Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Managementu - Vypracované otázky ke zkoušce

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
1 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
7093
Poslední úprava
14.12.2015
Zobrazeno
702 x
Autor:
pacha
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1) Vnější vlivy na podnik - okolí podniku
Okolí: a) Přírodní podmínky - dosažitelnost zdrojů, b) infrastruktura, c) existence trhu d) legislativa - omezení, žp. 3 bubliny: 1. Nepřímé okolí (politické, ekonomické, sociální, technologické) 2.Podnik, 3. Přímé okolí: konkurence, věřitelé, dodavatelé, zákazníci

Podnik je spojen s trhy:
a) ZBOŽÍ, SLUŽEB, VÝROBKŮ = výstupy podniku (transformované vstupy „b, c“)
b) KAPITÁLU - zdrojů podnikání (peněžitých / nepeněžitých)
c)PRÁCE
Podnik a okolí se vzájemně ovlivňují » povinnosti podniku » chování podniku

PODNIK versus
STÁT - vyžaduje od podniku chování dle zákonů a norem, vynucuje ho a kontrolu
SAMOSPRÁVA - místní = sociální infrastruktura (ZAM podniků)- zájmová = odbory, agrární komory, svaz průmyslu - technická = inženýrské sítě, technická infrastruktura sídla
OBCHODNÍ OKOLÍ - vstupní činnosti- transformační činnosti- výstupní č. DOMÁCNOSTI
+ obr papír

Klíčová slova:

podnik

záměr

konkurence

analýza

teorie

firma

kontrola

franchising



Obsah:
  • 1) Vnější vlivy na podnik - okolí podniku
    2) Co obsahuje podnikový záměr
    3) Význam organizačních norem v řízení podniku a jejich základní členění
    4) Charakterizujte jednotlivé nástroje proměnné marketingového mixu
    5) Nástroje komunikačního mixu
    6) Vysvětlete význam, strukturu a vazbu podnikového plánu, sestavte plán stavu zásob
    7) Případy využití integračních strategií-uveďte základní typy (nebo strategie dle Portera)
    8) Základy technologického plánování, obsah marketingového plánu
    9) Model “7S“

    13) Analýza konkurence - Poterův model, využití metody analýzy konkurence
    19) Vysvětlete a uveďte příklad organizační struktury: a) liniově - štábní, b) divizionální. Vysvětlete význam pojmu rozpětí řízení a uveďte obvyklou hodnotu, kterou v řízení dosahuje
    21) Jaký je postup vzniku společnosti s r.o.
    30) Teorie X Y
    35) Co obsahuje personální plán
    36) Franchising
    39) rozdíl mezi firmou a podnikem
    37) Podnikové aliance - proč vznikají, typy
    38) Zkušenostní křivka

    11) Typologie strategií dle Portera
    12) Uveďte postup strategického řízení podniku
    14) Uveďte fáze a cykly strategie řízení
    15) Uveďte některé příklady volby strategií odpovídající přizpůsobování podniku situaci v závislosti na rychlosti růstu trhu a konkurenční pozici podniku.
    16) Procesní pojetí řízení
    17) Teorie firmy
    22) Definujte styl řízení a uveďte základní rozdělení
    23) Uveďte determinanty firemní kultury
    25) Rozhodovací proces
    26) Co jsou to prognózy a uveďte základní rozdělení
    27) Step analýza
    28) Životní křivka podniku
    29) Typologie podřízených dle motivace
    33) Kontrola v podniku
    34) Manažerské funkce, role, status managera
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše