Imrich Ruisel - Základy psychologie inteligence
Seminární práce10 s. / 1. roč. / doc
1) Úvod Na počátku této práce ocitujme část z úvodu Ruiselovy knihy: Inteligence má značný význam nejenom v teorii psychologie, ale i v našem každodenním životě, a proto se těší dlouhodobému zájmu odborníků i laiků. Stala se symbolem úspěchu a kvality. Úspěch v moderní společnosti je podmíněn vyšším vzděláním, které předpokládá určitou inteligenci. Snížená inteligence, ať již vlivem mozkového poškození nebo sociálně málo podnětného prostředí, pravděpodobnost úspěšného uplatnění výrazně snižuje. ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Román roku 1956 - Edvard Valenta - Jdi za zeleným světlem
Seminární práce15 s. / - roč. / doc
1) Úvod V úvodu bych si dovolil několika slovy objasnit řekněme poněkud netradiční název této práce a také bych zde chtěl uvést fakta, která mě vedla k výběru právě tohoto autora a tohoto díla, tedy výběru Edvarda Valenty a jeho díla Jdi za zeleným světlem. Název Román roku 1956 jsem převzal z deníku Mladá fronta, ve kterém se 6.2.1991 objevil na straně 4 stejnojmenný článek. Tento název mi připadá poměrně výstižný. Význam Valentova románu spočívá dle mého soudu v propracované psychologii postav...
|
|
0,1 |
4x |
|
Studijní materiál - Sociologie výchovy a školy
Studijní materiál25 s. / 1. roč. / doc
1. Vymezení, vývoj sociologie výchovy a vzděláváníZákladní vymezení sociologie výchovy a vzděláváníSociologie výchovy - sociologická disciplína, která se zabývá sociálními aspekty výchovy a jejím místem v procesech společenské reprodukce. Práce z oblasti sociologie výchovy referují zpravidla o třech okruzích problémů:A. o místě a úloze (funkci) výchovy ve společnosti, v dané civilizaci a kultuře a o jejích historických proměnách, o vztazích mezi výchovnými hodnotami a cíli a sociální strukturou,...
|
|
0,2 |
1x |
|
Psychologie pro učitele - výpisky ze seminářů
Poznámky16 s. / 1. roč. / doc
PSYCHOLOGIE PRO UČITELE I.- studuje psychické procesy čl., chování a prožívání čl.- jedna z věd o čl.- je to stará věda s mladou historií- 1. spis o duši = Aristoteles - hledal duši v srdci- vychází z filozofie, která má mnoho oborů př. etika = nauka o mravnosti, jak se lidé mají chovat- počátky psychologie = 1879 p. Wundt - laboratoř Lipsko - neurofyziologie- studuje zákonitosti- zkoumá to, proč se lidé jednají tak jak jednají- vyvíjí se z filozofie => stará věda s mladou historií- filozofie...
|
|
0,1 |
2x |
|
Odlišnosti mezi pedagogickým a psychologickým pojetím vztahu učitel - žák
Seminární práce15 s. / - roč. / doc
1) ÚvodSe vstupem do školy přijímá dítě další důležitou sociální roli, roli žáka. Dítě se musí naučit plnit celou řadu požadavků, které jsou její součástí. Jde o požadavky pro roli nezbytné, tedy vyžadované chování, a pro roli nepřípustné, tedy zakazované chování. Dítě se s nimi vyrovnává a musí regulovat své chování podle daných společenských a institucionálních norem. Zprostředkovatelem těchto požadavků ve výchovně vzdělávacím procesu je učitel. Učitel a žák proto tvoří komplementární sociální...
|
|
0,1 |
1x |
|
Úvod do pedagogiky - komplexní výpisky
Poznámky76 s. / 1. roč. / pdf
Pedagogika jako vědecká disciplínaTermín pedagogikaTermín pochází z antického Řecka, kde byl slovem paidagógos označován otrok, který pečoval o syna svého pána, doprovázel jej na cvičení a do školy. Tento výraz se přesunul do antické latiny - jakožto paedagogus s posunutým významem otrok → učitel, vychovatel. V české pedagogice se užívá výrazu pedagog - člověk, který se věnuje výchově profesionálně a má pro tuto činnost určitou kvalifikaci- přesný význam slova - pais=dítě, aigen=vésti- základy t...
|
|
0,8 |
5x |
|
Erik H. Erikson - Dětství a společnost - Osm věků člověka
Seminární práce9 s. / 2. roč. / doc
1) Úvod Na úvod bych se rád několika slovy zmínil, proč jsem si vybral právě knihu Dětství a společnost1. Tyto důvody jsou v zásadě tři a jsou celkem prozaické. Prvním z nich je dostupnost, tedy fakt, že tuto publikaci vlastním. Druhým je splnění cíle. Tedy abych to objasnil, chci si tuto knihu přečíst již delší dobu, ale stále na to jaksi nezbývalo dostatečné množství času. Teď tedy existoval dobrý důvod k tomu, aby bylo spojeno, v našem případě, „předsevzaté s užitečným“. Třetí důvod vyplývá z...
|
|
0,1 |
7x |
|
Bios kai politeia tu Alexi Zorba
Seminární práce23 s. / - roč. / doc
1) Úvod Bios kai politeia tu Alexi Zorba. Tak zní v řečtině název díla, kterému se budu věnovat ve své práci. České překlady se různí. Za nejpřesnější považuji Život a činy Alexise Zorbase. Dále toto dílo můžeme nalézt pod názvy Řek Zorbas, Alexis Zorbas, Život a názory Alexise Zorbase atd. Mnoho názvů, stejné dílo. První román řeckého spisovatele Nikose Kazantzakise. V tomto úvodu bych stejně jako v úvodu práce minulé rád objasnil, co mě vedlo k výběru právě tohoto díla. Mojí první volbou byl G...
|
|
0,1 |
1x |
|
Výpisky ze semináře - Psychologie pro učitele
Poznámky27 s. / 1. roč. / doc
ZÁKLADNÍ PSYCHOLOGICKÉ METODY- umožňují zhodnocení své práce- také umožňuje přizpůsobit výuku jednotlivým žákům, ale i kolektivním potřebám- můžeme si lépe naplánovat výchovně vzdělávací cíle- můžeme žáka profesionálně orientovat s ohledem na jeho schopnosti- může usnadnit vypracování charakteristiky žákaTřídění: 1) Metody ke zjišťování a jejich zaznamenávání (př. rozhovor)A) ROZHOVOR = explorační metoda = zjišťovací, co žák prožívá, co umí, …- umění vést rozhovor, není to tak jednoduché- umění ...
|
|
0,2 |
0x |
|
Autoregulace učení
Prezentace15 s. / 1. roč. / pdf
Terminologie● učení se vs. řízení vlastního učení (Kulič, 1992)● řízení učení - vnější (více rozpracováno), vnitřní● „Jsme odpovědní za své vlastní učení, ale je otázkou, jestli všichni mohou být odpovědni za řízení svého učení“(Candy, 1987, Garrison, 1992)Autoregulace● autoregulace (sebepojetí, sebehodnocení)● zdroje- vnější (rodiče, učitelé, kamarádi)- vnitřní (vč. tzv. osobnostní autoregulace)● autoregulace učení - aktivita v procesu učení po stránce činnostní, motivační i metakognitivní; sta...
|
|
0,2 |
1x |
|
Psychologie pro učitele - zápisky
Poznámky13 s. / 1. roč. / doc
Obecná psychologie- věda o člověku- vědní obor studující zákonitosti lidské psychiky, věda o lidském chování a prožíváníStruktura lidské psychiky:Skupiny psychických jevů:1. Psychické procesy:- děje, činnosti které mají krátkodobější charakter- tvoří základ pro chování jedince, pro jeho učení a poznávánía) poznávací procesy: vnímání, představy, obrazotvornost, myšlení, paměťb) emocíonální procesy: zážitky k tomu, co poznávámec) volní procesy: jednání, aktivita2. Psychické vlastnosti:- vlastnosti...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vliv školy na utváření sebepojetí žáka na 1. stupni ZŠ
Diplomová práce117 s. / 5. roč. / pdf
V diplomové práci se zabývám problematikou vlivu školy na sebepojetí žáků na 1. stupni. Zajímá mě, jak ovlivní úspěch-neúspěch ve škole sebepojetí žáků. Diplomová práce má část teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuji, co vše se skrývá pod pojmem sebepojetí, jeho vývoj, složky, co vše ho ovlivňuje. Dále popisuji, co vše ve škole (školní hodnocení, přístup učitele apod.) může ovlivnit sebepojetí žáka. Praktická část řeší vztah mezi úspěchem/neúspěchem a sebepojetím žáků na 1. Stupni....
|
|
0,4 |
1x |
|
Logopedické materiály užívané při terapie dyslalie u dospělých klientů
Bakalářská práce66 s. / 3. roč. / docx
Narušená komunikační schopnost dyslalie, jež je charakteristická vadnou artikulací hlásek, zaměňováním a vynecháváním hlásek, je v současné době velkým problémem ve společnosti a to nejen u dětí, ale i osob v dospělém věku. Tato narušená komunikační schopnost negativně ovlivňuje veškeré složky osobnosti člověka, ztěžuje jedincův pozitivní rozvoj a omezuje tak začlenění do společnosti.Dyslalie je nejvíce se vyskytujícím druhem narušené komunikační schopnosti. Její výskyt se objevuje v každém etni...
|
|
0,2 |
0x |
|
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Poznámky92 s. / 1. roč. / pdf
1. Vymezení Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - přílohy upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postiženímV souladu s novými principy kurikulární politiky, zformulovanými v Národním programu rozvoje vzdělávání v České republice (tzv. Bílé knize) a zakotvenými v zákoně č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), se do vzdělávací soustavy zavádí nový systém kurikulárních dokumentů.Kurikulární dokumenty jsou vy...
|
|
0,9 |
0x |
|
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Projekt47 s. / 1. roč. / pdf
1. Vymezení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání v systému kurikulárních dokumentů1.1 Systém kurikulárních dokumentůV souladu s novými principy kurikulární politiky, zformulovanými v Národním programu rozvoje vzdělávání v ČR (tzv. Bílé knize) a zakotvenými v zákoně o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, se do vzdělávací soustavy zavádí nový systém kurikulárních dokumentů pro vzdělávání žáků od 3 do 19 let. Kurikulární dokumenty jsou vytvářeny...
|
|
0,8 |
1x |
|
Carl Gustav Jung: Struktura psyché - vědomí a nevědomí
Referát11 s. / - roč. / doc
1) ÚvodNezřídka jsme svědky toho, že vědecké osobnosti během svého života v určité míře pozměňují své názory a teze. Ať již se jedná o upřesňování teorie a teze původní, nebo o odvozování nových závěrů. Zaznamenáváme tak posun v myšlenkových procesech autora.Na první pohled se však může zdát srovnání tezí jednoho autora jako nesmyslné. Bezpochyby není sporu o tom, zda lze nalézt rozdíly v myšlení dvou autorů, kteří pojednávají o stejném tematu. Nalézt proměnu, či posun v teorii jednoho autora je...
|
|
0,1 |
3x |
|
Příčiny užívání návykových látek u mladistvých
Seminární práce8 s. / - roč. / doc
1. ÚvodVolba tématu této práce se mi nyní ve zpětném pohledu jeví jako zcela zásadní a základní problém celého díla. Po dlouhém uvažování nad možnostmi zpracování tématu Zaměstnávaní neslyšících, pojato ve smyslu přístupu zaměstnavatelů k neslyšícím hledajícím práci, jsem toto shledal velmi obtížně proveditelným a rozhodl jsem se tedy zpracovat téma jiné, tedy Příčiny užívání návykových látek u mladistvých. Značným pozitivem tohoto tématu byl fakt, že se mi podařilo sehnat dostatečné podklady a ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Informační systémy pro správu agend školy
Bakalářská práce54 s. / 3. roč. / pdf
RESUMÉZávěrečná bakalářská práce se zabývá využitím informačních systémů pro správu agend školy. V práci je provedena komparace nejrozšířenějších systémů. Jednotlivé systémy jsou porovnány nejen po stránce strukturální a funkční, ale i s ohledem na současné technologické trendy. Je provedena SWOT analýza těchto systémů s cílem upozornit na přednosti i rizika využití systémů. V části výzkumné jsou zjišťovány názory manažerů škol na fungování školních informačních systémů. Práce obsahuje i legisla...
|
|
0,8 |
0x |
|
Psychologie pro učitele
Skripta74 s. / 1. roč. / doc
1. Místo psychologie v obecném systému věd,psychologie jako věda o člověku, psychologické vědní disciplíny - jejich klasifikace, předmět. Psychologie a její místo v životě člověka, užití psychologie zejména ve výchovné praxi. Psychologická příprava učitelů.přednáška Stránská- od 2. pol. 19. stol. skutečná věda- pojmy jako vědomí (nevědomí), prožívání, chování x behavioristé - dnes se za základ zkoumání bere celá osobnostPSYCHOLOGIE- patří k vědám o člověku a zkoumá jeho činnosti, vývoj v prostře...
|
|
0,6 |
3x |
|
Neurčitý integrál - seminární práce
Seminární práce21 s. / - roč. / doc
Integrální početPři derivování vypočítáváme k dané funkci derivaci (pokud existuje), kdežto při integrování hledáme k dané funkci takovou funkci, která derivovaná dává danou funkci.Je-li funkce definována v určitém otevřeném intervalu a dále, je-li definována funkce a platí-li ve všech bodech tohoto intervalu,říkáme, že funkce je primitivní funkcí k . Funkce se nazývá neurčitým integrálem funkce v intervalu a toto zapisujeme,kdy rovnosti (1) a (2) vyjadřují jedno a totéž. Zápis na pravé straně r...
|
|
0,4 |
1x |
|
Státnicové okruhy - nevypracované - SPPG
Státnicové otázky1 s. / 3. roč. / docx
1. Přehled terminologie a vývoj diskurzu ve speciální pedagogice, profilující osobnosti oboru.2. Historiografie oboru a jeho podoborů, periodizace vývoje péče o postižené v ČR.3. Vymezení speciální pedagogiky jako vědního a studijního oboru, její postavení v systému věd, výzkumné zaměření a metodologie.4. Formování cílových skupin ve speciální pedagogice a jejich současný přehled, cíle a prostředky speciálně pedagogické podpory.5. Posun ve vnímání znevýhodněných jedinců a minorit: vývoj pojetí o...
|
|
0,1 |
1x |
|
Dějiny USA
Seminární práce41 s. / - roč. / doc
Dějiny USAPočátky kolonizace1577 vyplouvá na příkaz královny Alžběty Francis Drake na expedici proti španělským lodím převážejícím zlato z Nového světavyplouvá celkem 5 lodí, ale 1580 se vrací jen 1 (loď Pelikán), ze 150 mužů přežívá jen 26Francis Drake a další korzáři byli nazýváni „Mořští psi“pro Draka bylo cílem cesty najít také Aňanský průliv, ten nenašel, ale zato objevuje Kaliforniido Anglie přiváží Drake spoustu kořeníobjevitelskou a cestopisnou výpravu zkombinoval Drake s brutálními...
|
|
0,4 |
0x |
|
Komunikace v průběhu kontaktu s klientem
Seminární práce6 s. / - roč. / doc
Praxe pomáhajících profesí přináší jejich vykonavatelům potřebu vstupovat alespoň někdy do osobního kontaktu s klienty. Tato práce se pokouší shrnout pravidla a podmínky, za kterých by měla tato komunikace mezi pomáhajícím pracovníkem a klientem probíhat. Nejprve se zmíníme o podmínkách rozhovoru obecně, následně o aktivitě pracovníka během rozhovoru a o významu a průběhu naslouchání klientovi. Poté bude pojednáno o prvcích respektujícího dialogu a závěrem krátce také o pokračování kontaktu po r...
|
|
0,1 |
0x |
|
Jan Keller: 12 omylů sociologie
Seminární práce11 s. / - roč. / doc
Předtím než bude přistoupeno k samotné práci o knize Jana Kellera budiž zde uvedeno několik úvodních slov v obecném duchu. Jak již sám název napovídá jedná se o dílo pohlížející na sociologii kriticky. Je však až překvapivé, do jaké míry tato kritika v řadě pasáží narůstá a často by se dala označit za čirý výsměch. Tento fakt je o to podivuhodnější, že autorem knihy je sociolog. Z tohoto pohledu je jeho přístup řekněme nejasný. Patrně je jeho cílem totální reforma celého systému sociologické věd...
|
|
0,1 |
9x |
|
Tahák z Matematiky III
Tahák2 s. / - roč. / doc
1. Eliminační metoda řešení soustavy dvou Dr 1.řáduPř.: hledám funkce: Z první rovnice si vyjádřím neznámou (y), tu zderivuji (y´ ) a dosadím do druhé rovnice, pak řešíim ldr s konstantními koeficienty a pravou stranou. vyřeším homogenní rovnici, pak hledám partikulární ve tvaru pravé strany. obecné řešení má pak tvar .2. Soustava ldr 1. řádu, obecný tvar, nehomogenní soustavaObecný tvar: Hledám fce:Zjednodušený zápis: - je-li aspoň jedna funkce ,pak se jedná o nehomogenní soustavu (jakoby s pra...
|
|
0,3 |
0x |
|
Učební (studijní) styly
Studijní materiál5 s. / 1. roč. / doc
Vymezení pojmu styly učeníV sociálním kontextu patrně jako první použil termín styl učení (learning style) Herb Thelen v roce 1954.Charakteristika stylů učení(Mareš, J. Skalská, H., 1994, s. 249)Styly učení» svébytné postupy při učení (svébytné svou strukturou, posloupností, kvalitou, pružností aplikace), které mají charakter metastrategie učení» jedinec je používá v určitém období života ve většině situací pedagogického typu a pravděpodobně jsou relativně nezávislé na obsahu učení, na učivu» vz...
|
|
0,1 |
2x |
|
Teorie překladu – základní pojmy a osobnosti
Poznámky7 s. / - roč. / doc
Teorie překladu – základní pojmy a osobnostiBassnett, Susan (GB) - manipulační škola- překlad v kategorii přepisu - adaptace a manipulace originálu (jazyková i obsahová)Bühler Karl Ludwig (Něm)- Organon Model - 3 základní fce jazykového znaku: sdělovací, expresívní, apelová fce; znak je: symbol (autor), symptom (text) signál (příjemce)- Představovací funkce jazyka; Řečové jednání; Teorie jazykaCatford, J. C. (GB?)- omezený překlad (restricted translation) - překlad v rámci jedné jazy...
|
|
0,1 |
1x |
|
Poruchy vnímání - Iluze a halucinace
Poznámky6 s. / 1. roč. / doc
Poruchy vnímání-ILUZE A HALUCINACEVnímáníJe základní psychická funkce umožňující poznávání vnějšího a změn ve vlastním těle prostřednictvím smyslových orgánů. Rozdělení poruch vnímáníNepatickéPatické1)kvantitativní2)kvalitativníILUZE, HALUCINACETy, které nejsou patické:Smyslové klamyPurkyňovy obrazyPareidolieHALUCINACEVjemy bez jakéhokoli reálného podnětu, jsou nevývratné, nemocní je považují za realitu. Dělí se podle složitosti na:Elementární-optické, akustické, čichové, chuťovéKomplexní-haluci...
|
|
0,1 |
0x |
|
Gustav Le Bon: Duše davů
Seminární práce6 s. / - roč. / doc
Le Bonovu knihu Duše davů jsem zvolil, protože téma davového chování a davové psychologie je v současnosti velmi aktuální a chtěl jsem získat nějaké poznatky z této oblasti. Přiznám se, že jsem neměl ani sebemenší potuchu o jaké dílo se jedná. O to větší bylo moje překvapení, když se mi kniha dostala do ruky. Publikace vydaná v roce 1897 mě překvapila nejen dobou svého vzniku, ale také jsem se, než jsem si zvykl, potýkal s jazykovou stavbou a dnes již neužívanými gramatickými postupy.Stavba toho...
|
|
0,1 |
1x |
|
Druhá seminární práce z diferenciálního počtu - Průběh funkce
Seminární práce8 s. / - roč. / doc
Zadání:Vyšetřete průběh funkcef (x):y = 1+x2/1-x2Vypracování:Předně určíme definiční obor: Tato funkce je sudá, neboť jsou splněny obě podmínky pro sudost funkce 1 tj.1. ......2. .....Funkce není periodická.
|
|
0,2 |
0x |
|