Semestrální práce z předmětu Marketing - Jogurt Activia
Semestrální práce24 s. / 3. roč. / docx
ÚvodZa předmět marketingové analýzy jsme si zvolili jogurt Activia. Nejprve představíme produkt jako takový, dále značku Activia a prodejce Danone, jeho cíle a strategie. Dále představíme podobu českého trhu s jogurty. Poté se podíváme na námi provedené situační analýzy - marketingový mix, analýzu konkurence, Porterův model pěti sil, analýzu PESTLE a další. Poslední částí práce je dotazníkové šetření, ve kterém se spotřebitelů ptáme na jejich povědomí o Activii, jejich spokojenost s tímto produk...
|
|
0,2 |
6x |
|
Analýza časových řad - distanční opora
Skripta85 s. / 4. roč. / pdf
Předkládaná distanční opora představuje úvod do analýzy časových řad. Je určena posluchačům distančního a kombinovaného studia studijních programů Aplikovaná matematika a Informatika. Zahrnuje následující témata.» Dekompozice časových řad:• úvod k analýze časových řad• aproximace trendu matematickými funkcemi,• metody klouzavých průměrů a klouzavých mediánů,• exponenciální vyrovnávání,• metody analýzy sezónní složky.» Boxova-Jenkinsova metodologie:• základní pojmy a matematický aparát Boxovy-Jen...
|
|
0,9 |
0x |
|
Seminární práce na téma Marketingový mix - iRobot Scooba 450
Seminární práce23 s. / 3. roč. / docx
Pro svou práci, jejímž cílem je vytvoření marketingového mixu a zhodnocení stávajícího způsobu jakým ho společnost (značka) realizuje, jsem si vybral produkt značky iRobot Scooba 450. Tento produkt a značku jsem si vybral, protože se mi líbí jeho unikátní funkce vytírání, kterou aktuálně jiný produkt na trhu nenabízí. Samotnou funkci produktu jsem na vlastní oči viděl při prezentaci produktu u autorizovaného prodejce. Kromě produktu samotného se mi líbí celá produkce značky specializující se na ...
|
|
0,6 |
0x |
|
Seminární práce z předmětu Modelování ekonomických a sociálních procesů - Model ARMA
Seminární práce15 s. / 4. roč. / pdf
V této seminární práci se zabýváme modelováním ekonomických procesů a popisem a vyuţitím modelu ARMA. V úvodní části stručně přibliţujeme charakteristiky jednotlivých modelů, které daný model ARMA tvoří. Následně je zde uveden popis samotného modelu ARMA. Součástí práce je i vypracovaný konkrétní příklad, zabývající se inflací v České republice v letech 2010 - 2013. Na tomto příkladu jsme aplikovali jednotlivé poznatky a vytvořili tak 3 varianty modelací, které jsme v závěru porovnali.
|
|
0,6 |
0x |
|
Marketingový mix - Tefal GC 702D Optigrill
Seminární práce19 s. / 3. roč. / docx
Pro vytvoření marketingového mixu jsem si vybral elektrický gril Tefal GC 702D Optigrill od společnosti Tefal. Firma uvedla tento výrobek na trh druhé polovině roku 2014 a jedná se o první elektrický gril, který griluje automaticky -měří tloušťku a množství ingrediencí a následně přizpůsobí čas a teplotu přípravy. Tento výrobek jsem si vybral, protože má velký potenciál na trhu uspět i se na něm udržet a protože výrobce francouzská firma Tefal je známa svojí kvalitou.Cílem této práce je vytvořit...
|
|
0,1 |
0x |
|
Seminární práce na téma "Oceňování vnitropodnikových interních výkonů"
Seminární práce5 s. / 3. roč. / docx
1. Oceňování vnitropodnikových interních výkonů Nástrojem pro oceňování vnitropodnikově předávaných interních výkonů je vnitropodniková cena. Vnitropodniková cena se stanovuje na základě předběžné kalkulace a může mít různý obsah, může zahrnovat pouze přímé náklady nebo vlastní náklady výroby, což je přímý materiál, přímé mzdy a výrobní režie, ale také vlastní náklady výkonu, to jsou vlastní náklady výroby + správní režie. Vnitropodniková cena je také využívána pro ocenění dalších výkonů materi...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vícenásobná lineární regrese
Seminární práce20 s. / 4. roč. / pdf
Tato práce je zaměřena na analýzu dat metodou vícenásobné lineární regrese. Vícenásobná lineární regrese je jedním ze základních typů lineárních regresních modelů typická počtem nezávislých proměnných a typem regresní funkce.Cílem naší práce je zjistit, jak jsou tři nemoci, které ovlivňují život především na africkém a asijském kontinentu, závislé na jednotlivých ukazatelích. Konkrétně se jedná o tři choroby - malárie, lepra a tuberkulóza.
|
|
0,7 |
2x |
|
Čárové kódy a RFID Technologie
Seminární práce14 s. / 3. roč. / docx
Čárové kódy pomáhají k automatické identifikaci materiálu a zboží. Umožňují jednoduché evidování skladových zásob. Velice usnadňují a zefektivňují celkový proces výroby a následnou logistiku zboží. Od roku 1949, kdy byl čárový kód vynalezen, zažil obrovskou expanzi a v dnešní době ho používá drtivá většina velkých firem. Čárových kódu existuje několik druhů, mezi neznámější patří například EAN nebo CODE39. Čárové kódy také usnadňují proces dodávky zboží ke konečnému uživateli a pomáhají sledovat...
|
|
0,5 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Mikroekonomie
Státnicové otázky35 s. / 3. roč. / docx
1. Základní elementy trhu1.1 Ekonomie a ekonomikaEkonomie je vědou, která usiluje o poznání velmi široké a velmi důležité oblasti života člověka a lidské společnosti. Definice: Ekonomie je vědou, která studuje způsob, jakým lidé používají vzácné, omezené zdroje k výrobě užitečných statků a služeb a jak si tyto statky a služby rozdělují a vzájemně směňujíEkonomika je shrnutím hospodaření subjektu. Jde vlastně o uplatnění ekonomie v praxiDefinice: Ekonomika je souhrn ekonomických činností probíhaj...
|
|
1,1 |
3x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Organizace a provoz podniku
Státnicové otázky77 s. / 3. roč. / docx
1A - AuditŘídí se zákonem č. 524/92 Sb., o auditorech a Komoře auditorů České republikyRevize, kontrola účtůZákladní cíl auditu: zvýšení věrohodnosti účetních informací těch společností, které povinně zveřejňují účetní závěrky a výroční zprávyOdvozený cíl auditu: morální a preventivní působení proti vzniku chyb a podvodůDEF: Audit je proces, pomocí něhož kompetentní a nezávislá osoba shromažďuje a vyhodnocuje poznatky o kvantifikovatelných informacích, týkajících se určité ekonomické entity za ú...
|
|
1,1 |
0x |
|
Seminární práce z Marketingového mixu - Nestlé Bifidus
Seminární práce18 s. / 3. roč. / doc
1. Úvod Má práce se zabývá marketingovým mixem výrobkové řady Nestlé Bifidus. Impulsem k výběru tohoto typu výrobkové řady byla televizní reklama, kterou jsem zahlédla ve španělské televizi, a především fakt, že jsem spotřebitelkou tohoto produktu. Cílem mé práce je zaměřit se na jednotlivé části marketingového mixu za účelem lepšího pochopení daného výrobku (výrobkové řady) na trhu. Pokusím se zjistit, jestli je daná cena vyhovující pro současné i potenciální zákazníky, zda firma Nestlé vhodně ...
|
|
0,3 |
3x |
|
Vypracované otázky ke zkoušce z předmětu Malé a střední podnikání
Vypracované otázky26 s. / 3. roč. / docx
1. Základní pojmy malého a středního podnikání• Podnikání = soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem, vlastním jménem, na vlastní odpovědnost a za účelem dosažení zisku• Podnikatel = osoba zapsaná v obchodním rejstříku, nebo osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění či osoba, která podniká na základně jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů, nebo osoba, která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu• Podnik = ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Nauka o podniku
Státnicové otázky57 s. / 3. roč. / docx
1. CharakteristikaPojmy vymezeny v zákonech -> zákon o obchodních korporacích a živnostenský zákoníkPodnikání = soustavná činnosti prováděná samostatně podnikatelem na vlastní odpovědnost, na vlastní jméno za účelem dosažení zisku a vše je naplněno současněPodnikatel = je zapsán v obchodním rejstříku. Podniká na základě živnostenského oprávnění, na základě jiného než živnostenský oprávnění podle zvláštních předpisů (lékaři, advokáti, notáři, tlumočníci, překladači), provozuje zemědělskou výro...
|
|
9,7 |
1x |
|
Marketingové řízení - vypracované okruhy ke zkoušení
Vypracované otázky37 s. / 4. roč. / docx
1. Vývoj trhu a marketingu - tradiční a moderní pojetí trhu (zákazník 21. století). Zákazník - psychologický proces zákazníka, přístupy k uspokojování potřeb zákazníka, charakteristika českého zákazníka, model spotřebního chování (Howard a Shetha ), zjišťování spotřebního klimatu (test tržní situace, tržní barometr, index spotřebitelské důvěry), hodnotový management, ECR, ECSI. Tradiční pojetí trhuVztahy k zákazníkům • hlavní důraz je kladen na prodej a produkt• realizace masového nediferencovan...
|
|
0,6 |
1x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Podniková ekonomika
Státnicové otázky56 s. / 3. roč. / docx
1. Majetková a kapitálová struktura podniku, bilance podnikuPodnikový majetek - obchodní, čistý obchodní, dlouhodobý, oběžný, členění dlouhodobého a oběžného majetku, majetková struktura podniku. Podnikový kapitál, kapitálová struktura podniku, vlastní a cizí kapitál, zvýšení a snížení základního kapitálu, fondy ze zisku, rezervy. Bilance podniku, aktiva, pasiva, počáteční, řádná a mimořádná rozvaha.1. Podnikový majetek - obchodní, čistý obchodní, dlouhodobý, oběžný, členění dlouhodobého a oběžn...
|
|
1,2 |
1x |
|
Vypracované otázky - okruh Personalistika z předmětu Podniková ekonomika
Vypracované otázky28 s. / 3. roč. / docx
1. Personalistika základní pojmyVedení lidí - jedná se o fyzické řízení lidíŘízení lidských zdrojů • metodické řízení, nějaký organizační dokument, podle kterého řídící pracovník dále postupuje• ŘLZ spadá pod tzv. manažerské vědy (je tudíž interdisciplinární - právo, sociologie, matematika) - manažerské funkce: plánování, organizování, výběr a rozmístění spolupracovníků, vedení lidí, kontrola• definice ŘLZ podle Armstronga: „ŘLZ je strategický a logicky promyšlený přístup k řízení nejcennějšího ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované otázky - okruh Management z předmětu Podniková ekonomika
Vypracované otázky18 s. / 3. roč. / docx
1) MANAŽERSKÉ FUNKCEZa zakladatele koncepce manažerských funkcí bývá považovánfrancouz Henry Fayol (1916), který definoval pět funkcí, jež nazval funkcemi správy:• Plánování - stanovení budoucích cílů a postupu, jak jich dosáhnout• Organizování - zabezpečení zdrojů, popřípadě podmínek pro uskutečnění plánovaných činností• Přikazování - dávání úkolů a instrukcí podřízeným spolupracovníkům• Koordinace - slaďování činností spolupracovníků• Kontrola - ověřování souladu plánu a skutečností a přijetí ...
|
|
1,4 |
0x |
|
Základy manažerského rozhodování - výpisky ze skript
Studijní materiál41 s. / 3. roč. / docx
PRAXE ROZHODOVÁNÍManagement rozhodováníRozhodování je výběr mezi 2 a více variantami (diskrétní prostor variant), případně i nekonečným množstvím variant (spojitý prostor výběru). Řízení procesů se silným podílem lidí nazýváme management (viz schéma). Schéma managementuŘešíme a zároveň rozhodujeme o vstupech, vlastní transformaci i výstupech, vždy v určitém prostoru omezení. Rozhodování se odehrává v každodenním životě a je nezastupitelnou složkou managementu, která se uplatňuje ve všech sekvenc...
|
|
4,9 |
2x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Makroekonomie
Státnicové otázky40 s. / 3. roč. / docx
1. Základy makroekonomie1.1 Cíle a nástroje v makroekonomii, magický mnohoúhelníkMakroekonomie je součástí ekonomické teorie. Studuje chování ekonomiky jako celku.- Zkoumá rozhodující tendence ve vývoji celého národního hospodářství- Zkoumá instituce, které ovlivňují makroekonomickou výkonnost- Představuje teoretický zdroj teorie a praxe hospodářské politiky státuMakroekonomie studuje chování ekonomiky jako celku. Zkoumá celkovou úroveň národního produktu zaměstnanosti, cen a zahraničního obchod...
|
|
1,4 |
5x |
|
Přednášky z předmětu Externí a interní komunikace podniku
Přednášky62 s. / 3. roč. / docx
1. Charakteristika mezilidské komunikaceSociální komunikace je základním prostředkem vzájemného dorozumění mezi lidmi - člověk je součástí společnosti, nemůže žít v izolaci. „Jak velký rozdíl může být mezi tím, co si myslím, co chci říci, co se domnívám, že říkám, co skutečně říkám, co vy chcete slyšet, co slyšíte, a jak mě pochopíte… a kolik obtíží v komunikaci to přinese.“ Bernard Werber, francouzský spisovatelKomunikování je sdělování významů prostřednictvím symbolů (komunikací předáváme neje...
|
|
0,2 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Marketingové řízení
Státnicové otázky16 s. / 5. roč. / doc
1. Charakteristika fází marketingového řízení a prvky strategického řízení.Marketingové řízení = proces plánování a implementace koncepcí, cen, propagace, distribuce, idejí, zboží a služeb pro vytváření změn, které uspokojují cíle organizace.Strategické řízení = proces rozvíjení a udržování uskutečnitelného souladu mezi cíli organizace a jejími zdroji. Základním nástrojem strategického řízení je strategické plánování, integruje společné aktivity rozhodujících představitelů veřejnosti, veřejné sp...
|
|
0,1 |
3x |
|
Vypracované otázky ke zkoušce z předmětu Finanční řízení
Vypracované otázky19 s. / 4. roč. / doc
1. Vznik (Geneze) FIR - vývoj, vznik finančního řízení, v době konjunktury, expanze, zabývá se racionalizací a řešením úpadku2. Krátkodobé finanční řízení FIR - zaobírá se řízením pracovního kapitálu, likvidity, řízením krátkodobých aktiv a pasiv a vyúsťuje v sestavení krátkodobého finančního plánu3. Dlouhodobé finanční řízení FIR - zaobírá se investičním rozhodováním, optimalizací finanční struktury, dividendovou politikou a vyúsťuje v sestavení dlouhodobého finančního plánu4. Cíle finančního ř...
|
|
0,4 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Management
Státnicové otázky24 s. / 3. roč. / docx
1. Základní pojmyDefinice, vlastnosti ideálního manažera, manažerské funkce, manažerská etika, kultura organizace, CSR.a) Definice- Je to anglický ekvivalent pojmu „řízení“.- Management má tyto věcné významy:o Určitý způsob vedení lidío Odborná disciplína a obor studiao Specifická funkce při řízení podniku- Je to proces systematického provádění všech manažerských funkcí a efektivního využití všech zdrojů podniku ke stanovení a dosažení podnikových cílů. - Funkcemi myslíme:• Plánování• Organizová...
|
|
0,3 |
2x |
|
Vypracované otázky ke zkoušce z předmětu Finanční investování
Vypracované otázky60 s. / 4. roč. / docx
1. Investiční procesPodstata investic- Cílem je zvětšit své bohatství- volné finanční prostředky investovat do různých investičních nástrojů a aktiv- Peněžní prostředky pro investování získáme úsporami, tj. odložením své spotřeby- Investování proto chápeme jako odloženou spotřebu, která se díky produktivnosti vložených peněžních prostředků do finančních instrumentů v budoucnu projeví jako jejich zvýšená hodnota- Investice tak představuje vzdání se určité současné hodnoty, která je jistá, za účel...
|
|
1,5 |
0x |
|
Teorie her - Seminární práce do předmětu Modelování sociálních a ekonomických procesů
Seminární práce15 s. / 4. roč. / pdf
Cílem naší seminární práce bude popsat procesy, které se odehrávají v modelu vězňovo dilema v prostředí programu NetLogo.V první části naší seminární práce se budeme věnovat popisu teorie dané problematiky. Nejdříve popíšeme teorii her - obecně, o co se vůbec jedná. Poté se budeme věnovat vězňovu dilematu a nakonec si přiblížíme i program NetLogo - na co je vhodný či jaké má funkce.Ve druhé části seminární práce se budeme zabývat praktickou ukázkou. Ta je věnována pokusu ukázat konkurenční boj f...
|
|
1,2 |
0x |
|
Stínová ekonomika v ČR
Seminární práce8 s. / 3. roč. / docx
Stínová ekonomika není na veřejnosti příliš frekventované téma na druhou stranu tato „skrytá“ část ekonomických aktivit občanů ČR je v popředí zájmu státních úřadů a to hlavně jejich složek zabývajících se legislativou a hospodářskou politikou. Přesné měření této ekonomické aktivity je velmi obtížné a hlavním problémem z pohledu státu je únik příjmů do státního rozpočtu, který musí být kompenzován vyšším daňovým zatížením oficiální ekonomiky. Stínová ekonomika vnáší do ekonomické činnosti státní...
|
|
1,2 |
1x |
|
Přednášky z předmětu Prevence finančních krizí
Přednášky67 s. / 3. roč. / docx
DRUHY KRIZÍ:- ekonomická - toto je širší pojem- finanční - zabývá se nedostatkem financí- politická- průmyslová- manželská- předmanželská- fotbalová (sportovní)- vztahová - mohou to být vztahy na pracovišti, mezinárodní vztahy apod.- středního věku- krize 1929, 2008/2009, 2012/2013Tomáš Baťa, 1932Zakladatel obuvnické firmy Baťa„To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek. V naší zemi je mnoho lidí, kteří se d...
|
|
2,9 |
0x |
|
Stručný manuál k ovládání programu STATISTICA
Studijní materiál36 s. / 3. roč. / pdf
Cílem manuálu je seznámení se základními možnostmi ovládání programu STATISTICA. Uživatel se například dozví, v jakém formátu mohou být vstupní data či jak vytvářet grafy a spouštět analýzy. V neposlední řadě manuál popisuje také možnosti výstupů do různých formátů.Věříme, že manuál poskytne užitečné informace, které uvítají zejména ti, kteří se chtějí s programem STATISTICA rychle seznámit a naučit se s ním efektivně pracovat.Další informační zdroje:• Základní příručka: Obsahuje podrobnější inf...
|
|
4,2 |
1x |
|
Zákaz diskriminace - seminární práce na Pracovní právo
Seminární práce7 s. / 3. roč. / docx
Zákaz diskriminace je jedna ze základních zásad pracovního práva. Za diskriminaci můžeme obecně považovat jakékoliv rozlišování, vyloučení nebo dávání přednosti založené na diskriminačních znacích, jejichž cílem je znemožnit nebo ohrozit stejné možnosti zaměstnanců nebo stejné zacházení s nimi v pracovněprávních vztazích.Povinnost zaměstnavatele zajistit rovné zacházení se zaměstnanci a dodržovat zákaz jakékoliv diskriminace zaměstnanců představuje jedu ze základních zásad pracovněprávních vztah...
|
|
0,1 |
0x |
|
Zpracované okruhy z Marketingu ke zkoušce
Vypracované otázky43 s. / 3. roč. / doc
1. Základní pojmy - Trh - chování spotřebitelů a prodávajících, jeho vývoj, podstata a vývoj marketingu - podnikatelské filozofie, funkce marketingu ve firmě, celospolečenské koncepce. Marketingová koncepce - marketingové řízení, marketingový výzkum, marketingové prostředí, marketingový mix. Definice marketingu. Definice marketingu = proces plánování, realizace koncepcí, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb s cílem dosáhnout takové směny, která uspokojí požadavky jednotl...
|
|
2,2 |
4x |
|
Vypracované zkouškové okruhy z Marketingu
Vypracované otázky28 s. / 3. roč. / doc
1. Základní pojmy - Trh - chování spotřebitelů a prodávajících, jeho vývoj, podstata a vývoj marketingu - podnikatelské filozofie, funkce marketingu ve firmě, celospolečenské koncepce. Marketingová koncepce - marketingové řízení, marketingový výzkum, marketingové prostředí, marketingový mix. Definice marketingu. Definice marketingu = proces plánování, realizace koncepcí, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb s cílem dosáhnout takové směny, která uspokojí požadavky jednotl...
|
|
0,9 |
1x |
|
Teorie ke zkoušce - Finanční investování
Vypracované otázky48 s. / 4. roč. / doc
1. Podstata investic, druhy investic, investiční prostředí.Cílem investování je zvětšit své bohatství. Aby tento cíl byl dosažen, musíme volné finanční prostředky investovat do různých investičních nástrojů a aktiv. Peněžní prostředky pro investování získáme úsporami, tj. odložením své spotřeby. Investování proto chápeme jako odloženou spotřebu, která se díky produktivnosti vložených peněžních prostředků do finančních instrumentů v budoucnu projeví jako jejich zvýšená hodnota. Investice tak před...
|
|
1,3 |
1x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Personalistika
Státnicové otázky12 s. / 3. roč. / docx
1. Charakteristika pracovních vztahů- vztahy mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem: zaměstnanecké vztahy- vztahy mezi zaměstnancem a zaměstnaneckým sdružením (obvykle odbory)- vztahy mezi zaměstnaneckými sdruženími a zaměstnavatelem - kolektivní vztahy- vztahy mezi podřízeným a nadřízeným- vztahy mezi spolupracovníky- vztahy k zákazníkům a veřejnosti- vztahy mezi pracovními kolektivy uvnitř organizaceKolektivní vyjednávání: - proces, v němž se usiluje o dohodu mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem -...
|
|
0,1 |
1x |
|
Seminární práce na předmět Analýza nákladů a vykonů - Kapitálové výdaje
Seminární práce5 s. / 3. roč. / docx
Podniková investicePodnikovou investici můžeme na základě odborné literatury charakterizovat jako „jednorázově (v relativně krátké době) vynaložené zdroje, které budou přinášet peněžní příjmy během delšího budoucího období (v praxi obvykle nejméně po dobu jednoho roku). Jde tedy rovněž o odložení spotřeby (u akciové společnosti např. o odložení výplaty dividend) za účelem získání budoucích užitků (výnosů), za účelem rozmnožení majetku a bohatství vůbec (nákup nových strojů, výstavba nového závod...
|
|
0,4 |
3x |
|
Státní dluh - komparace se zahraničím
Seminární práce10 s. / 3. roč. / docx
Státní dluh je dluhem centrální vlády, někdy se zaměňuje za veřejný dluh což je dluh centrální vlády, krajů, obcí a ostatních vládních institucí. Státní dluh je jeden ze způsobů financování vládních operací a používá se, pokud stát nemůže své výdaje financovat plně ze svých příjmů. Vlády si obvykle pučují tím, že vydávají cenné papíry- státní dluhopisy a státní pokladniční poukázky, které nesou určitý úrok. Úroky, které stát platí, se shodně označují jako obsluha státního dluhy, což je velmi důl...
|
|
0,3 |
0x |
|
Testové otázky, zadání a teorie z Makroekonomie
Studijní materiál89 s. / 4. roč. / docx
URČENÍ ROVNOVÁŽNÉ PRODUKCEVyjádření a způsoby měření makroekonomického výstupuHrubý domácí produkt (GDP)- představuje tržní hodnotu všech finálních statků a služeb a hodnotu přenesenou opotřebením fixního kapitálu při produkci těchto finálních statků a služeb za určité období (zpravidla rok).- zahrnuje hodnotu finální produkce, která byla vyrobena na území daného státu všemi výrobními faktory, bez ohledu na státní příslušnost vlastníků těchto faktorů.- čistý domácí produkt (NDP) = GDP - amortiza...
|
|
17,5 |
0x |
|
Všechny přednášky z předmětu Finanční a pojistné operace
Přednášky40 s. / 3. roč. / docx
Bankovní systém » je tvořen CB a souhrnem bank působících v této zemi, jejich vzájemnými vztahy a vztahy k okolí » struktura bankovního systému je ovlivněna: charakterem ekonomiky a stupněm jejího rozvoje, strukturou výrobních činností a poskytovaných služeb, tradicemi apod.» právní předpisy: zákon o ČNB, zákon o bankách, devizový zákon, zákon o cenných papírech, zákon o podnikání na kapitálovém trhu, zákon o kolektivním investování, zákon o dluhopisech, zákon o platebním styku, občanský zákoník...
|
|
0,1 |
0x |
|
Přednášky z předmětu Pracovní právo
Přednášky50 s. / 3. roč. / rar
1 Základy pracovního právaPracovní právo je jedním z odvětví českého právního řádu, obecněji lze říci, že je jedním z odvětví (oborů) práva. Právo obecně můžeme definovat jako soubor norem, upravující společenské vztahy. Pracovní právo - jakožto jednu z jeho součástí, lze tedy zjednodušeně definovat jako:Samostatný soubor právních norem, které upravují společenské vztahy vznikající při námezdní práci a vztahy s nimi úzce související.Pro pochopení vlastního pracovního práva je nejprve nezbytné uj...
|
|
5,2 |
0x |
|
Mikroekonomie - státnicové otázky
Státnicové otázky37 s. / 5. roč. / doc
1. Gossenovy zákony.Hermann Heinrich GOSSEN 1810-1858 - Prus- byl první, kdo zformuloval teorii mezní užitečnosti.Chápal hodnotu statku jako jeho subjektivní ocenění spotřebitelem.formuloval 3 zákony: (publikace v roce 1854)1. zákon klesajícího mezního užitku2. vyrovnávání mezního užitku3. zákon „neužitku“úředník1. zákon klesajícího mezního užitkus postupným uspokojováním určité potřeby, klesá význam jejího dalšího uspokojování (její intenzita). Subjektivní užitečnost statků klesá s růstem jejic...
|
|
0,4 |
1x |
|
Makroekonomie - státnicové otázky
Státnicové otázky70 s. / 5. roč. / doc
1. Dvousektorový makroekonomický modeljsou zde jen dva sektory - domácnosti a firmy (neexistuje vláda a zahraničí)(1) domácnosti- vlastníci výrobních faktorů (práce, půda, kapitál), které pronajímají (= poskytují služby výrobních faktorů podniků)- za to dostávaní odměnu: mzda (práce) renta (půda) základní důchod úrok popř. dividendy (kapitál) transferové platby - ty dostávají od státu navíc (např. podpora v nezaměstnanosti)- využití příjmů:část zaplatí na daníchzbytek = disponibilní důchod, využ...
|
|
1,1 |
3x |
|