Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Kompletní vypracované otázky z Managementu

«»
Přípona
.pdf
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
11037
Poslední úprava
07.11.2017
Zobrazeno
1 144 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1) Vysvětlete význam a uveďte obvyklou strukturu podnikatelského záměru
• Podnikatelský záměr popisuje cíle investování kapitálu do stávajícího podniku nebo do nově zakládaného podniku, možnosti ohrožení této investice a plán působení investice na činnost podniku.
• Podnikatelský záměr je záležitost dynamická, jeho platnost je omezena měnícím se ekonomickým prostředím, tokem informací z jeho realizace, časovým plněním jednotlivých kroků a dosaženými výsledky.
• Může sloužit také jako podklad např. při získávání bankovního úvěru.
(Podnikatelský záměr patří mezi nejdůležitější dokumenty podniku, vymezuje jeho cíle a způsoby jejich dosažení. Rozumíme plány, projekty a záměry, které zpracováváme pro vnitropodnikové nebo mimopodnikové účely.)
Mezi základní body podnikatelského záměru patří:
1. popis stávající situace
2. popis řešeného případu - které části podniku se záměr týká, jaké jsou základní cíle v oblasti výroby, rozšíření působnosti na trhu atd.
3. analýzu vlivu světové ekonomiky a národního hospodářství
4. charakteristiku a analýzu odvětví
5. analýzu konkurence
6. STEP analýzu - Sociální, Technické, Ekonomické a Politické vlivy
7. SWOT analýzu - silné, slabé stránky podniku, příležitosti a ohrožení, výsledkem je SWOT matice strategií
8. návrh umisťovací strategie
9. návrh marketingové strategie - nástroje marketingu a marketingové cíle, vymezení trhu, distribuční a komunikační cíle
10. návrh organizace podniku
11. plán struktury výroby (nebo poskytovaných služeb)
12. financování záměru a finanční cíle - potřeba kapitálu a jeho zdroje (vlastní, úvěr leasing), určení bodu zvratu, proforma výsledovka a rozvaha

Klíčová slova:

organizační systém

podnikatelský záměr

factoring

forfaiting

plánování

controlling

integrační strategie



Obsah:
  • 1) Vysvětlete význam a uveďte obvyklou strukturu podnikatelského záměru
    2) Uveďte postup strategického řízení podniku
    3) Analýza konkurence v odvětví - Porterův model
    4) Čím je vymezena konkurenceschopnost (souvisí s analýzou konkurence)
    5) Uveďte fáze a cykly strategického řízení
    6) Uveďte některé příklady volby strategií odpovídající přizpůsobování podniku situaci v závislosti na rychlosti růstu trhu a konkurenční pozici podniku
    7) Vysvětlete význam organizačních norem v řízení podniku a uveďte jejich základní členění
    8) Organizační systém (test A)
    9) Vysvětlete a uveďte příklad liniově-štábní organizační struktury
    10) Vysvětlete a uveďte příklad divizionální organizační struktury + typy
    11) Liniová organizační (podniková) struktura
    12) (Funkční) Víceliniová organizační struktura
    13) Projektová struktura podniku
    14) Maticová struktura podniku
    15) Vysvětlete význam pojmu „rozpětí řízení“ a uveďte obvyklou hodnotu, kterou v řízení dosahuje
    16) Jaké znáte rozdělení „teorie firmy“, uveďte výchozí hypotézy
    jednotlivých teorií a příklady organiz. formy
    17) Participace (test B)
    18) Jaký je postup vzniku společnosti S.R.O.
    19) Definujte styl řízení a uveďte základní typologii stylů řízení
    20) Manažerská mřížka (test A)
    21) Manažérské funkce + manažérské role (test C)
    22) Co jsou to prognózy a uveďte základní rozdělení
    23) Popsat činnost implementační fáze:
    24) Firemní kultura + determinanty firemní kultury
    25) Teorie X-Y
    26) Factoring - vysvětlit, výhody a nevýhody
    27) Franchising
    28) Fortfaiting
    29) Model (7S)
    30) Typologie podřízených dle motivace
    31) Etapy životní křivky podniku
    32) Okolí podniku
    33) Step analýza
    34) Plánování
    35) Strategické plánování
    36) Struktura podnikového plánu
    37) Rozhodování
    38) Rozhodovací proces
    39) Role, pozice a status manažera
    40) Personální plán
    41) Controlling
    42) Analýzy vnějšího prostředí
    43) Kontrola v podniku
    44) Maslowova stupnice potřeb
    45) Holding
    46) Konkurz
    47) Likvidace
    48) Fúze
    49) Uveďte druh, podobu a formu akcií
    50) Typy firemní kultury v závislosti na riziku a trhu (graf, výhody+nevýhody)
    51) Integrační strategie
    52) Zájmová skupina
    53) SWOT
    54) Formy spolupráce
    55) Náklady obětované příležitosti
    56) Podnikové aliance, proč vznikají, typy
    57) Charakteristika jednotlivých proměnných marketingového mixu
    58) Nástroje komunikačního mixu
    59) Marketingový plán
    60) Týmové role - otázka padla u ústní
    61) Intenzivní strategie, využití a základní členění
    62) Zkušenostní křivka
    63) Rozdíl mezi firmou a podnikem
    64) Přístupy k cenové strategii
    65) Metody tvorby cen
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše