Popis:
1) Vysvětlete význam a uveďte obvyklou strukturu podnikatelského záměru
• Podnikatelský záměr popisuje cíle investování kapitálu do stávajícího podniku nebo do nově zakládaného podniku, možnosti ohrožení této investice a plán působení investice na činnost podniku.
•
Podnikatelský záměr je záležitost dynamická, jeho platnost je omezena měnícím se ekonomickým prostředím, tokem informací z jeho realizace, časovým plněním jednotlivých kroků a dosaženými výsledky.
•
Může sloužit také jako podklad např. při získávání bankovního úvěru.
(Podnikatelský záměr patří mezi nejdůležitější dokumenty podniku, vymezuje jeho cíle a způsoby jejich dosažení. Rozumíme plány, projekty a záměry, které zpracováváme pro vnitropodnikové nebo mimopodnikové účely.)
Mezi základní body podnikatelského záměru patří:
1. popis stávající situace
2. popis řešeného případu - které části podniku se záměr týká, jaké jsou základní cíle v oblasti výroby, rozšíření působnosti na trhu atd.
3. analýzu vlivu světové ekonomiky a národního hospodářství
4. charakteristiku a analýzu odvětví
5. analýzu konkurence
6. STEP analýzu - Sociální, Technické, Ekonomické a Politické vlivy
7. SWOT analýzu - silné, slabé stránky podniku, příležitosti a ohrožení, výsledkem je SWOT matice strategií
8. návrh umisťovací strategie
9. návrh marketingové strategie - nástroje marketingu a marketingové cíle, vymezení trhu, distribuční a komunikační cíle
10. návrh organizace podniku
11. plán struktury výroby (nebo poskytovaných služeb)
12. financování záměru a finanční cíle - potřeba kapitálu a jeho zdroje (vlastní, úvěr leasing), určení bodu zvratu, proforma výsledovka a rozvaha
Klíčová slova:
organizační systém
podnikatelský záměr
factoring
forfaiting
plánování
controlling
integrační strategie
Obsah:
- 1) Vysvětlete význam a uveďte obvyklou strukturu podnikatelského záměru
2) Uveďte postup strategického řízení podniku
3) Analýza konkurence v odvětví - Porterův model
4) Čím je vymezena konkurenceschopnost (souvisí s analýzou konkurence)
5) Uveďte fáze a cykly strategického řízení
6) Uveďte některé příklady volby strategií odpovídající přizpůsobování podniku situaci v závislosti na rychlosti růstu trhu a konkurenční pozici podniku
7) Vysvětlete význam organizačních norem v řízení podniku a uveďte jejich základní členění
8) Organizační systém (test A)
9) Vysvětlete a uveďte příklad liniově-štábní organizační struktury
10) Vysvětlete a uveďte příklad divizionální organizační struktury + typy
11) Liniová organizační (podniková) struktura
12) (Funkční) Víceliniová organizační struktura
13) Projektová struktura podniku
14) Maticová struktura podniku
15) Vysvětlete význam pojmu „rozpětí řízení“ a uveďte obvyklou hodnotu, kterou v řízení dosahuje
16) Jaké znáte rozdělení „teorie firmy“, uveďte výchozí hypotézy
jednotlivých teorií a příklady organiz. formy
17) Participace (test B)
18) Jaký je postup vzniku společnosti S.R.O.
19) Definujte styl řízení a uveďte základní typologii stylů řízení
20) Manažerská mřížka (test A)
21) Manažérské funkce + manažérské role (test C)
22) Co jsou to prognózy a uveďte základní rozdělení
23) Popsat činnost implementační fáze:
24) Firemní kultura + determinanty firemní kultury
25) Teorie X-Y
26) Factoring - vysvětlit, výhody a nevýhody
27) Franchising
28) Fortfaiting
29) Model (7S)
30) Typologie podřízených dle motivace
31) Etapy životní křivky podniku
32) Okolí podniku
33) Step analýza
34) Plánování
35) Strategické plánování
36) Struktura podnikového plánu
37) Rozhodování
38) Rozhodovací proces
39) Role, pozice a status manažera
40) Personální plán
41) Controlling
42) Analýzy vnějšího prostředí
43) Kontrola v podniku
44) Maslowova stupnice potřeb
45) Holding
46) Konkurz
47) Likvidace
48) Fúze
49) Uveďte druh, podobu a formu akcií
50) Typy firemní kultury v závislosti na riziku a trhu (graf, výhody+nevýhody)
51) Integrační strategie
52) Zájmová skupina
53) SWOT
54) Formy spolupráce
55) Náklady obětované příležitosti
56) Podnikové aliance, proč vznikají, typy
57) Charakteristika jednotlivých proměnných marketingového mixu
58) Nástroje komunikačního mixu
59) Marketingový plán
60) Týmové role - otázka padla u ústní
61) Intenzivní strategie, využití a základní členění
62) Zkušenostní křivka
63) Rozdíl mezi firmou a podnikem
64) Přístupy k cenové strategii
65) Metody tvorby cen