Management inovací - vypracované otázky
«»
Popis:
1. Jaký je význam inovačních aktivit v podnikání - rozveďte.
- Na prahu 21.století začíná nové kolo konkurenčního boje na globálních trzích: začíná závod o dlouhodobou prosperitu všech organizací.
Musíme vidět jiné pojetí konkurenční soutěže ve 21.století: do hry vstupují nové obory jako informatika, materiálové inženýrství a genetické inženýrství. Proto už nestačí jenom znát odpověď na otázku: Jak získat co největší ekonomický přínos v oboru s jasně vymezenými hranicemi a se zřetelně se projevujícími konkurenty?
Musíme znát také odpovědi na otázky: Jak získat konkurenční výhody v oblastech nově vznikajících podnikatelských příležitostí? Jakými pravidly se bude řídit jednání firem a kdo je bude formulovat?
- Chce-li organizace zvýšit příjmy, musí uplatnit nový pohled do budoucnosti: odhadnout dostatečně přesně investice potřebné na uspokojení nových zákaznických potřeb, požadavků a přání.
Vyzyvatelé - firmy, které předbíhají vývoj a mění pravidla hry.
Váhavci - jsou pozadu za tempem probíhajících změn, usilují o zachycení tempa vývoje a spoléhají na externí pomoc.
2. Co je považováno za inovaci (definice) a co je pro její úspěch rozhodující?
- Inovace představuje nový způsob využití existujících zdrojů firmy k získání nových podnikatelských příležitostí - k nalezení nových možností ke zvýšení výnosů z podnikatelských aktivit firmy
- Vytvoření něčeho nového, výsledek kreativity pracovníků firmy, musí být vždy zaměřeno na zákazníka, musí mu nabídnout vyšší hodnotu.
- Inovace musí proto být orientována ryze podnikatelsky: inovace není svým pojetím technologický proces. Technický objev má charakter inovace pouze tehdy, když se podnikatelsky zhodnotí, když povede ke zvýšení výnosů z podnikání firmy.
- K dosažení podnikatelského úspěchu podle scénáře strategického obratu v jejím podnikatelském chování má firma k dispozici v podstatě pouze dva účinné nástroje: marketing a inovace.
- marketing je zaměřen vně firmy a slouží k vytváření trhu pro nabídku firmy a k ovlivňování jeho dalšího vývoje;
- inovace vnášejí do vnitřního prostředí firmy takové působení na změny v jejím podnikatelském chování, které povedou k dosažení úspěchů na vhodnými formami marketingu vytvořeném trhu.
Klíčová slova:
podnikání
inovace
optimalizace procesů
kreativní myšlení
superiorita produktu
profil firmy
příspěvek
Obsah:
- 1. Jaký je význam inovačních aktivit v podnikání - rozveďte.
2. Co je považováno za inovaci (definice) a co je pro její úspěch rozhodující?
3. Co rozumíme „optimalizací podnikatelských procesů“? Může zabezpečovat zvyšování výnosů z podnikání (dočasně a trvale)?
4. Jakým aspektům vývoje v jeho okolí, musí podnikatelský subjekt věnovat trvale pozornost, chce-li být dostatečně pružný ve svých reakcích?
5. Charakterizujte metodologii kreativního myšlení TRIZ
...
...
...
44. Jak se hodnotí efektivnost investic do inovačního záměru, jaké se nejčastěji používají ukazatele finanční analýzy a o čem která skupina ukazatelů vypovídá?
45. Vysvětlete pojmy“komplexnost operací“ a „ bod inovační rovnováhy“
46. Jak hodnotí rizika investic do inovačního podnikání externí investor?
47. Vysvětlete rozdíl mezi vlastnickou a manažerskou strategií. Kdo rozhoduje o přidělení investic do inovačních záměrů organizace?
48. Vysvětlete úlohu statutárních orgánů ve firmě a jejich základní úkoly.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.