Teorie masové komunikace - Proces masové komunikace
Skripta59 s. / 1. roč. / doc
Jednou ze stěžejních otázek, kterou se teorie MK ze své podstaty musí zabývat, je vztah MK ke kontextu, v němž probíhá. Obecně je tato problematika diferencována do dvou základních úrovní - vztah mezi MK a společností a vztah mezi MK a kulturou. Toto členění je pouze pracovní - ve skutečnosti nelze oddělovat společnost od kultury, ani kulturu od společnosti z jednoho prostého důvodu - jde o tzv. komplementární úrovně téhož jevu (neexistuje ani společnost bez kultury, ani kultura bez společnosti)...
|
|
0,5 |
1x |
|
Pedagogický výzkum - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta53 s. / 2. roč. / pdf
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis).V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto ma...
|
|
0,6 |
15x |
|
Andragogika - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta27 s. / 2. roč. / doc
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis).V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto ma...
|
|
0,3 |
9x |
|
Speciální pedagogika - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta20 s. / 2. roč. / doc
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis). V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto m...
|
|
0,2 |
15x |
|
Profesní vzdělávání dospělých - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta32 s. / 2. roč. / doc
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis). V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto m...
|
|
0,2 |
1x |
|
Úvod a texty ke studiu masových médií
Studijní materiál43 s. / 1. roč. / rtf
Když v roce 1990 navštívil Fakultu sociálních věd Kamil Winter, dnes profesor na jedné americké universitě, požádali jsme ho, aby nám doporučil nejnovější literaturu, která se zabývá problémy masové komunikace a která by se dala využít pro studenty žurnalistiky. Odpověděl nám: "Každým rokem vychází v tomto oboru v USA asi čtyřicet titulů. Mohu vám však říci jedno. Většinu z nich autoři napsali jenom proto, aby se mohli prokázat prací, která je opravňuje k získání titulu PhD. A tak se v nich větš...
|
|
0,3 |
0x |
|
Základy andragogiky - skripta
Skripta204 s. / 1. roč. / pdf
Cílem této publikace je zvládnutí základů andragogiky, jako rozhodující součásti teoretických předpokladů pro práci s lidmi. Obsah je orientován tak, aby předal dostatek andragogických poznatků pro výkon činností v oblasti vzdělávání dospělých, dalších funkcí v profesích, kde se pracuje s dospělými, jejich výchovou, vzděláváním, ev. pomocí v tíživých životních situacích.Dílčí cíle:a) seznámit se s problematikou andragogiky jako vědního oboru;b) pochopit základy učení a vzdělávání dospělých, zvlá...
|
|
1,5 |
22x |
|
Návrh sylabu průřezového předmětu MV
Závěrečná práce12 s. / 1. roč. / doc
Na samý úvod patří velké poděkování Gymnáziu Písek, konkrétně Mgr. Jakubovi Cenkovi, který na této škole vyučuje Základy společenských věd, za ochotu podělit se o zkušenosti s Mediální výchovou, za podnětné rady a nahlédnutí „pod pokličku“ zavádění Rámcového vzdělávacího programu do života píseckého institutu.Jihočeské gymnázium patří rozhodně k těm osvícenějším, co se pohledu na mediální výchovu týče. Dobře si uvědomují, že média v dnešní době zasahují do života každého z nás natolik významně, ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Moderní komunikační technologie a vzdělávání
Seminární práce10 s. / 1. roč. / doc
Do vzdělávacího procesu pronikají ve stále větší míře moderní informační a komunikační technologie. Zasahují všechny stupně vzdělání, od základních škol přes střední školy, gymnázia, vysoké školy, až k doktorským studiím či celoživotnímu vzdělávání. Nabízí se mnoho možností jejich implementace do výuky, které se odvíjejí především od obsahu, vývojové úrovně vzdělávaných a schopností učitele moderní ICT do výuky začlenit a vhodně je využívat s ohledem na dosažení vzdělávacích cílů. Moderní komuni...
|
|
0,1 |
6x |
|
Historie rozhlasového vysílání v Československu a ČR z pohledu techniky
Seminární práce16 s. / 1. roč. / doc
Média veřejné služby- Český rozhlasMédia veřejné služby (rozhlas či televize veřejné služby) - tzv. veřejnoprávní média - jsou sociálními a kulturními statky, v nichž se naplňuje komunikační solidarita společnosti a její potřeba disponovat komunikačními prostředky, které by byly k veřejnému užití a zábavě všech občanů, a ne k soukromému prospěchu politiků či zisku podnikatelů. Zpravidla plní informativní, vzdělávací a poznávací roli. V umělecké oblasti nepreferují pouze to, co žádá masový posluc...
|
|
0,1 |
2x |
|
Kvaziargumentace ve veřejném prostoru
Seminární práce10 s. / 1. roč. / pdf
I. Úvod - proč jsem si zvolila toto témaTéma kvaziargumentace je mi blízké, jelikož bych se ráda v budoucnu pohybovala v mediálnímsvětě. Není mi blízké ale z toho důvodu, abych mohla účinně manipulovat s veřejným míněním,nýbrž proto, abych sama takovou nelogickou argumentaci rozpoznala, dokázala ji opravit a nahraditargumentací správnou. Bohužel se stále ve sdělovacích prostředcích, zejména pak v těchsoukromých, setkávám s argumentací, která je často vzdálena uvažování rozumného člověka.Lidský ž...
|
|
0,1 |
9x |
|
Aplikace výrokové logiky v reálné komunikaci
Závěrečná práce10 s. / 1. roč. / doc
Pro svou zápočtovou práci z předmětu Logika a interpretační procesy, jsem si zvolil téma č. 2: Aplikace výrokové logiky v reálné komunikaci.(viz. zadání.) Domnívám se totiž, že je to důležitá fáze v pochopení výrokové logiky a nejlepší způsob, jak ověřit, zda jsem dané problematice porozuměl. Tzn. zda dokáži v běžné komunikaci, v rodině, na pracovišti či ve společnosti, rozpoznat základní logické funkce a jejich spojení. Cílem zápočtové práce tedy bude správně provést analýzu několika větních sp...
|
|
0,1 |
0x |
|
Československý rozhlas - zápočtová práce
Seminární práce38 s. / 2. roč. / doc
Média veřejné služby- Český rozhlasMédia veřejné služby (rozhlas či televize veřejné služby) - tzv. veřejnoprávní média - jsou sociálními a kulturními statky, v nichž se naplňuje komunikační solidarita společnosti a její potřeba disponovat komunikačními prostředky, které by byly k veřejnému užití a zábavě všech občanů, a ne k soukromému prospěchu politiků či zisku podnikatelů. Zpravidla plní informativní, vzdělávací a poznávací roli. V umělecké oblasti nepreferují pouze to, co žádá masový posluc...
|
|
0,3 |
1x |
|
Jazyková komunikace v dějinách lidstva - vypracované témy
Vypracované otázky38 s. / 1. roč. / doc
1. Počátky slovního dorozumívání, vývoj jazyků, jazyk jako nástroj komunikace.a) potřeba dorozumívání seb) potřeba výměny informacíc) potřeba sdílení zkušenostíd) potřeba vzdělávání a výchovy nové generace + předávání získaných poznatků2. Řecká orální kultura, Platon, Sokrates.Schopnost působit silou slova byla vysoce oceňovanou hodnotou v období antických počátků evropské vzdělanosti.Vypravěč byl uznávanou autoritou - umí veřejně promluvit, vystoupit s radou, zaujmout, získat všeobecný souhlas ...
|
|
0,4 |
1x |
|
Historie masové komunikace - obsah přednášky, tematické členění - základní studijní témata, povinná a doporučená studijní literatura, požadavky ke zkoušce
Studijní materiál23 s. / 1. roč. / doc
Přednáška Historie masové komunikace je vymezena problematikou dějin tisku, zabývá se vývojem tisku od dob vynálezu Johannese Gutenberga. Gutenberg kolem roku 1445 objevil princip odlévání jednotlivých liter z měkkého kovu (tzv. písmoviny) do tvrdých matric a následné ukládání písmen do řádek. K tisku pak sloužil upravený vinařský lis. Od tohoto okamžiku se začíná historie prvních tisků - letáků, následně vycházejí noviny, časopisy. Od dvacátých let 20. století začíná být provozováno pravidelné ...
|
|
0,3 |
0x |
|
Psychologie lidské komunikace - základní studijní témata
Studijní materiál42 s. / 2. roč. / doc
I. Různé přístupy ke komunikaci Komunikace v systému sociální interakce Sociální komunikace - charakteristiky, cíle, podstata, funkce, významKomunikace - proudění informací z jednoho bodu (ze zdroje/produktor) k druhému bodu (k příjemci)Z lat. „komunico“ = spojovat „participare“ = spoluúčastnit seDefiniceKomunikace je srdcem (jádrem) sociální interakce a jejím základním prostředkem. Spočívá ve výměně informací (sdělování a přijímání) mezi dvěma, nebo více partnery s cílem informovat a působit na...
|
|
0,5 |
1x |
|
Mediální publikum a výzkum veřejného mínění - skripta
Skripta74 s. / 1. roč. / pdf
Text Mediální publikum a výzkum veřejného mínění je určen studentům II. ročníku studijního oboru „Sociální a masová komunikace“. Cílem tohoto textu je vytvořit praktický doplněk obecně komunikačních disciplín (trénink komunikačních technik a kreativity, mediální komunikace apod.) a nabídnout studentům pohled na cílový objekt médií - tedy na čtenáře, posluchače, diváky.Velká část textu je věnována průzkumům veřejného mínění. Posluchač se seznámí se zázemím firem, které průzkumy veřejného mínění p...
|
|
0,7 |
4x |
|
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání Obchodní akademie
Skripta86 s. / 1. roč. / pdf
1 Charakteristika rámcových vzdělávacích programů středního odborného vzdělávání1.1 Funkce rámcových vzdělávacích programůNárodní program vzdělávání v České republice, tzv. Bílá kniha, a zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) zavádějí do vzdělávací soustavy nový systém vzdělávacích programů. Kurikulární dokumenty jsou tvořeny na dvou úrovních: státní - v podobě Národního programu vzdělávání a rámcových vzdělávacích programů (R...
|
|
0,6 |
0x |
|
Historie masové komunikace - stručný obsah přednášky, tematické členění
Skripta23 s. / 1. roč. / doc
Přednáška Historie masové komunikace je vymezena problematikou dějin tisku, zabývá se vývojem tisku od dob vynálezu Johannese Gutenberga. Gutenberg kolem roku 1445 objevil princip odlévání jednotlivých liter z měkkého kovu (tzv. písmoviny) do tvrdých matric a následné ukládání písmen do řádek. K tisku pak sloužil upravený vinařský lis. Od tohoto okamžiku se začíná historie prvních tisků - letáků, následně vycházejí noviny, časopisy. Od dvacátých let 20. století začíná být provozováno pravidelné ...
|
|
0,3 |
1x |
|
Logika a interpretační procesy - studijní materiál
Studijní materiál48 s. / 2. roč. / doc
Význam termínu (slova) logika: V běžném jazyce poměrně často užívané slovo, používá se v řadě odlišných významů (i když vnitřně nepochybně spřízněných)- „Ona věc má nějakou logiku“- „To či ono jednání je či není logické“- „Ten či onen řečník argumentuje respektive neargumentuje logicky“ (nejblíže modernímu pojetí logiky je používání ve smyslu správné argumentace)Termín logika je odvozen od řeckého slova LOGOS.(Slovník cizích slov: logos - výraz označující slovo, řeč, také pojem, větu, výrok, myš...
|
|
0,4 |
1x |
|
Jak vypracovat bakalářskou, diplomovou, rigorózní a disertační práci
Manuál38 s. / 2. roč. / doc
Příručka slouží k základní orientaci při vypracování bakalářské, diplomové, rigorózní a disertační práce na Univerzitě Jana Amose Komenského Praha. Hlavním cílem je seznámit posluchače s vlastním zpracováním (od fáze vymezení tématu a cíle práce až po vypracování seznamu bibliografických odkazů) a přiblížit požadavky kladené na úpravu a strukturu bakalářské, diplomové, rigorózní a disertační práce. Po prostudování budete znát: - obecný postup při zpracování závěrečné práce,- základní strukturu, ...
|
|
0,3 |
15x |
|
Vypracované zápočtové otázky z předmětu Management
Vypracované otázky20 s. / 1. roč. / doc
1. Co zahrnuje pojem správy majetku a správy společností ? (str.9) Spravovat majetek (ať již správu majetku vykonávají fyzické nebo právnické osoby) namená: evidovat majetek, účtovat o majetku, zhodnocovat majetek, rozmnožovat majetek, investovat majetek, transformovat majetek, půjčovat majetek, oceňovat majetek, zajišťovat majetek, dohledávat majetek, likvidovat majetek, apod…Správu majetku můžeme rozdělit na správu: a) soukromého majetku, b) veřejného majetkuPodstata správy majetku zahrnuje: -...
