Popis:
1) Vnější vlivy na podnik - okolí podniku
Okolí: a) Přírodní podmínky - dosažitelnost zdrojů, b) infrastruktura, c) existence trhu d) legislativa - omezení, žp. 3 bubliny: 1. Nepřímé okolí (politické, ekonomické, sociální, technologické) 2.Podnik, 3. Přímé okolí: konkurence, věřitelé, dodavatelé, zákazníci
Podnik je spojen s trhy:
a) ZBOŽÍ, SLUŽEB, VÝROBKŮ = výstupy podniku (transformované vstupy „b, c“)
b) KAPITÁLU - zdrojů podnikání (peněžitých / nepeněžitých)
c)PRÁCE
Podnik a okolí se vzájemně ovlivňují » povinnosti podniku » chování podniku
PODNIK versus
STÁT - vyžaduje od podniku chování dle zákonů a norem, vynucuje ho a kontrolu
SAMOSPRÁVA - místní = sociální infrastruktura (ZAM podniků)- zájmová = odbory, agrární komory, svaz průmyslu - technická = inženýrské sítě, technická infrastruktura sídla
OBCHODNÍ OKOLÍ - vstupní činnosti- transformační činnosti- výstupní č. DOMÁCNOSTI
+ obr papír
Klíčová slova:
podnik
záměr
konkurence
analýza
teorie
firma
kontrola
franchising
Obsah:
- 1) Vnější vlivy na podnik - okolí podniku
2) Co obsahuje podnikový záměr
3) Význam organizačních norem v řízení podniku a jejich základní členění
4) Charakterizujte jednotlivé nástroje proměnné marketingového mixu
5) Nástroje komunikačního mixu
6) Vysvětlete význam, strukturu a vazbu podnikového plánu, sestavte plán stavu zásob
7) Případy využití integračních strategií-uveďte základní typy (nebo strategie dle Portera)
8) Základy technologického plánování, obsah marketingového plánu
9) Model “7S“
13) Analýza konkurence - Poterův model, využití metody analýzy konkurence
19) Vysvětlete a uveďte příklad organizační struktury: a) liniově - štábní, b) divizionální. Vysvětlete význam pojmu rozpětí řízení a uveďte obvyklou hodnotu, kterou v řízení dosahuje
21) Jaký je postup vzniku společnosti s r.o.
30) Teorie X Y
35) Co obsahuje personální plán
36) Franchising
39) rozdíl mezi firmou a podnikem
37) Podnikové aliance - proč vznikají, typy
38) Zkušenostní křivka
11) Typologie strategií dle Portera
12) Uveďte postup strategického řízení podniku
14) Uveďte fáze a cykly strategie řízení
15) Uveďte některé příklady volby strategií odpovídající přizpůsobování podniku situaci v závislosti na rychlosti růstu trhu a konkurenční pozici podniku.
16) Procesní pojetí řízení
17) Teorie firmy
22) Definujte styl řízení a uveďte základní rozdělení
23) Uveďte determinanty firemní kultury
25) Rozhodovací proces
26) Co jsou to prognózy a uveďte základní rozdělení
27) Step analýza
28) Životní křivka podniku
29) Typologie podřízených dle motivace
33) Kontrola v podniku
34) Manažerské funkce, role, status managera