Popis:
TŘÍDĚNÍ, ROZDĚLELENÍ ČETNOSTÍ,
GRAFICKÉ ZNÁZORŇOVÁNÍ
19/3.1
V určitém chovu byl u 20 vybraných krav zjišťován počet otelení. Dostali jsem následující údaje: 4, 3, 2, 5, 3, 1, 4, 5, 2, 4, 3, 1, 6, 5, 4, 7, 2, 8, 4, 6. Sestavte tyto údaje:
a) podle velikosti (variační řada)
b) do řady rozdělení četností
19/3.2
U 40 náhodně vybraných maturantů školního roku 1994/95 gymnázia v Havlíčkově Brodě byl zjišťován počet podaných přihlášek na vysoké školy. Byly získány následující údaje: 3, 2, 3, 0, 0, 1, 2, 4, 2, 3, 2, 3, 0, 1, 3, 3, 5, 3, 0, 2, 3, 4, 2, 6, 3, 3, 2, 2, 3, 0, 2, 1, 2, 2, 3, 0, 2, 4, 2, 1.
a) Sestavte tyto údaje do řady rozdělení četností.
b) Znázorněte rozdělení četností polygonem.
c) Vypočítejte relativní četnosti.
d) Vypočítejte kumulativní absolutní a relativní četnosti.
19/3.3.
Do výběrového šetření statistiky rodinných účtů bylo v roce 1995 zahrnuto
692 domácností zemědělců. Získané údaje o počtu členů domácností byly sestaveny do tabulky rozdělení četností. Dopočítejte relativní četnosti
a kumulativní četnosti absolutní i relativní.
Klíčová slova:
statistiky
charakteristika
hypotézy
analýza
testy
četnost
znázorňování