Popis:
1. Joint Venture, proč se tvoří a jaká je konkurenční výhoda
Dvě nebo více firem utvoří nový právní celek (firmu) pro účely vzájemné spolupráce.
KV= firmy spojí svoje dílčí Know-How, velikost takové společné firmy
2. Pozice podniku na trhu + doporučené strategie
zjistíme pomocí Strategic Position and ACtion Evaluation analýzy, podnik má buď Agresivní (strat. zvyšování podílu na trhu), Konkurenční (strat. rozvoje výrobku), Konzervativní (strat. snižování nákladů) nebo Defenzivní (strat. přípravy na odchod z trhu) pozici (str. 120)
3. Oblasti společenské odpovědnosti
ekonomická, sociální, technologická, ekologická
4. Ohrožení ze strany substitutů, jak tomu lze předcházet
nejdůležitější jsou ty, které technologickými inovacemi stávajících výrobků nabízejí lepší uspokojení potřeb a ty které jsou vyráběny v odvětvích dosahujících vyšších zisků.
Strategií rozvoje výrobku, horizontální integrací, diverzifikací
5. K čemu slouží strategické mapování konkurentů + fáze analýzy a přínos pro podnik a proč
analýza odvětví (Strategické mapy, Analýza konkurentů, Analýza atraktivity odvětví), cílem je ohodnotit konkurenční pozici hlavních konkurentů ve vztahu k vlastnímu podniku, rozlišit výhodně a nevýhodně situované. Podnik může buď Růst a budovat, nebo Zmocnit se podílu na trhu a udržet ho a nebo Vzdát se podílu na trhu
Strategické mapy: fáze 1) Co odlišuje podniky v odvětví od sebe, 2) znázornění podniků na mapě s použitím char. bodu 1, 3) zařazení podniku ve stejném strategickém prostoru jako náš p. 4) kružnicemi znázornit velikosti podniků. (str. 98-103)
Klíčová slova:
management
formulace
portfolio
diverzifikace
odvětví
finanční analýza
chování podniku
Obsah:
- 1. Joint Venture, proč se tvoří a jaká je konkurenční výhoda
2. Pozice podniku na trhu + doporučené strategie
3. Oblasti společenské odpovědnosti
4. Ohrožení ze strany substitutů, jak tomu lze předcházet
5. K čemu slouží strategické mapování konkurentů + fáze analýzy a přínos pro podnik a proč
...
...
...
56. Souvislost mezi společensky odpovědným chováním podniku a jeho ekonomickými výsledky? Příklady
57. Podle jakého kritéria vymezíte oblasti vnitřního prostředí podniku u nichž má vyhodnocení význam pro formulaci konkurenční strategie, jaké metody použijete pro jejich vyhodnocení?
58. Základní faktory Porterova modelu v podmínkách českého zemědělství?
59. Z jakých důvodů podniky diverzifikují, za jakých okolností byste diverzifikaci doporučili?
60. Jaké faktory ovlivňují výsledné chování podniku a jaké závěry pro práci managera z toho plynou?