|
|
0,3 |
3x |
|
Profesní vzdělávání dospělých + Teorie celoživotního učení - Otázky ke zkoušce
Vypracované otázky53 s. / 2. roč. / doc
1. Metodologické základy vzdělávání dosplěýchVzhledem k mnohovrstennosti dalšího vzdělávání dospělých se utváří budoucí věda o výchově a vzdělávání dospělých na interdisciplinárních a multidisciplinárních základech, využívajíc vedle přístupů filosofických, obecně pedagogických a andragogických, též přístupů psychologických, sciologických, ekonomických, politických, manažerských, bilologických, právních a etických.Jde především o rozvíjení a uplatňování systémového přístupu v rovině:- empiricko-a...
|
|
0,5 |
10x |
|
Logika a interpretační procesy - sylabus předmětu
Poznámky47 s. / 1. roč. / doc
Cíl výuky- Seznámit se s logikou jako vědním oborem i nástrojem pro každodenní efektivní a kultivovanou komunikaci v nejrůznějších lidských profesích.- Procvičit a upevnit jistotu v základních pojmech logiky a ve využívání nejběžnějších logických pravidel v argumentaci.- Průřezem probrat historii vývoje logiky od starověku až k moderní logice.- Orientací v historických tématech zlepšit orientaci v návazných vědních disciplínách, jako je filozofie, teologie apod.- Nastínit vztah logiky k psycholo...
|
|
0,4 |
0x |
|
Úvod do sociální a masové komunikace - skripta
Skripta46 s. / 1. roč. / pdf
Komunikace (sdělování, dorozumívání) [lat. communicatio - sdělení, sdílení] je přenos (vysílání a příjem) informace pomocí znakového systému jazykového (verbální k.) nebo jiného (signály), uskutečňovaný mezi lidmi přímo nebo pomocí technicko-organizačních prostředků. Termín informace v této souvislosti znamená každý obsah procesu komunikace, tedy nejen informaci ve smyslu snížení neurčitosti (nejistoty), jak tento termín chápe informatika, nýbrž také např. sdílení pocitů, a také předávání sdělen...
|
|
0,6 |
3x |
|
Vývojové trendy v českých médiích po roce 1989
Studijní materiál119 s. / 1. roč. / doc
Zrcadlení světa je neúplnéStále větší procento lidí využívá internet. Minimálně s kulisovým poslechem rádia v průběhu dne počítá téměř každý z nás. U večerních televizních zpravodajských a publicistických relací se schází polovina národa. Co však víme o historii, vývoji a současnosti sdělovacích prostředků?Kvalitní výuka průřezového tématu Mediální výchova je v základních školách již od svého samého zavedení (ve školním roce 2007/08) opomíjena, přestože je důležitá pro praktický život přinejmenš...
|
|
1,1 |
3x |
|
Etika v reklamě - zápočtová práce
Seminární práce10 s. / 2. roč. / doc
Reklama a vše kolem ní mne fascinovalo už na střední škole. Vystudoval jsem SPŠ, obor Obalová technika, který byl zaměřen především na grafiku, design a výrobu obalových prostředků včetně jejich propagace na trhu. Tvorba reklamních plakátů, vymýšlení sloganů a hledání atraktivního designu či efektivních způsobů jak oslovit spotřebitele, mě zaujala. Touha hlouběji proniknout do tajů reklamy vedla z části mé kroky i ke studiu na Univerzitě J.A.Komenského v Praze. I proto se stala reklama ve vztahu...
|
|
0,2 |
3x |
|
Mikroekonomika - vypracované tématické okruhy
Vypracované otázky55 s. / 1. roč. / pdf
1. Ekonomický styl myšlení.Základní metody a nástroje ekonomické analýzy. Předpoklady racionálního chování spotřebitele. Celkový užitek, mezní užitek. Preference spotřebitele.Ekonomický styl myšlení je:„Ekonomie není souhrn ustálených pravidel, která si opíšete a zapamatujete. O co tedy v ekonomii jde? V podstatě jde o způsob myšlení a uvažování o světě. Za dlouhá léta ekonomové formulovali několik jednoduchých, avšak široce použitelných pravidel, která pomáhají pochopit jakoukoli ekonomickou si...
