Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Manažerská ekonomika - diplomová zkouška

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
1 x
Velikost
0,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
2476
Poslední úprava
06.12.2013
Zobrazeno
1 369 x
Autor:
eliskabila
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Podnikatelský plán, význam, základní členění.
(informace z knihy podnikatelský plán, Jiří Fotr, str.204)

Podnikatelský plán je dokument shrnující podstatné informace o podniku, o jeho prostředí a historii, jeho minulé a současné aktivity, jeho krátkodobé a dlouhodobé cíle.

Podnikatelský plán má obvykle tyto standardní části:

Historická analýza podniku, jeho výkonnost a finanční situace v průběhu let;
Poslání nebo důvod existence, popis krátkodobých a dlouhodobých cílů podnikatele, odrážející poptávku nebo obchodní příležitosti, a řada postupných kroků, umožňujících podniku dosahovat blízkých i vzdálených cílů, a jejich časové určení;
Popis předmětu podnikání, trhu a konkurence, místa podnikání, provozních prostor a jiných zařízení, managementu a personálu;
Provozní plán a rozpočet ve formě: prognózy budoucích provozních výsledků; finanční situace dnešní a pro příští roky; hotovostní tok společnosti v budoucnu (alespoň pro pět příštích let);
Předpokládané zdroje financování vyžadované podnikem k uspokojení jeho potřeby dosáhnout cílů.

Základní informační vstupy na zpracování podnikatelského plánu vycházeni z:
a) technicko-ekonomických studií
b) investičních programů firmy
c) finanční lán

Využití podnikatelského plánu:
a) interní (slouží jako vnitřní dokument, který slouží jak základ vlastního řízení firmy)
b) externí (slouží jako podklad v případě potřeby přesvědčit poskytovatele kapitálu o výhodnosti a nadějnosti projektu, na jehož financování se tento kapitál použije, např. banka pečlivě zvažuje a hodnotí projekt i firmu z hlediska výnosnosti vložených prostředků, jejich návratnost i existující rizika), kvalitně zpracovaný podnikatelský plán může pak významně podpořit získání potřebného kapitálu)

Podnikatelský plán by měl obsahovat:
1) realizační resumé
název a adresa firmy, kontaktní osoby atd.
charakteristika produktu, resp. Služby, které jsou náplní projektu a jejich specifických vlastností a předností vzhledem ke konkurenci
popis trhů na kterých se firma chce uplatnit a distribučních cest, které hodlá použít
strategické zaměření firmy na období 3-5let (cíle a jejich forma dosažení…)
zhodnocení manažerských zkušeností a kvality klíčových pracovníků
finanční aspekty (odhady zisků, potřebného kapitálu, jeho použití, účel, roční výnos)

Klíčová slova:

analýza mikrookolí

konkurence

podnikatelský plán

životní cyklus výrobku

strategie



Obsah:
  • 1. Podnikatelský plán, význam, základní členění.
    2. Konkurenční strategie a konkurenční výhoda – podstata, význam.
    3. Strategická analýza makrookolí – význam, postup, metody.
    4. Strategická analýza mikrookolí – význam, postup, metody.
    5. Dodavatelské a hodnotové řetězce, význam, základní články (role zástupce a vlastního prodejního pracovníka), dodací podmínky Incoterms.
    6. Analýza konkurence – význam , metody, informační zdroje.
    7. Základní typy podnikatelských strategií. Předpoklady, výhody, nevýhody.
    8. Podstata a postup benchmarkingu. Které firmy lze považovat za úspěšné?
    9. Klíčové faktory úspěchu a jejich využití v tvorbě podnikatelské strategie. Příklady.
    10. Cenová tvorba – základní způsoby tvorby cen, rozvrhování režijních nákladů, zisková přirážka a zisková marže, cenová strategie.
    11. Krizové řízení podniku (soudní, mimosoudní, záchovné a destruktivní). Signály krize. Jak se krizi v podniku vyhnout?
    12. Prioritní cíle spojené se založením podniku.
    13. Klasický a moderní přístup (založený na BSC) k formulování strategie.
    14. Struktura odvětví a odvětvová struktura. Možnosti analýzy.
    15. Strategické aliance, podstata, formy. Jak si vybrat partnera pro spolupráci?
    16. Životní cyklus výrobku, odvětví, podniku. Shodné a odlišné rysy.
    17. Příprava účetních výkazů (plánovaná rozvaha, výsledovka, výkaz cash flow). Variabilní aktiva a pasíva, metody oceňování zásob.
    18. Rozpočtování, typy rozpočtů. Rozpočty versus kalkulace.
    19. Základní typy tržních strategií. Podstata, výhody a nevýhody.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše