Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Management - vypracované zkouškové otázky

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
4308
Poslední úprava
13.10.2014
Zobrazeno
782 x
Autor:
kralova.lucie
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Joint Venture, proč se tvoří a jaká je konkurenční výhoda
Dvě nebo více firem utvoří nový právní celek (firmu) pro účely vzájemné spolupráce.
KV= firmy spojí svoje dílčí Know-How, velikost takové společné firmy
2. Pozice podniku na trhu + doporučené strategie
zjistíme pomocí Strategic Position and ACtion Evaluation analýzy, podnik má buď Agresivní (strat. zvyšování podílu na trhu), Konkurenční (strat. rozvoje výrobku), Konzervativní (strat. snižování nákladů) nebo Defenzivní (strat. přípravy na odchod z trhu) pozici (str. 120)
3. Oblasti společenské odpovědnosti
ekonomická, sociální, technologická, ekologická
4. Ohrožení ze strany substitutů, jak tomu lze předcházet
nejdůležitější jsou ty, které technologickými inovacemi stávajících výrobků nabízejí lepší uspokojení potřeb a ty které jsou vyráběny v odvětvích dosahujících vyšších zisků.
Strategií rozvoje výrobku, horizontální integrací, diverzifikací
5. K čemu slouží strategické mapování konkurentů + fáze analýzy a přínos pro podnik a proč
analýza odvětví (Strategické mapy, Analýza konkurentů, Analýza atraktivity odvětví), cílem je ohodnotit konkurenční pozici hlavních konkurentů ve vztahu k vlastnímu podniku, rozlišit výhodně a nevýhodně situované. Podnik může buď Růst a budovat, nebo Zmocnit se podílu na trhu a udržet ho a nebo Vzdát se podílu na trhu
Strategické mapy: fáze 1) Co odlišuje podniky v odvětví od sebe, 2) znázornění podniků na mapě s použitím char. bodu 1, 3) zařazení podniku ve stejném strategickém prostoru jako náš p. 4) kružnicemi znázornit velikosti podniků. (str. 98-103)

Klíčová slova:

management

formulace

portfolio

diverzifikace

odvětví

finanční analýza

chování podniku



Obsah:
  • 1. Joint Venture, proč se tvoří a jaká je konkurenční výhoda
    2. Pozice podniku na trhu + doporučené strategie
    3. Oblasti společenské odpovědnosti
    4. Ohrožení ze strany substitutů, jak tomu lze předcházet
    5. K čemu slouží strategické mapování konkurentů + fáze analýzy a přínos pro podnik a proč
    ...
    ...
    ...
    56. Souvislost mezi společensky odpovědným chováním podniku a jeho ekonomickými výsledky? Příklady
    57. Podle jakého kritéria vymezíte oblasti vnitřního prostředí podniku u nichž má vyhodnocení význam pro formulaci konkurenční strategie, jaké metody použijete pro jejich vyhodnocení?
    58. Základní faktory Porterova modelu v podmínkách českého zemědělství?
    59. Z jakých důvodů podniky diverzifikují, za jakých okolností byste diverzifikaci doporučili?
    60. Jaké faktory ovlivňují výsledné chování podniku a jaké závěry pro práci managera z toho plynou?
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše