Významné osobnosti českého malířství
Seminární práce16 s. / - roč. / docx
Naše země jsou již odedávna důležitou oblastí na mapě nejstarších národů. V dřívějších dobách vyměnilo se v zeměpisných prostorách, které dnes obýváme, několik, většinou ještě blíže nepoznaných národů. Od pátého či šestého století našeho letopočtu usadili se zde slovanské kmeny. Podařilo se jim ubránit se před drtivými útoky západních sousedů, uhájili si svojí národní i kulturní svébytnost, a když pak přijali křesťanství, vřadili se ve společenství ostatních evropských národů. Tím začíná u nás h...
|
|
0,5 |
36x |
|
Rembrandt Harmeneszoon van Rijn - Noční Hlídka
Referát4 s. / - roč. / doc
Rembrandt Harmeneszoon Van Rijn se narodil v Leydenu univerzitním městě
ležícím přibližně 40km na jihozápad od Amsterdamu,obtéká ho,jedno z menších ramen Rýna,jenž si zde uchovává své jméno.Malířovi rodiče byli Harmen Geritzsoon van Rijn,zámožný mlynář a Cornelia Willemsdoehter dcera pekaře kteří v roce 1589 uzavřely sňatek a bydleli ve vlastním domě na Weddesteeg.Rodové jméno Van Rijn dostal rembrandtův otec podle svého větrného mlýna na břehu Starého Rýna. V letech 1621 až 1623 byl Rembrant ž...
|
|
0,1 |
0x |
|
Mistr Litoměřického oltáře
Seminární práce4 s. / - roč. / doc
Mistr Litoměřického oltáře – největší osobnost českého malířství, která se objevila na přelomu 15. a 16. století. Anonymní malíř, který stál v popředí českého malířství po dobu téměř tří desetiletí, si vysloužil své nouzové jméno díky rozebranému a neúplně zachovanému Litoměřickému oltáři, který je považován za jeho nejstarší a stěžejní dílo, vzniklé těsně po roce 1500.
Oltář je dnes jen troskou původní velké, nejméně pětidílné archy se dvěma páry pevných a pohyblivých křídel. Ve své době patři...
|
|
0,1 |
1x |
|
Renesanční malířství v Itálii
Referát3 s. / - roč. / doc
Hlavní druhy malířství převzala renesance od gotiky, ať šlo o malbu nástěnnou, deskovou, knižní, nebo malbu na skle. Rozvinula se malba na plátno a malba olejem. Jako náněty se vedle náboženské malby, uplatnili i výjevy z antické mytologie. Renesanční obdiv k přírodě vedl k stále většímu uplatnění krajiny v obrazech. Umělci se v malbě opírají o studium přírodních věd, především o perspektivu a anatomii. Podle vzoru antiky vzniká nový estetický ideál krásy, který spatřovali v dokonale tělesně i d...
|
|
0,1 |
0x |
|
Renesanční výtvarné umění
Referát3 s. / - roč. / doc
Umělecký sloh mezi gotikou a barokem, vzniklý na počátku 15. století v Itálii ve Florencii. Umělecké hnutí usilovalo o obrození antiky, resp. o návrat k antické dokonalosti, ale brzy dospělo k novému uměleckému výrazu cestou racionálního způsobu tvorby (teorie perspektivy, nauka o proporcích, optika, později poznatky z anatomie). Umělec byl respektován jako osobnost nadaná božským talentem, která má svá práva vůči zájemci o dílo; umělecká tvorba měla výrazně individuální charakter. Renesanční vý...
|
|
0,1 |
0x |
|
Sandro Botticelli a jeho Zrození Venuše a Primavera
Referát4 s. / - roč. / doc
Sandro Botticelli (vlastním jménem Alessandro di Mariano Filipepi) byl italským malířem rané renesance. Narodil se 1.3.1445 ve Florencii a zemřel 17.5.1510 tamtéž.
Své příjmení získal díky pobytu u svého bratra, který byl pro svou enormní tloušťku nazýván "botticelli", to znamená bečka. Poté, co se krátce učil u druhého ze svých bratří, zlatotepce, odešel roku 1465 na dva roky do učení k Filippu Lippimu. Krátce nato pracoval nějaký čas v dílně Andrey del Verrocchia. Od roku 1470 měl...
|
|
0,1 |
0x |
|
Proč je dílo nedělitelný celek?
Referát3 s. / - roč. / doc
Úsilie o krásu
Umenie už od svojho vzniku ako cieľavedomej ľudskej činnosti smerujúcej ku kráse, krásnu sa vedome i nevedome vytváralo ako dielo kompaktné, ktoré vo svojej celistvosti ponúkalo potešenie a oblaženie duše. Ak bolo dielo nedokončené, neúplné, nemohlo byť prezentované verejne, spoločnosť by ho neprijala, pretože kvôli svojej neucelenosti nemohlo poskytnúť taký zážitok, aký sa sa od neho očakával.
|
|
0,1 |
0x |
|
Baroko – výtvarné umění
Referát3 s. / - roč. / doc
Úvod
Baroko vzniká v Itálii již v 16. století a pokračuje až do první poloviny 18. století a rychle se rozšiřuje do ostatních evropských zemí. Rozvíjelo se v době závažných společenských proměn. Vznikala díla plná dramatičnosti, v nichž přímou linii nahradila křivka, v níž se bohatě uplatňoval prostor a účinky
světla. V Itálii se však poprvé objevil i jiný příznačný rys barokního umění, a to nový, bezprostřednější vztah ke smyslové skutečnosti a reálnému světu, vztah, který výrazně poznamenal ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Mánesové (referát)
Referát2 s. / - roč. / doc
Z rodiny Mánesů vstoupilo do dějin českého malířství celkem pět osob. Každá z nich velmi impozantním až tragickým způsobem. Jejich postavy se staly symbolem osudu českého umělce v době zápasu o naši národní samostatnost v průběhu minulého století. Nejprve působili na pražské Akademii otec Antonín(1784 -1843) a strýc Václav. Starost o rodinu ležela na bedrech Antonína. Když mu bylo třicet, oženil se s Magdalénou, dcerou truhláře Schwiednera, a přivedl si jí do rodinného bytu v Kozí ulici v Praze....
|
|
0,1 |
0x |
|