|
|
1,9 |
2x |
|
Výpisky z přednášek - Evropská veřejná správa
Přednášky18 s. / 1. roč. / docx
pojem Veřejná správa, klasifikace, charakteristika- Pojem - není předpis o pojmu ani teorie - jde o dynamický jev - nemůžeme definovat, můžeme definovat k určitému okamžiku, proto se spíše popisuje - Popis veřejné správy - správa - cílevědomá činnost směřující k určitému cíli- Rozlišujeme správu veřejnou (organizují veřejnoprávní subjekty ve veřejném zájmu, lze realizovat v mezích, způsobem stanoveným zákonem - princip legality) a soukromou (realizovaná soukromými osobami v soukromém zájmu - dru...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované otázky ke státnicím - Pedagogika
Státnicové otázky67 s. / 3. roč. / pdf
1. Pedagogika a její význam, význam studia pedagogické teorie pro pedagogickou praxiPedagogika je společenská věda - (z řeckého paidagógos - původně otrok, který doprovázel syna svého pána do školy a pečoval o něj, později převzala latina jako paedagogus - posun k významu učitel, vychovatel).· Pedagogika je věda o výchově, metodách vzdělávání a vyučování.· V odborném významu je to věda a výzkum zabývající se vzděláváním a výchovou v nejrůznějších sférách života společnosti.· Původně byla součást...
|
|
0,3 |
47x |
|
Politologie - vypracované otázky na zkoušku
Vypracované otázky20 s. / 1. roč. / doc
1) Politologie a politikaPolitologie - věda 20. stol. - metody, atd.zpochybňována jako věda - metody přebírá od sociologie-hodnocení jako afirmovací vědy (poplatná režimu)Politologie a právní kořeny-odvětví ústavního práva-vztahy mezi institucemi - Unesco (1948) - předmět zkoumání - 4 kategorie: - Politické teorie (propojení politiky a filozofie) - Politické instituce (ústava a její vliv) - jaké funkce by měla mít vláda? - Zkoumání politických stran a skupin (nezisk. organizace, veřejné mínění a...
|
|
0,1 |
0x |
|
Sociální psychologie - poznámky z přednášek
Přednášky27 s. / 2. roč. / doc
Postavení SP v systému psychologických vědPsychologie je věda heterogenní, řeší problematiku lidské činnosti. Je cca 60 - 70 psychologických věd - moderní - kosmická, psychologie reklamy,..Pojem věda - má vymezený předmět. Má své metody práce. Má institucionální zajištění. Má lidi, kteří se jí zabývají. Pokud nemá všechny prvky, není to věda (maximálně vědní obor, odvětví).Dělení věd1. Teoretické (obecné, základní) vědy - jejich úkolem je rozvíjet teorii a ne sloužit praxi - sociální p., obecná ...
|
|
0,2 |
5x |
|
Mediální publikum a výzkum veřejného mínění
Studijní materiál30 s. / 2. roč. / doc
Průzkumy veřejného mínění, proč, kdo, čeho, jakProč - 3 důvody proč se průzkumy provádějí, odpovídají jim 3 skupiny osob1. První skupina se chce - dopátrat podstaty problému - skupina je „nadšena pro věc“2. Druhá skupina - výsledky průzkumu využívá ve své kariéře, vzestup ve společnosti nebo politice. (jejich finanční odměna vyšší než u první skupiny)3. Třetí skupina - profesionální průzkum je předpokladem podnikatelského úspěchu, nezajímají se o metody a postupy. Finanční odměna většinou vyšší ...
|
|
0,2 |
0x |
|
Politologie a státověda - zpracované otázky
Vypracované otázky18 s. / 1. roč. / doc
1/ Co je to politologiePOLITOLOGIE (v západních zemích politická věda) je vědecká disciplina zabývající se studiem politiky. Slovo politologie má původ v řečtině (polis = řecký městský stát, logos - věda, rozum).Zkoumáni politiky (tj. umění řídit stát) má počátek v antickém Řecku a prohloubilo se v renesanci. Politologie bývala součástí filozofie, jako samostatná věda se začala rozvíjet až na přelomu 19. a 20. stol. v USA. Celosvětového rozšířeni se dočkala až po druhé světové válce.Předmětem po...
|
|
0,2 |
1x |
|
Úvod do teorie masové komunikace - výpisky
Poznámky26 s. / 1. roč. / doc
Význam masových médiíTato kniha vychází ze základního předpokladu, že masová média (zvláště noviny, televize a rozhlas) mají v moderních společnostech zásadní a stále vzrůstající význam. Citovaný názor na média je velmi rozšířený a je zřejmě způsoben tím, že jsou:* zdrojem moci - potenciálním prostředkem vlivu, ovládání a prosazování inovací ve společnosti; pramenem informací životně důležitých pro fungování většiny společenských institucí a základním nástrojem jejich přenosu;* prostředím (či ar...
|
|
0,3 |
1x |
|
Historie masové komunikace - vypracované otázky
Vypracované otázky16 s. / 1. roč. / doc
1. Počátky vydávání tisku v Evropě1445 - objev knihtisku - Johannes Guttenberg - zlatník a rytec z MohučeTisk - Bible, náboženské knihy, odpustky, kalendáře, kartyPo r. 1500 - historické knihy - Noviny o…, Copia, Historia, Lettera, Epistola…- Newe Zeitungen, Korespondence, psané zpravodajství- přílohy Nova, Novissima, Avisa, Beilage, CedullaFuggerovské noviny - v Německu z kupecké korespondencePoslovské noviny1526 - rod Thurn-Taxisů - pravidelná poštovní služba s Vídní patřila rodu Taxisů- až do...
|
|
0,2 |
0x |
|
Úvod do teorie masové komunikace - výpisky
Skripta63 s. / 1. roč. / doc
1.přístupMediocentrické x sociocentrickéMediocentrické - přisuzuje více autonomie a vlivu samotné komunikaci a soustředuje se na vlastní sféru mediálních aktivit. Média jsou primární činitelé, kteří jsou ve vleku nevyhnutelného vývoje kumunikačních technologií. Sociocentrické - média jsou odrazy politických a EKO sil, teorie médií není nic jiného než zvláštní aplikace obecnější sociální teorie.2.přístuphumanistický x vědecký přístupkvalitativní x kvantitativnísubjektivní x objektivníTyto čtyři t...
|
|
0,7 |
1x |
|
Psychologie lidské komunikace - vypracované otázky
Vypracované otázky28 s. / 2. roč. / doc
1. Komunikace v systému sociální interakce. Různé přístupy ke komunikaci-komunikací se zabývá filozofie, antropologie, lingvistika, sociologie-psychologie lidské komunikace je integrující psychologický obor, čerpající z poznatků a vycházející ze speciálních psychologických disciplín-existují dva směry: a) psychoterapeutický b) kognitivní psychologie-komunikace má dvě stránky: a) obsahovou b) vztahovou-komunikace v systému sociální interakce - srdcem sociální interakce je sociální komunikace-komu...
|
|
0,3 |
5x |
|
Politologie jako věda - studijní materiál
Studijní materiál23 s. / 1. roč. / doc
- zkoumání politiky má ošatek v antickém Řecku a prohloubilo se v renesanci. Jako věda institucionalizovala koncem 19. stol. v USA.- U politologie jako u ostatních spol. věd je předmětem zkoumání člověk. Politologie je jako každá spol. věda charakterizovaná názorovým pluralismem. Málo kdy lze totiž říct, že je něco správné, pravé či pravdivé. Politika může být nejjednodušeji charakterizována jako omezené užívání sociální moci. Pol. Se tak zabývá studiem podstaty a zdroji těchto omezení a technik...
|
|
0,3 |
0x |
|
Otázky ke zkoušce Didaktika, vypracované
Vypracované otázky30 s. / 2. roč. / doc
1. Didaktika, její postavení v systému pedagogických věd a vztah s didaktikou dospělých (andragogickou didaktikou).HISTORIEJan Amos Komenský- Didaktika Magna = Velká didaktika- podal v ní vynikající rozbor vyučování, ale řešil i problémy výchovnosti vyučování a organizace školské soustavy- pro Komenského byla didaktika souhrn mravní výchovy, zbožnosti, pedagogiky, pravidel organizace školy- základem byl pro Komenského talent,ale studium didaktiky může naučit dobře vyučovatVýznam Komenského spočí...
|
|
0,4 |
6x |
|