disorders - porucha pozornosti čili bez hyperaktivity)Jde o časté problémy dětského věku a příčinu školních problémů, ať už v případě výsledků nebo chování. Nejčastěji bývají diagnostikovány v předškolním věku nebo nejdéle do sedm...
|
|
0,1 |
4x |
|
Závislostní a návykové chování
Poznámky11 s. / 3. roč. / doc
17. Závislostní a návykové chováníZávislost = stav, při němž člověk není schopen se obejít bez určité látky nebo činnostiSložky:a) fyzická - somatická, návyk těla, které na nedostatek látky reaguje abstinenčním syndromemb) psychická - nutkání vzít si určitou látku (činnost) a dostat se díky ní do příjemného stavuc) sociální - označení pro závislost brát, když jsem v určitém prostředíWHO = světová zdravotnická organizace definovala závislost jako stav, kdy v období 1 roku se u osoby objevují 3 ze...
|
|
0,1 |
4x |
|