Česká kinematografie
Přednášky21 s. / - roč. / docx
Martin Frič (1902-1968)- Všestranný, z hlediska výběru herců- Natočil 90 filmů- Prošel režimy, aniž by kolaboroval• Kristián, Eva tropí hlouposti, Císařův pekař a pekařův císařGustav Machatý (1901-1963)- Sbíral zkušenosti v USA, u režiséra W. Griffitha- Představitel přírodního lyrismu- netočí pouze v ateliérech• Erotikon, ExtázeOtakar Vávra (1911-2011)- Neautorský typ, sbíral jen ty nejlepší herce, nechtěl žádné nezkušené- Nedostudoval architekturu- Novinář a filmový kritik- Rané filmy - avantga...
|
|
0,1 |
1x |
|
Filmový festival Mezipatra - zápočtová práce
Seminární práce14 s. / - roč. / doc
Filmový festival Mezipatra Praha (Kasp.) První týden v listopadu kino Světozor opět propůjčilo své prostory filmovému festivalu Mezipatra. Již devátým rokem zde můžeme shlédnout zajímavou škálu filmů, které stírají hranice mezi klasickým pojetím vztahů pouze jako muž a žena. 2. Rozšířená zprávaFilmový festival MezipatraPraha (Kasp.) První týden v listopadu kino Světozor opět propůjčilo své prostory filmovému festivalu Mezipatra. Již devátým rokem zde můžeme shlédnout zajímavou škálu filmů, které...
|
|
0,1 |
0x |
|
Souhrn dějin světové kinematografie
Přednášky9 s. / - roč. / docx
Dějiny světové kinematografie(přednášky Alice Aronové, 3TPP)Zrod francouzské kinematografieNejvětší distribuční velmoci filmu: Francie (vznik), Rusko, Německo, Itálie28.12. 1895 - bratři Lumiérové, projekt Grandcafé projekce Paříž. Byli to první výrobci filmů: Příjezd vlaku, Odchod z továrny, Pokropený kropič. Příběhy bez fabulace, jednoduché, krátké pro pobavení ze života. Otec Antoan měl fotografický ateliér, byl výtvarník, malíř, bohém.Edison vynalezl kinetoskop a v roce 1893 Lumiérové s ním ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Film - vznik, vývoj, témata a osobnosti
Semestrální práce15 s. / - roč. / doc
Úvod
Film je druh syntetického umění. Jako tvůrčí dílo podává obraz světa (ať už jde o imaginární ztvárnění nebo jevovou skutečnost) s využitím specifických vyjadřovacích prostředků, především audiovizuálních. Jeho cílem je obdobně, jako v jiných druzích umění, vzbuzení estetického účinku, film má i zároveň funkci zrcadla nastaveného člověku, aby si v konfrontaci s autorským hodnotovým systémem představených významů uvědomil svůj subjektivní postoj. Film je syntetický výsledek kolektivní tvor...
|
|
0,2 |
0x |
|
Vývoj televize na Slovensku od roku 1969 do roku 1993
Referát3 s. / - roč. / doc
Pre lepšiu prehľadnosť a názornosť vývoja televízie sú najdôležitejšie medzníky a významné udalosti v živote televízneho vysielania na Slovensku zoradené do nasledujúcej tabuľky:
3. 11. 1956 Začiatok televízneho vysielania na Slovensku, vznik Televízneho štúdia Bratislava.
25. 2. 1962 Začiatok vysielania Televízneho štúdia Košice.
29. 1. 1966 Vznik krajovej redakcie v Banskej Bystrici (od roku 1991 Televízne štúdio Banská Bystrica).
február 1970 Prvý farebný televízny prenos z MS v lyžovaní ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Filmová hudba - české pohádky
Seminární práce9 s. / - roč. / doc
Úvod
Filmová hudba je označení hudby, která se uplatňuje ve filmu ( respektive je pro film produkována ) a funguje jako složka filmového výtvoru. Je to přenesení výrazu scénická hudba na filmové plátno. Běžně bývá úloha filmové hudby ve filmu spíše pomocná a doplňující. Film bez hudby je dnes takřka výjimkou. Doprovází a podkládá dění ve filmovém obraze zvukovými ději, vystupuje jako zvukomalebný i náladový faktor, rozvádí a někdy též předjímá dějové a emocionální situace.
Do počátečních fází ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Karel Jaromír Erben - filmová Kytice
Referát2 s. / - roč. / doc
Kytice
Autoři scénáře: Miloš Macourek, F. A. Brabec Hudba: Jan
Jirásek
Dramaturgie: Deana Jakubisková, Bedřich Ludvík Zvuk: Jiří Klenka
Střih: Boris Machytka
Filmová verze Erbenovy Kytice na mne zanechala hluboký dojem. Sugestivní pojetí a mnohdy až bizardní podání celého díla vytvářely prostředí, v němž se naplňovaly tragické lidské osudy. Podmanivě natočené scény ještě podpořil ponurý rytmus hudby. Sedm vybraných balad ( Mateřídouška, Vodník, Svatební košile, Polednice, Zlatý kolovrat, Dc...
|
|
0,1 |
3x |
|
Film a kinematografie
Seminární práce10 s. / - roč. / doc
Co je to film a kinematografie ?
Film je druh syntetického umění. Jako tvůrčí dílo podává obraz světa (ať už jde o imaginární ztvárnění nebo jevovou skutečnost) s využitím specifických vyjadřovacích prostředků, především audiovizuálních. Jeho cílem je obdobně, jako v jiných druzích umění, vzbuzení estetického účinku, film má i zároveň funkci zrcadla nastaveného člověku, aby si v konfrontaci s autorským hodnotovým systémem představených významů uvědomil svůj subjektivní postoj.
Film je synt...
|
|
0,1 |
0x |
|
Kytice - děsivě a mrazivě krásná symfonie barev a hudby
Referát2 s. / - roč. / doc
Unikátního ztvárnění sedmi balad Erbenovy Kytice se odvážně ujal F. A. Brabec. Nutno říci, že si na postu kameramana a režiséra zároveň počínal velmi dobře. Podílel se také s Milošem Macourkem na scénáři. Kouzelnou a efektní hudbu složil Jan Jirásek a dobové výtvarně velmi pěkné kostýmy navrhla Jaroslava Pecharová.
Všechny balady jsou krásně výtvarně pojaty s notnou dávkou
fantazie. Každá má své roční období a jemu charakteristickou barvu
. Celou atmosféru dokresluje a na podvědomí diváka ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Gia - film (charakteristika postavy)
Referát2 s. / - roč. / doc
GIA
Tento film je o drogách, modelingu, nemoci
AIDS…
Gia Marie Carangi tak znělo jméno nejúspěšnější modelky New Yorku.
Byla prodavačka s punkovým účesem v bufetu, kde poznala kluka, který jí dohodil hledači talentů.
Ten jí doporučil konkurz v New Yorku.
Gia se oblékala jako motorkářka nebo také jako vandrák-o tom svědčí scéna ve filmu, kdy Gia seděla s kapucí na hlavě na schodech před vchodem do modelingové agentury s kelímkem kafe a jedna modelka, co vcházela dovnitř ji do toho kelímku h...
|
|
0,1 |
22x |
|
Pán prstenů - Společenstvo prstenu
Referát3 s. / - roč. / doc
Snad už neexistuje ani jeden člověk, který by neslyšel alespoň jen málo o dnes už kultovní záležitosti – prvním dílu Pána prstenů. Já podlehla tomuto fenoménu, a dokonce jsem jela s kamarádkou do multikina v Praze na Novém Smíchově na premiéru první části trilogie Pána prstenů- Společenstvo prstenu. Film mě natolik zaujal, že mi bylo hned jasné o čem bude pojednávat má slohová práce.
|
|
0,1 |
0x |
|
Zachraňte vojína Ryana
Referát2 s. / - roč. / doc
Ústředním příběhem válečného filmu Stevena Spielberga ověnčeného několika Oskary je záchranná operace jednoho amerického vojáka – Jamese Ryana, který během druhé světové války ztratil své tři bratry. Aby jeho matka mohla aspoň částečně zapomenout na tak bolestivou ztrátu, velitelství americké armády rozhodlo poslat tým, který měl najít jejího posledního
syna, v té době se nacházejícího někde v Normandii, a poslat ho domů
do Spojených Států. Velitelem záchranné operace byl určen kapitán Miller....
|
|
0,1 |
0x |
|
Filmové umění
Poznámky3 s. / - roč. / doc
FILMOVÉ UMĚNÍ
Osnova:
• Specifika filmu
• Fáze výroby
filmu
• Výrazové prostředky- “jazyk“ filmu
• Hlavní druhy filmu
• Historie a významné osobnosti kinematografie
• Filmové ceny, festivaly
• Rozbor zvoleného snímku
Ř SPECIFIKA FILMU
- na rozdíl od jiných druhů umění je film relativně mladý
- film je přímo závislý na rozvoji techniky (optika, fotografie…)
- film je syntetické umění- spojuje v sobě literaturu, hudbu, tanec, herectví, architekturu…
- na filmu se podílí velk...
|
|
0,1 |
0x |
|
Začátky filmu
Seminární práce7 s. / - roč. / doc
Snahu o zachycení pohybu můžeme pozorovat už v pravěku (př.: Altamirské jeskyně). Lidé se po celá staletí snažili zachytit pohyb a vynalézali různé přístroje, které jim to měli pomoci uskutečnit př.: Faradayovo kolo ( obrázky zakresleny do kruhu a roztočeny), chromatoskop, eidoskop, fantaskop, zootrop ale patří sem i kinesiskop J. E. Purkyně (obrázky z Faradayova kola nahrazeny fotografiemi).
Největší krok k filmu se uskutečnil ale až v 19. století ve ,,věku elektřiny“.
|
|
0,1 |
0x |
|
Vltava v obrazech - 6. a 7. díl (kritika)
Analýza3 s. / - roč. / doc
V Praze 2.5.2001
Simona MALKOVSKÁ - žur. III
KRITIKA : “Vltava v obrazech”... (6. a 7. díl)
Pro svou práci jsem si vybrala seriál “VLTAVA V OBRAZECH”, který je vysílán od ledna tohoto roku v rámci dokumentárního cyklu “HLEDÁNÍ ZTRACENÉHO ČASU”. Úkolem práce je popsat a podrobněji rozebrat obsahové složení, formu a způsob prezentace tohoto pořadu, konkrétně “kritikou” 6. a 7. dílu (vysílané 4. a 18.3. 2001).
|
|
0,1 |
0x |
|
Vývoj filmu ve světě a u nás
Referát4 s. / - roč. / doc
28. prosinec 1895 se do historie zapsalo především kinematografií. Nové médizm, film, se zrodilo v okamžiku, kdy bratři Louis jean a Auguste Lumierovi předvedli v Indickém salónu Grand café první představení pro platící diváky. celkem se promítalo 11 filmů s přibližnou délkou trvání 1 minuta, celé představení tedy trvalo 20 minut. Louis a August pracovali v otcově továrně na fotografické přístroje v lyonu. Tam začali zdokonalovat kinetoskop thomase Alvy Edisona. 13. února 1894 patentovali svůj k...
|
|
0,1 |
0x |
|