Seminární práce z předmětu Pedagogická a sociální psychologie
Seminární práce15 s. / 1. roč. / docx
Část 1Charakteristika vývojových období dospívání - prepuberta, puberta. Charakteristika psychických procesů, sociální a citový vývoj, fyzické změny. Zásady přístupu k dospívajícím jedincům. ÚvodDospívání je pro jedince velmi složitý proces, ve kterém prochází řadou komplikovaných změn. Dochází k utváření všech složek osobnosti, hledání vlastní identity, kladení otázek „kdo jsem?“, „co jsem?“. Vznikají pochybnosti o sobě samém, hledání svého místa ve společnosti, snaha patřit k nějaké společensk...
|
|
0,1 |
2x |
|
Vypracované státnicové otázky oboru Speciální pedagogika - okruh Logopedie
Státnicové otázky17 s. / 5. roč. / rar
1. Logopedie jako vědní disciplínaDefinice a vymezení jako vědního a studijního oboru, postavení logopedie v systému věd. Stručný přehled historie oboru, významné osobnosti. Komparace se zahraničím. Předmět zájmu logopedie - pojem NKS, apod. 10 okruhů NKS. Základní pojmy z oblasti komunikace, jazyka, řeči, mluvy. Srovnání se zahraničními zdroji a v rámci interdisciplinárních vztahů, perspektivy vývoje (bilingvismus, multikulturalismus, apod.).Vymezení pojmu logopedie Název logopedie se skládá z ...
|
|
3,1 |
69x |
|
Seminární práce - Didaktika psychologie a pedagogiky
Seminární práce49 s. / 3. roč. / doc
ÚVODTato práce se zabývá didaktikou psychologie a komunikace na střední zdravotnické škole. Obecně seznamuje s dokumenty MŠMT pro obor zdravotnický asistent střední zdravotnické školy. Obsahuje profil absolventa, učební plán oboru a učební osnovy předmětu psychologie a komunikace. V další části již představuje konkrétní tématický plán, podle kterého je vedena výuka na Střední škole zdravotnické a sociální v Chrudimi v druhém ročníku oboru zdravotnický asistent. Zvolené téma pro demonstraci výuko...
|
|
0,8 |
7x |
|
Vypracované otázky ke státnicím z Pedagogiky
Státnicové otázky150 s. / 5. roč. / rar
Vědní obor pedagogika- pedagogika je věda o výchově, která zkoumá výchovný proces jako jeden z nejvýznamnějších společenských jevů- rozpracovává teorii a metodiku výchovně - vzdělávacího procesu, jeho obsah, principy, organizační formy- slovo pedagogika pochází z Řecka - paidagógos = vést dítě (pais = dítě, agogé = vedení), kde paidagogos (vzdělaný otrok) pečoval v bohatých rodinách o děti, doprovázel je do školy…- termín pedagogika se užívá již od raného novověku, zpočátku splýval s pojmem dida...
|
|
0,7 |
95x |
|
Poruchy příjmu potravy - mentální anorexie, bulimie
Seminární práce16 s. / 2. roč. / doc
1. Poruchy příjmu potravy Poruchy příjmu potravy (dále už jen PPP) se vyskytují převážně u dívek a mladých žen. Jejich nejběžnějšími formami jsou mentální anorexie a mentální bulimie. PPP spočívají v nepřirozeném zájmu o hmotnost a štíhlost svého těla a příjem potravy. Příčinou je strach z tloušťky. V mentální anorexii jde o extrémní omezování příjmu potravy a v mentální bulimii o extrémní přejídání, spojené s vyvolávaným zvracením. 1.1 Vývoj a úvod k mentální anorexii a mentální bulimiiMentální...
|
|
0,1 |
1x |
|
Biblioterapie u seniorů - bakalářská práce
Bakalářská práce37 s. / 3. roč. / doc
Téma mojí bakalářské práce jsem si vybrala ze dvou důvodů. Prvním z nich je úzké propojení obou mých studijních oborů, tedy speciální pedagogiky a českého jazyka, z čehož lze vyvodit můj velice kladný vztah ke knihám jako takovým. Všeobecná informovanost, co se poznatků o biblioterapii i o její samotné existenci týče, je v dnešní společnosti nedostatečná, proto mě samotnou zajímalo, co všechno v sobě tento pojem skrývá. Druhým důvodem jsou právě senioři. Skupina občanů žijících s námi, vedle nás...
|
|
0,1 |
0x |
|
Didaktika somatologie - Metodický balíček
Seminární práce31 s. / 1. roč. / doc
2 HODNOCENÍ A KLASIFIKACE ŽÁKŮPravidla pro hodnocení a klasifikaci žáků vychází ze zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, a vyhlášky č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání. Učitelé Střední zdravotnické školy Ostrava přistupují k průběžnému hodnocení vzdělávacích činností žáka s vědomím motivační funkce hodnocení a jeho formativního významu. V hodnocení výsledků vzdělávání berou na zřetel úroveň dosažení cílů středního vzdělávání uvedených ve školském zákoně a vzdělávacím programu školy. 2.1 Zásad...
|
|
0,5 |
10x |
|
Ošetřovatelská péče o pacienta na umělé plícní ventilaci
Prezentace16 s. / 1. roč. / pptx
Používané zkratkyVt - dechový objemDf - dechová frekvenceMV - minutový výdejDC - dýchací cestyFiO2 - inspirační frakce kyslíkuSpO2 - saturace krve kyslíkemCHOPN - chronická obstrukční plicní nemocALI - acute lung injuryARDS - acute respiratory distress syndromeDÚ - dutina ústníETK - endotracheální kanylaTSK - tracheostomická kanylaOOP - osobní ochranné pomůckyBAL - broncho-alveolární lavážFyziologie dýcháníZákladní funkce dýchání spočívá v přísunu O2 a odstranění CO2 Vt - dechový objem, za klido...
|
|
1,0 |
1x |
|
Praktická část státní zkoušky z Logopedie - Vyvozování hlásek
Státnicové otázky22 s. / 5. roč. / doc
1. Klidové postavení mluvidel, klidová poloha jazyka - fyziologie (popis nákresu postavení mluvidel) a základní typy narušení. Fyziologický průběh polykání - fyziologie (popis dle schématu).Klidové postavení mluvidel: ústa jsou zavřena, rty jsou v lehkém kontaktu, horní řezáky se dotýkají dolních řezáků. Jazyk leží volně v dutině ústní, hřbet hrotu jazyka se lehce plošně dotýká alveolárního výstupku tvrdého patra. Jedinec dýchá nosem - měkké patro je svěšeno, sval bradový a ostatní zúčastněné sv...
|
|
1,5 |
93x |
|
Seminární práce na téma Metodická příprava na hodinu
Seminární práce33 s. / 1. roč. / docx
ÚvodV následujícím dokumentu je stručně a přehledně zpracovaná příprava na hodinu psychologie a komunikace. Jedná se představení učebních osnov a rámcových plánů pro středoškolské vzdělávání ve zdravotnických oborech. Jako příklad je kompletně zpracovaná jedna vzorová hodina, která vychází ze zmiňovaných dokumentů. Jedná se o hodinu psychologie a pedagogiky pro třetí ročník zdravotnické školy. Její podrobné zpracování je začleněné v textu a zároveň přehledně zpracované v příloze.
|
|
0,1 |
6x |
|
Aktuální legislativa o vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků v ČR
Seminární práce10 s. / 4. roč. / docx
ÚvodVzdělávání nelékařských zdravotnických profesí (dále jen NLZP) je v České republice vymezeno zákonem č. 96 ze 4. února 2004, který je ve zkrácené verzi také nazýván jako zákon o nelékařských zdravotnických povoláních. Zmiňovaný zákon pojednává o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání. Vymezuje a upravuje:- Formu celoživotního vzdělávání NLZP a jiných odborných pracovníků- Uznávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání u osob, které ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Management rizik v ošetřovatelství - Organizační kultura
Seminární práce13 s. / 2. roč. / docx
Organizační kultura1 Organizační strukturaOrganizace je společnost lidí vzájemně zaangažovaných v systematicky cíleném úsilí produkovat zboží anebo služby (činnosti). Pojmu organizace se užívá v různých významech např. organizace jako proces organizování, organizace jako uspořádaná jednotka. Za prvé společně pracující lidé mají plnit určité úkoly a za druhé musí být jistota, že požadované činnosti budou vykonány a vzájemně provázány tak, aby lidé ve skupinách mohli pracovat plynule, efektivně a ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Neobnovitelné zdroje surovin
Bakalářská práce23 s. / 3. roč. / doc
ÚvodŽijeme v moderní pokročilé době, vstoupili jsme s velkou slávou do jednadvacátého století, pokrok jde ohromnou rychlostí vpřed, co bylo včera, je už dnes zastaralé, vše je propojeno internetem a mobilními sítěmi, svět ovládají počítače, je normální mít dvě auta, tři mobilní telefony, čtyři televize… Tak takový je obraz naší vyspělé společnosti. Ale ten má jako každý obraz i svou zadní, odvrácenou stranu. Na ní se naše generace dusí a topí ve vlastních odpadcích. Přicházíme s ...
|
|
0,3 |
0x |
|
Mezní a kritické situace v pedagogické komunikaci
Seminární práce10 s. / 3. roč. / docx
ÚvodMezních a kritických situací v pedagogické komunikaci bychom našli nespočetně. Neustále pedagog musí diagnostikovat třídu a vyhodnocovat co nejlépe danou situaci, ať už se jedná o to, že je ve třídě hluk, žáci se během vyučovací hodiny baví nebo jsou žáci k učiteli vulgární. Bohužel existují i daleko závažnější situace například, kdy je žák oběť šikany, problematika záškoláctví. Pedagog řeší také nelehké situace nejen se žáky, ale i s jejich rodiči, mnohdy vznikají mezi učitelem a rodičem ko...
|
|
0,1 |
3x |
|
Židé v České Republice
Seminární práce21 s. / 2. roč. / doc
1 ZÁKLADNÍ GEOGRAFICKÁ CHARAKTERISTIKA1.1 Charakteristika menšinyVymezit, kdo je Žid není zcela jednoduché. Sadek (10) ve své knize popisuje jako nemožné jednoduše oddělit národní a náboženské aspekty židovství a poukazuje na mnoho jeho různých pojetí. Židovství je možné chápat jako náboženství (judaismus), jako kulturu i jako národnost. Tyto jednotlivé pohledy však nelze zcela odtrhnout. Pravdivější obraz získá pozorovatel, který si uvědomuje jejich vzájemný vztah. I samotný základní dokument j...
|
|
0,2 |
0x |
|
Závislosti - návykové chování
Seminární práce13 s. / 1. roč. / docx
1 NÁVYK A ZÁVISLOSTZávislost - slovo, které je v naší společnosti nejčastěji vnímáno jako negativní ve smyslu označení patologické závislosti na nějaké látce, nejčastěji na alkoholu, nikotinu či drogách. Návyk je opakováním získaný sklon k vykonávání určité činnosti. Vybavuje se samočinně, automaticky, bez uvažování a rozhodování. Vzniká buď bezděčně prostým opakováním (dynamický stereotyp), nebo se utváří záměrně cvikem.Rozdíl mezi návykem a závislostí je dán projevy chování. Zatímco návyk je o...
|
|
0,1 |
14x |
|
Thanatologie - Umírání a smrt v minulosti
Seminární práce10 s. / 3. roč. / docx
Thanatologie je mezioborová vědní disciplína. Vědní obor thanatologie se nezabývá pouze jedinou problematikou nýbrž hned několika. Pojmy, jako smrt a ritualizace smrti, proces umírání, eutanázie, paliativní péče, pitva, péče o mrtvé, pohřeb, závěť či problematika zármutku a žalu se týká nejen filosofie, ale především také psychologie, sociologie, teologie, medicíny, práva apod. Z uvedeného výčtu je patrné, že problematiku thanatologie nelze přednášet samostatně, neboť obsah jednotlivých pojmů ne...
|
|
0,1 |
0x |
|
Didaktická analýza učiva
Seminární práce13 s. / 4. roč. / docx
ÚVODSeminární práce se zabývá didaktickou analýzou učiva, která je důležitá pro nalezení vzdělávací a výchovné roviny učeného tématu. Rozbor učiva realizuje vyučující v rámci přípravy na výuku.Pro zpracování didaktické analýzy učiva jsem si zvolila téma vyučovací hodiny ,,Relaxační techniky“. Toto téma se probírá v předmětu psychologie na zdravotnických školách v oboru zdravotnický asistent. Dle školního vzdělávacího programu Gymnázia a Střední odborné školy zdravotnické a ekonomické Vyškov spad...
|
|
0,2 |
9x |
|
Podmínky energetického využití odpadů v České republice
Studijní materiál9 s. / 1. roč. / doc
AbstraktVýznamným problémem dnešní společnosti je vysoká produkce odpadů a nutnost jejich šetrného a ekonomického odstranění. Příspěvek se zabývá energetickým využitím odpadů tepelným zpracováním, které se v českých a evropských podmínkách ukazuje jako nutná a nedílná součást odpadového hospodářství. Článek dále představuje základní legislativu ovlivňující oblast nákladní s odpadem v České republice, přehled současné situace energetického využití odpadu a příprav výstavby nových zařízení v České...
|
|
0,8 |
0x |
|
Základní charakteristiky komunálních odpadů
Studijní materiál8 s. / 1. roč. / pdf
AbstraktSprávná rozhodnutí o vytváření efektivních systémů nakládání s odpady v obcích a regionech jsou podložena objektivními informacemi o vlastnostech komunálních odpadů. Vlastnosti komunálních odpadů jsou vyjádřeny souborem základních charakteristik, jejichž hodnoty jsou většinou stanoveny na základě experimentálních měření. V příspěvku jsou uvedeny některé souhrnné výsledky řešení výzkumného projektu MŽP SP2f1-132-08 „Výzkum vlastností komunálních odpadů a optimalizace jejich využívání“. Ko...
|
|
0,1 |
0x |
|
Obecné zásady chování při vzniku mimořádných událostí
Seminární práce8 s. / 1. roč. / pdf
ÚVODĽudia si zväčša uvedomia hrozby, ktoré ohrozujú ich život alebo majetok až vtedy, keď sú priamymi účastníkmi živelných pohrôm, či havárií. Následky takýchto mimoriadnych udalostí potvrdzujú, že nevedomosť adekvátneho reagovania na vzniknutú mimoriadnu situáciu spolu s panikou zväčšujú počet zdravotných poškodení i straty na životoch. Preto by sme sa mali snažiť svojimi vedomosťami a hlavne vhodným správaním počas akejkoľvek mimoriadnej udalosti znížiť jej následky v okolí.
|
|
0,3 |
2x |
|
Pedagogicko psychologická diagnostika dítě předškolního věku při nástupu do školky
Seminární práce4 s. / 2. roč. / doc
ÚvodV této seminární práci jsem se zaměřil na tříleté děvčátko v době těsně před jeho nástupem do mateřské školy. Při diagnostice byla využívána především metoda pozorování, rozhovoru a analýzy činnosti.Stručná charakteristika dítěte předškolního věkuPodle Vágnerové (4) trvá předškolní období přibližně od tří do šesti let. Přitom konec tohoto období mívá individuální časovou lokalizaci, protože není určen jen fyzickým věkem, ale hlavně sociálním mezníkem - nástupem do školy.Pro rodiče i dítě by ...
|
|
0,1 |
8x |
|
Státní závěrečná zkouška - Pedagogika - vypracované otázky
Státnicové otázky140 s. / 5. roč. / rar
1. Vědní obor pedagogika a jeho vývoj. Vztah pedagogické teorie a praxe a jeho odraz v práci učitele. Vývoj primárního školství v českých zemích. Vývoj vzdělávání učitelů primárních škol.2. Významní pedagogičtí myslitelé a jejich přístup k výchově a vzdělávání dětí mladšího školního věku (J. J. Rousseau, J. Locke, J. J. Ryba, J. J. Pestalozzi, L. N. Tolstoj, J. f. Herbart, K. S. Amerling, G. A. Lindner, K. D. Ušinskij, J. Dewey, V. Příhoda, O. Kádner, O. Chlup). Moderní pedagogika 20. století a ...
|
|
1,2 |
60x |
|
Příručka pro učitele a studenty učitelství - didaktické testy - len po kapitolu 2.2.1.7
Studijní materiál50 s. / 1. roč. / doc
Používání didaktických testů u nás prodělalo složitý a rozporuplný vývoj. Intenzivní a tvořivý rozvoj testových metod v období pedagogického reformismu byl po roce 1948 vystřídán obdobím nekritického a totálního odmítání těchto metod. Teprve koncem šedesátých let je možno pozorovat v našem pedagogickém myšlení snahu oprostit se od jednostranných představ o školních testech, zvláště pak o testech, které měří vědomosti a dovednosti žáků - tj. o testech didaktických. Za současného stavu pedagogické...
|
|
0,3 |
3x |
|
Využití motivačních faktorů v rámci řídící role ředitelů mateřských a základních škol
Studijní materiál45 s. / 1. roč. / docx
Úvod Zvolené téma spadá do oblasti personálního managementu. Vedení lidí, jejich motivování a znalost motivačních faktorů se řadí mezi měkké formy řízení lidských zdrojů. Motivační faktory jsou z pohledu mnoha odborníků základem pro úspěch organizace. Jejich analýza a znalost je předpoklad pro dobrého manažera. Pokusila jsem se analyzovat motivační faktory v mateřských a základních školách v kraji Vysočina.Cílem mé práce je podrobně analyzovat motivační faktory řídících pracovníků a pedagogů v m...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované zkouškové otázky z předmětu Dějiny pedagogiky
Vypracované otázky114 s. / 1. roč. / doc
1. Dějiny pedagogiky jako vědní disciplína (předmět, prameny, literatura, funkce). Dějiny pedagogiky, školství a výchovy v současnosti (aktuality-expozice, výročí apod.)Dějiny pedagogiky - tvoří s obecnou pedagogikou výchozí disciplíny věd o výchově, poskytují komplexní obraz o vývoji výchovy jako sociálního jevu, o vývoji výchovných zařízení i o vývoji pedagogické teorie jako zobecnění a reflexe výchovně vzdělávací praxe.- patří mezi základní pedagogické disciplíny- má vlastní specifický předmě...
|
|
0,7 |
5x |
|
Hospitace v práci ředitele školy - Příspěvek k obsahovému zaměření hospitační činnosti ředitelů základních a středních škol
Studijní materiál28 s. / 1. roč. / doc
1 ÚvodTvůrci rámcových vzdělávacích programů pro základní a střední školy předpokládají, že příprava a implementace školních vzdělávacích programů výraznou měrou přispěje ke zvýšení profesionalizace učitelských sborů i ke zvýšení jejich společenské prestiže. Učitelé se budou muset učit nejen technikám tvorby ŠVP, ale i odpovídajícím metodám a formám práce s dětmi a mládeží. Učitelé také přeberou plnou odpovědnost za úroveň vzdělanosti svých žáků, která jistě bude velmi pečlivě sledována nejen ro...
|
|
0,2 |
6x |
|
Školní vzdělávací program - Praktická sestra (zdravotnický asistent)
Seminární práce260 s. / 1. roč. / doc
Uplatnění absolventa v praxiAbsolventi oboru zdravotnický asistent si osvojí vědomosti a dovednosti potřebné pro poskytování ošetřovatelské péče v rámci ošetřovatelského procesu. Uplatní se v různých zdravotnických zařízeních lůžkového i ambulantního charakteru, např. v nemocnici, na poliklinikách a v lékařských nebo ošetřovatelských centrech, v ordinacích praktických nebo odborných lékařů a v domácí ošetřovatelské péči, jako zdravotnický pracovník v zařízeních sociální péče a služeb.Vzdělávání ...
|
|
2,1 |
0x |
|
Didaktika psychologie a pedagogiky - Metodický balíček
Studijní materiál34 s. / 1. roč. / doc
2.1 Pracovní uplatnění absolventaAbsolvent/absolventka studijního oboru zdravotnický asistent je po ukončení studia a úspěšném vykonání maturitní zkoušky připraven/a vykonávat práci středního zdravotnického pracovníka, který pod dohledem nebo pod přímým vedením všeobecné sestry nebo porodní asistentky poskytuje ošetřovatelskou péči dospělým i dětem (s výjimkou novorozenců) a ve spolupráci s lékařem se podílí na preventivní, diagnostické, neodkladné, léčebné, rehabilitační a dispenzární péči v ro...
|
|
0,5 |
2x |
|
Vypracované otázky z Antropologie - Výzkum v andragogice, Vývojová antropologie
Vypracované otázky50 s. / 1. roč. / doc
Antropologie (anthropos - člověk, logos - slovo, věda) - multidisciplína- nauka o člověku, jeho původu, vývoji, o vzniku jeho plemene (ras) a proměnlivosti stavby jeho těla- studuje člověka jako bytost přírodní, kulturní a sociální- studuje jeho vznik a vývoj, jeho tělesnou a psychickou povahu- činnosti a projevy v prostoru a času a to na úrovni jedince, skupin a lidstva jako celku J.E.Purkyně - antropologie se zabývá přirozeností a poměry všestranného rodu lidstva F.Boas - je věda o člověku a j...
|
|
0,4 |
5x |
|
Matematika - vypracované státnicové okruhy (Logika a aritmetika)
Státnicové otázky60 s. / 5. roč. / rar
Výrok, příklady výroků, negace výrokuVýrok- je základním pojmem výrokové logiky - výrokem rozumíme každé sdělení, o kterém můžeme rozhodnout, zda je pravdivé či nepravdivé (z gramatického pohledu může být oznamovací věta)každý výrok má právě jednu pravdivostní hodnotu (buď je pravdivý, nebo nepravdivý)příklady sdělení, která nejsou výroky:Kolik je hodin?Narýsuj kružnici.x 10Zákaz koupání.Trojúhelník je rovnostranný.pozn.: výroky nejsou rozkazy, příkazy, otázky (všechna sdělení, o jejichž pravd...
|
|
0,7 |
35x |
|
Seminární práce z předmětu Didaktika somatologie 2
Seminární práce45 s. / 2. roč. / docx
ÚvodObor zdravotnický asistent je v našem školství i zdravotnictví mladým. Vychází však z konceptu všeobecné, dříve zdravotní, sestry. V rámci jejich vzdělávání hraje studium somatologie klíčovou roli. Pro dobrou práci na poli ošetřovatelství je nutná znalost základů anatomie a fyziologie člověka - somatologie, abychom lépe poznali potřeby našich pacientů/klientů.Studium je velmi náročné jak po obsahové stránce, tak po stránce poznávací. Pochopením jednotlivých zákonitostí a spojení je ve funkčn...
|
|
0,7 |
0x |
|
Vypracované otázky ke zkoušce z Didaktiky psychologie
Vypracované otázky65 s. / 1. roč. / docx
1. Didaktika psychologie jako hraniční vědní disciplína (předpoklady pro její konstituování). Předmět didaktiky psychologie. Vztah obecné didaktiky a didaktiky psychologie. Všeobecné didaktické poznámky k vyučování psychologie. Postavení psychologie v obsahu středoškolského vzdělávání.Pojmový aparát didaktikyVýchova » je záměrná, organizovaná, cílevědomá, plánovitá a specificky lidská činnost. Nepochybujeme o jejím významu, protože teprve výchovou se člověk stává schopným žít podle přirozeného p...
|
|
0,1 |
8x |
|
Vypracované otázky z předmětu Didaktika psychologie a pedagogiky
Vypracované otázky48 s. / 1. roč. / docx
Otázka 1.• Definovat pojem didaktika pedagogiky a psychologie jako hraniční vědní disciplínu (formulovat předpoklady pro její konstituování), • určit didaktiku pedagogiky a psychologie v systému pedagogických věd.• Vysvětlit vztah pedagogiky a psychologie k obecné didaktice, vztah oborové didaktiky a speciálních didaktik (předmětová didaktika, metodika). • Objasnit strukturu, předmět zkoumání a využívanou metodologii didaktiky pedagogiky a psychologie. • Navrhnout možnosti pedagogického výzkumu ...
|
|
1,8 |
22x |
|
Metodika tvorby školních vzdělávacích programů SOŠ a SOU
Studijní materiál91 s. / 1. roč. / pdf
1. NEŽ ZAČNEME TVOŘIT ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMNejdůležitější pro úspěšnou tvorbu ŠVP je přesvědčit všechny učitele i další pracovníky školy, že vlastní vzdělávací program může být pro školu přínosem.K tomu využíváme jak semináře a organizované besedy (porady, diskusní setkání), tak také neformální rozhovory. Hovoříme o tom i se žáky a jejich rodiči.Na jaké otázky bychom se měli zaměřit?
•
Co je záměrem kurikulární reformy? Proč k ní dochází?
•
Co ovlivnilo rozhodujícím způsobem změnu vzdě...
|
|
0,4 |
1x |
|
Analýza vybraných učebnic somatologie pro střední zdravotnické školy
Diplomová práce96 s. / 5. roč. / pdf
1 ÚVOD„Kniha představuje úroveň dosažené kultury, je pamětí lidského myšlení a poznání, prostředkem uchovávajícím výhry i prohry úporného úsilí o lepší svět, zachovává pro budoucnost vše, co by se jinak ztratilo v propasti času” (Maňák, J., 2008, s. 19).Učebnice patří mezi nejběžnější a nejdostupnější didaktické prostředky ve výuce. Jako zdroj poznání mohou strukturovat nejen ji, ale také domácí přípravu žáků na vyučování. Ačkoliv se může zdát, že v současné době jsou učebnice zastíněny moderní ...
|
|
1,5 |
0x |
|
Patopsychologie se zaměřením na psychologii handicapu
Skripta126 s. / 2. roč. / pdf
ÚvodPředkládaný učební text s názvem Patopsychologie se zaměřením na psychologii handicapu je profilován ve své formě i obsahu vědomím, že jde o text, který se vztahuje k reálnému výukovému předmětu, označenému stejným názvem. Nelze jej proto chápat jen jako prezentaci vědecké psychologické disciplíny s názvem patopsychologie, i když zde samozřejmě musí být významná korespondence. Výukové záměry mohou různá odborná témata této disciplíny zvýrazňovat a jiná redukovat, dávat do jiných rámců či dop...
|
|
2,2 |
3x |
|
Vypracované zkouškové otázky z předmětu Tvorba kurikula
Vypracované otázky20 s. / 5. roč. / pdf
1. Vlastními slovy zdůvodněte důvody probíhající kurikulární reformy v ČR a rámcově vymezte její dosavadní časový průběh.- Školská reforma má vést ke zlepšení a zvýšení kvality vzdělávání- Cílem, podstatou reformy je změna cílů a obsahu vzdělávání (vznik vzdělávacích oblastí a vzdělávacích oborů, průřezová témata) a následné získání klíčových kompetencí + příprava žáků na budoucí život (využití pro praxi).- Žáci se mají naučit s informacemi pracovat.- Příprava současné kurikulární reformy probíh...
|
|
0,8 |
48x |
|
Vypracované zkouškové otázky z Fyzické antropologie
Vypracované otázky46 s. / 1. roč. / rar
1. STRUČNÝ PŘEHLED HISTORICKÉHO VÝVOJE ANTROPOLOGIE• ARISTOTELES jako první použil slovo antropologie ve svém díle Metafyzika, kde definoval člověka jako společenskou bytost; zabýval se studiem přirozené povahy člověka; chápal studium člověka z duchovního hlediska• STŘEDOVĚK antropologie byla potlačena duchovními vlivy• 16. STOLETÍ - renesance; antropologie chápána jako nauka o tělesnou stavbu člověka LEONARDO d. VINCI sestrojil kánon lidského těla; vyjadřoval proporce lidského těla - jeho části...
|
|
0,1 |
1x |
|
Průvodce akreditačním šetřením Spojené akreditační komise ČR
Manuál31 s. / 1. roč. / pdf
1) Úvodní pohovor s vedením zařízeníÚČELPohovor s vedením nemocnice je prováděn ve formě krátké schůzky se všemi inspektory a jeho cílem je zhodnotit komunikaci mezi vedoucími pracovníky nemocnice a způsoby, jakými řeší záležitosti týkající se výkonu nemocnice.MÍSTODle uvážení vedení nemocniceZÁSTUPCI NEMOCNICE ÚČASTNÍCÍ SE ŠETŘENÍ• Ředitel nemocnice• Náměstek pro zdravotní péči• Hlavní sestra (resp. náměstek/náměstkyně pro ošetřovatelskou péči)• Správce zařízení (resp. náměstek odpovídající za ...
|
|
0,2 |
1x |
|